Toon posts:

Een V9280S kaart op een P4C800 mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Asus P4C800 mobo en ik had al een Asus V9280S videokaart... Nou ben ik erachter gekomen dat die 2 niet echt lekker met elkaar samen werken of liever gezegd helemaal niet :(
Heeft 1 van jullie ook dit probleem? want ik heb er nu een oud 32mb kaartje in gegooid en die doet het prima.... Ik heb ook al de laatste driver gedownload dus daar ligt het ook niet aan.... als ik hem niet installeer, dus als ie nog als standaard PCI kaart staat aangegeven... dan doet hij het nog wel... maar zodra ik de driver installeer en opnieuw opstart... NIKS |:(

Ik heb ook alles eruit gegooid en alleen met die videokaart geprobeerd windows te installeeren en te draaien maar voor de zoveelste keer weer niks.....

Verwijderd

Dit is wel een beetje weinig informatie hoor...
Gemakshalve ga ik er van uit dat ASUS zelf getest heeft dat hun nieuwe mobo met één van hun recente videokaarten overweg kan. Even wat blinde gokjes:

- oude driver wel goed deïnstaleerd?
- gekeken of je voeding het wel trekt (voltages)
- OS dat je gebruikt
- etc. etc.

Zie verder ook de handige tips in de FAQ, loop deze na, mocht dat nog steeds niet tot resultaat leiden, geef ons dan dusdanige info dat wij ook enige kans hebben om je verder te helpen. Succes!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Neem ook dit even door, probeer iig eerst zelf op zoek te gaan naar oplossingen :)

Verwijderd

Hallo

Ik heb sinds 2 dagen geleden ook een v9280s op een p4c800 moederbord. op zich heb ik geen problemen in windows, maar als ik 3d games (nu alleen splintercell geprobeerd, werkt slecht. Gta Vicecity werkt prima) installeer loopt het niet altijd fantastisch goed. En daar heb ik het ding wel voor gekocht. Wat ik elk geval heb gedaan:

- laatste NVIDIA drivers geinstalleerd
- directx 9 geinstalleerd
- Asus wq.. driver geinstalleerd

Verder ben ik er achter gekomen dat Asus p4c800 alleen 0,8v-1,5v agp kaarten ondersteunt. Nu ben ik op zoek naar informatie of de v9280s een 3,3v kaart is of een 0,8v-1,5v. Deze informatie is ''hard to find''. Tevens heb ik asus gevraagd welke kaarten dan wel compatibel zijn met het p4c800 moederbord. Want het zou heel ''suf'' zijn als je niet de laatste asus kaarten kan gebruiken. Ik ga ook nog even met sifsof sandra en benchmark aan de gang om te zien of het ding echt problemen geeft

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 11:51:
Verder ben ik er achter gekomen dat Asus p4c800 alleen 0,8v-1,5v agp kaarten ondersteunt. Nu ben ik op zoek naar informatie of de v9280s een 3,3v kaart is of een 0,8v-1,5v. Deze informatie is ''hard to find''.
Hard to find? Grapje zeker. In dat boekje van het mobo staat precies op welke voltages een bepaalde AGP setting werkt. Staat ook in boekje 9280s. Staat ook in de faq. Verder kan ik je verzekeren dat die videokaart qua voltage absoluut geen probleem heeft met dat mobo.

@TS: Meer info aub. Deze combi hoort te werken. Speel desnoods met AGP factor/fast writes, misschien dat daar iets niet helemaal lekker staat.

{signature}

• Lief Adje
  • Laatst online: 14:56

Lief Adje

Love is in the air

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 20:42:
Ik heb sinds kort een Asus P4C800 mobo en ik had al een Asus V9280S videokaart... Nou ben ik erachter gekomen dat die 2 niet echt lekker met elkaar samen werken of liever gezegd helemaal niet :(
Heeft 1 van jullie ook dit probleem? want ik heb er nu een oud 32mb kaartje in gegooid en die doet het prima.... Ik heb ook al de laatste driver gedownload dus daar ligt het ook niet aan.... als ik hem niet installeer, dus als ie nog als standaard PCI kaart staat aangegeven... dan doet hij het nog wel... maar zodra ik de driver installeer en opnieuw opstart... NIKS |:(

Ik heb ook alles eruit gegooid en alleen met die videokaart geprobeerd windows te installeeren en te draaien maar voor de zoveelste keer weer niks.....
ik heb exact dezelfde setup (P4C800 Deluxe inc een Asus v9280s) en hier werkt het als een tiet ;)
zie ook me sig, dus ik denk dat je V9280s gewoon verrot is :|

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Verwijderd

3.3 volt video kaarten werken er niet op en kan zelfs je moederboard zwaar beschadigen, asus heeft daar iets moois op gevonden zit een lampje naastje agp slot als ie rood brand is er iets niet goed

• Voutloos
  • Niet online
Punt is dat genoemde kaart niet 3.3 volt is.

Het lijkt erop dat zowel android31 als micmikkel een driverprobleem hebben.
Micmikkel zou ook nog detailinstellingen te hoog hebben staan.

Voor beiden zou het handig zijn om de videokaart eens in een ander PCtje te pleuren, zodat ze zeker weten dat het al dan niet de driver is die het probleem veroorzaakt.

{signature}

Verwijderd

Hallo daar weer,...

Nou hij doet het hoor... mijn v9289s loopt nu als een zonnetje...
Het komt erop neer dat ik iets teveel gekloot heb met drivers... nu heb ik alles eraf en alleen de nieuwste nvidia drivers erop en directx 9 ...

splintercell en gta vice city draaien nu perfect.. straks even etm (enter the matrix) erop enne ik kan weer verder... full settings.....

8)7
Pagina: 1