IDE 1&2 sneller dan 3&4 raid?

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Heb een
abit KT7-Raid bord.
Duron 1300
512 MB
2 schijven op IDE 1&2
cdr & DvD op IDE 3&4
OS W2K sp2

Volgens de specs moeten drive 3&4 op ata100 draaien en dus sneller zijn.
Die schijven zijn vrij simpele 6 gieg schijven op 5400 rpm.

Neem ik een dvd als bijv de volle maan dan schokt de film, een dvd als High Crimes draait goed en zonder enige schok.

Zet ik de dvd op IDE 2 als master ipv IDE 4 als master dan loopt de dvd volle maan weer wel goed....

Ik kan er geen verklaring voor vinden. Je zou zeggen waar maak je je druk over, maar ik zou graag de logica er achter willen weten om eventueel de vertragende factor te verwijderen

zou het bijv zinvol zijn om de video kaart GF2mx 32mb omzet naar een Gf4 Ti4200 of maakt dat geen moer uit...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Wat doe je eigenlijk met optical drives op je raid controller??????

Gewoon je disken op je raid stoppen. Dat is gewoon de snelste optie. Maar die videokaart zal wel helpen als je gaat gamen, maar voor dvd's vraaag ik me af!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Die kaart zal zeker verschil maken...
Maar de meeste DVD spelers zijn maar ATA66, dus heeft het helemaal geen nut om die op een ATA100 poort te gooien. Heb je de DMA van die DVD speler wel aanstaan??
Zo niet, probeer het eens met DMA aan.
Heb je DMA nu aan staan, zet het dan eens uit and give it a go.

Verwijderd

[quote]BredeP schreef op 17 May 2003 @ 13:33:
Die kaart zal zeker verschil maken...
Maar de meeste DVD spelers zijn maar ATA66, dus heeft het helemaal geen nut om die op een ATA100 poort te gooien./quote]

Ik ben er nog nooit 1 op ata-66 tegengekomen. Alleen ata-33. Zijn die er al dan, en zo ja welk merk?

• Abbadon
  • Laatst online: 22-03 10:32
Move PMG -> OM en nog eens een hele berg vraagtekens verwijderd (vijf stuks :/ )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Gompy58
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 13:33:
Wat doe je eigenlijk met optical drives op je raid controller??????

Gewoon je disken op je raid stoppen. Dat is gewoon de snelste optie. Maar die videokaart zal wel helpen als je gaat gamen, maar voor dvd's vraaag ik me af!
Die optical drives staan op de raid controller omdat;
1- de raid controller toch nog leeg stond en nu alles in z'n uppie op master staat
2- de gebruikte harde schijven dusdanig gevorderd zijn in leeftijd dat die misschien nog net ata33 halen.
3- die ata-100 poorten sneller zouden moeten zijn.

DMA staat overigens aan.

Maar goed, in ieder geval en dus, waarom de ene dvd wel goed lopen en de andere niet. Over in het algemeen gaat het goed maar toch....

het treed overigens zowel bij single sided als double sided dvd's op dus daar zit ut um niet in.

Ik snap gewoon niet dat de langzame poort er geen last van heeft en de "snelle" dus wel. Maar goed daar zal ik dus wel niet achter gaan komen.

ps,

thnx for the move ;)

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kan zijn dat heel simpel aan de gebruikte software ligt waar je je DVD's mee afspeelt.

Zie hier.

Overigens heb ik ook niet echt een spectaculaire configuratie. De videokaart doet het ook prima dus zou die het bij jou ook goed moeten doen.

Heb je zelf al gezocht op diverse zoektermen zoals DVD hapert / stottert / schokt / hangt want hier is echt al veel naar gevraagd.

[ Voor 46% gewijzigd door Guardian Angel op 19-05-2003 06:51 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1