Toon posts:

WOL vanaf het i-net

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om een wol commando te geven vanaf het internet.
Gaat om volgende: Heb een draytek 2600 routertje staan waarmee ik vpn connectie opzet. Daarachter zitten een aantal PC's waarvan ik er 1 wil wakker schudden.
WOL vanaf LAN geen probleem, VPN verbinding is ok, kan de pc erachter benaderen. WOL vanaf WAN lukt niet. Weet dat een broadcast met mac adres over i-net niet zomaar gaat.....Maar is er misschien een andere oplossing?

Gr. Fjetje

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 10:11:
Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om een wol commando te geven vanaf het internet.
Gaat om volgende: Heb een draytek 2600 routertje staan waarmee ik vpn connectie opzet. Daarachter zitten een aantal PC's waarvan ik er 1 wil wakker schudden.
WOL vanaf LAN geen probleem, VPN verbinding is ok, kan de pc erachter benaderen. WOL vanaf WAN lukt niet. Weet dat een broadcast met mac adres over i-net niet zomaar gaat.....Maar is er misschien een andere oplossing?
je via internet geen WOL doen, aangezien het niet WOW is ;) (die broadcast komt dus niet langs de routers)
het enige wat je kan doen is een pc neerzetten die altijd aan is, waarop je inlogt en dat die de WOL-packets verstuurd
Gr. Fjetje
offtopic:
je naam stond al bij je post, mag je weglaten onderaan je post ;)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het kan wel het is ook al een keer op GoT langsgekomen als ik het me goed herinner. De truch is een ping te struren met als payload een aantal keer het mac van de kaart wat je wakker wil maken dacht ik

Verwijderd

bedoel je deze ? http://www.dslreports.com/wakeup

Voorwaarde is wel dat je een statisch ip hebt.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Je kunt bij de nic's van tegenwoordig ook vaak aangeven dat ze niet alleen met een "magic" pakketje aangaan...maar ook als je ze pingt..
dat moet zeker werken via i-net...
let wel dat er zonder goede vuurmuur en of goed ingestelde router je pc wel konstant aan zal blijven met al die vervuiling op i-net tegenwoordig

Beste film ooit

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

soepkip schreef op 18 mei 2003 @ 13:07:
Je kunt bij de nic's van tegenwoordig ook vaak aangeven dat ze niet alleen met een "magic" pakketje aangaan...maar ook als je ze pingt..
dat moet zeker werken via i-net...
let wel dat er zonder goede vuurmuur en of goed ingestelde router je pc wel konstant aan zal blijven met al die vervuiling op i-net tegenwoordig
euhm, hoe wil je een pc achter NAT pingen :?
die dingen hebben een lokaal ip he ;)
offtopic:
of je moet met ipv6 werken....

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Erkens schreef op 18 May 2003 @ 13:23:
[...]

euhm, hoe wil je een pc achter NAT pingen :?
die dingen hebben een lokaal ip he ;)
offtopic:
of je moet met ipv6 werken....
Doormiddel van een default server :) stuurt ie gewoon al het verkeer wat aan komt en niet een specifieke bestemming heeft naar een intern ip. Weet trouwens niet of dit de officiele term ervoor is, maar met mijn getweakede alcatel home kan het.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

QBiT schreef op 18 May 2003 @ 13:28:
[...]

Doormiddel van een default server :) stuurt ie gewoon al het verkeer wat aan komt en niet een specifieke bestemming heeft naar een intern ip. Weet trouwens niet of dit de officiele term ervoor is, maar met mijn getweakede alcatel home kan het.
ook icmp? normaal gesproken vangt de router dat zelf op aangezien het niet nuttig is om dat door te sturen ;)

offtopic:
dmz

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:01

Korakal

Up up up!

Het kan wel hoor, wij hebben het hier thuis ook. Er ligt een LAN/NAT netwerk achter een getweakte Alcatel (dus router in feite).
D.m.v. een perl-scriptje op onze website (beveiligd met een password) wordt een Magic Packet verstuurd naar ons extern IP met daarin het MAC-adres van de in te schakelen pc. Omdat deze binnen ons extern IP uniek is wordt 'ie op de juiste pc afgeleverd. We kunnen dus iedere pc aanzetten vanaf Internet en hoeven dus geen poorten te mappen o.i.d.

[edit]
en dus ook geen defserver, het werkt met alle pc's

[ Voor 7% gewijzigd door Korakal op 18-05-2003 13:44 ]

Verwijderd

Wake on Lan routen. In dit topic staat het een en ander uitgelegd.
Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen, een stuk wijzer nu effe kijken hoe portforwarding op m'n draytek wordt ingesteld.

Gr.Fjetje 8)7

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

moet ik mezelf nu echt kwoten 8)7

er staat toch....
soepkip schreef op 18 mei 2003 @ 13:07:
Ik heb het hier toch over router/vuurmuur instellingen

[ Voor 9% gewijzigd door soepkip op 18-05-2003 21:14 ]

Beste film ooit

Verwijderd

Topicstarter
Wil nog steeds niet lukken :?
Heb op m'n draytekje volgens mij alles open staan. Maar toch nada nix noppes.
Verschillende links uit jullie opmerkingen nageplozen en soft uitgeprobeerd maar lukt toch niet :(
Iemand nog suggesties wat ik kan proberen?

Thanks,

Gr. Fjetje

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 20:20:
Wil nog steeds niet lukken :?
Heb op m'n draytekje volgens mij alles open staan. Maar toch nada nix noppes.
Verschillende links uit jullie opmerkingen nageplozen en soft uitgeprobeerd maar lukt toch niet :(
Iemand nog suggesties wat ik kan proberen?

Thanks,

Gr. Fjetje
Probleem is dat je nu dingen aan het instellen bent voor TCP/UDP, en niet voor ICMP. Wat je nu doet maakt in principe niet uit..
FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
;)

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is bij iemand met een SpeedTouch 510 v4 WOL vanaf het i-net al gelukt? Het lukt mij namelijk niet om een napt rule te maken die intern broadcast. bv naar 10.0.0.255

Om namelijk de DSL Reports WOL tool te gebruiken zou ik UDP 9 intern moeten broadcasten.
Pagina: 1