Toon posts:

DVD's stotteren *

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik DVD Wil afspelen op mijn computer is er hevige gestotter

Ik heb een
- AMD Athlon XP Professional
- 1,2 GHZ
- 112 MB Ram Geheugen
- 40 Gigabyte
- S3 Prosavage KM133 16 MB

Ik gebruik MSI DVD 5.1 om mijn DVD's af te spelen
Kan iemand me helpen?

Verwijderd

hebbie de VIA 4in1 drivers geinstalled??? en DMA aanstaan??? tjeck dat eerst even... en btje zoeken zou ook wel leuk zijn, want dit is echt al vaaak langs gekomme

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:44
Maak voortaan je topic titel NIET met capslock ... ziet er beetje schreeuwerig uit

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-03 22:13
Upgrade die oude bak van je
en aan je kennis te zien ;) anders stel je zon vraag als deze niet
kan je misschien het beste even langs de lokale boer langsgaan voor advies wat je in huis moet halen. :Y)

een typische hollander klikt alles meteen weg,maar als je het boekje leest van je MSi staat er ook op: Prestaties (dvd afspelen) hangen af van je hardware

[ Voor 29% gewijzigd door Aphelion op 15-05-2003 16:48 ]

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:01
Maurice schreef op 15 May 2003 @ 16:47:
Upgrade die oude bak van je
en aan je kennis te zien ;) anders stel je zon vraag als deze niet
kan je misschien het beste even langs de lokale boer langsgaan voor advies wat je in huis moet halen. :Y)

een typische hollander klikt alles meteen weg,maar als je het boekje leest van je MSi staat er ook op: Prestaties (dvd afspelen) hangen af van je hardware
PC kan genoeg aan om NORMAAL dvd's af te spelen.. niet zeuren :)

• Aphelion
  • Laatst online: 20-03 22:13
cls schreef op 15 mei 2003 @ 16:49:
[...]

120 mb ram... kan weldegelijk een beetje tegen werken hoor, ism winxp en veel proggies in systray. Komt gestotter vaak niet door je buffer ..?

[ Voor 9% gewijzigd door Aphelion op 15-05-2003 16:52 ]

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

cls schreef op 15 May 2003 @ 16:49:

Nou, de hoeveelheid RAM is aardig aan de krappe kant, en de videokaart is ook niet echt geweldig. Op een beetje fatsoenlijke resoluties heb je niet echt genoeg aan 16MB RAM op je videokaart.

Aparte processor trouwens ;)

• Robthebest
  • Laatst online: 28-02 08:23
hebbie de VIA 4in1 drivers geinstalled??? en DMA aanstaan??? tjeck dat eerst even... en btje zoeken zou ook wel leuk zijn, want dit is echt al vaaak langs gekomme
Daar heb je idd gelijk in maar het kan ook zijn dat hij een andere chipset heeft ;)

• Robthebest
  • Laatst online: 28-02 08:23
Nou, de hoeveelheid RAM is aardig aan de krappe kant, en de videokaart is ook niet echt geweldig. Op een beetje fatsoenlijke resoluties heb je niet echt genoeg aan 16MB RAM op je videokaart.

Aparte processor trouwens
Dat was mij nog niet eens opgevallen, je bent erg wakker vandaag ;)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hij heeft het over een S3 Pro Savage KM133 16MB, da's naar mijn weten een KT133 mobo met onboard 16MB S3 Savage grafische kaart.

Maar goed, ff ontopic:
Slechts 1 conclusie te trekken....dat gaat niet werken met een dergelijk kaartje.
Mijn advies, grafische kaart upgraden, ik heb een Pentium 3 550MHz met een GF2, en die draait prima DVD's. Wat extra RAM-geheugen zou ook neit verkeerd zijn.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Volgens mij heeft die S3 wel iets van hardware DVD versnelling aan boord. XP (ik neem aan dat je dit gebruikt als OS) en 112 mb ram, dat is zeer aan de krappe kant. Met 256 Mb aan boord kan ik al nauwelijks RTCW spelen op mijn oude bak, laat staan 112 Mb in een XP machine. De volgende punten lijken mij even belangrijk om na te gaan:
• staat je DVD speler in DMA modus (sterker nog, kan ie dat?)
• heeft je videokaart hardware DVD functies (opzoeken)?
• leen eens wat RAM van iemand om 2 tellen te proberen
• loop de search van GoT eens door
• alles voor je mamaplank geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Via 4in1 Geinstalleerd
maar dat met DMA snap ik niet echt helemaal

Verwijderd

ok, de basicvraag :P ... heb je een DVD speler in je computer? :P ... want bij je compspecs zie ik geen DVD speler staan

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT!

In ONTSCHREEUW je topictitel even. Verder is 'probleem' wel erg algemeen dus ook dat pas ik even aan :)
maar dat met DMA snap ik niet echt helemaal
Zie zoals al eerder is gezegd de GoT-search (ook staat dat deels wel in de De Forum FAQ's ) :)

edit:
Vergeet ik antwoord te geven. En zo bij een eerste topic kan dat best :P
configscherm- systeem- apparaatbeheer- eigenschappen van je IDE kanalen. Meer info erover is er zat te vinden geloof ik :)

En die 112 MB en de 16 MB voor de videokaart lijken me inderdaad wat krap bij een paar draaiende programma's cq. hogere resoluties dan (S)VGA :P

[ Voor 35% gewijzigd door F_J_K op 15-05-2003 17:20 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-03 19:12
112 MB vind XP Pro met standaard theme niet echt fijn :X

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welkom op GoT :)

Dit topic heeft niets met je software te maken maar meer met de hardware in je PC.

Lijkt me het verstandigste te kijken aan welke eisen je PC moet voldoen. Voldoet de PC daar niet aan dan zal een upgrade noodzakelijk zijn.

Zo op het oog is uitbreiding van het geheugen met 128 mb en een wat zwaardere videokaart voldoende.

Zoek eens in de search naar soortgelijke vragen. Mogelijk lukt het wel met andere software.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar heb het zelf al gefixed
Lag gewoon aan het programma
ik heb nu PowerDVD 3.0
en hj doet het perfect
jullie zijn echt nepnerds
LATERZ

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-03 19:12
Tja, dan zal ik je ook maar niet vertellen dat PowerDVD 4 al uit is :X

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 17:35:
Lag gewoon aan het programma
Ligt niet aan het programma, maar aan de combinatie van jouw systeem met het programma. En daar is echt wel een oplossing voor te vinden, geen workaraound.
jullie zijn echt nepnerds
And proud of it :Y).

Probeer gewoon voortaan een beetje serieus in te gaan op de mensen die je proberen te helpen in plaats van ze af te zeiken, de kans dat je dan goed wordt geholpen is een stuk groter. Hoewel ik hoop dat dit je eerste en laatste topic ik hier, als ik je netiquette zo zie :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.