Toon posts:

router en pc communiceren niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een maand geleden een router gekocht. een sitecom DC-202. Ik heb er 3 pc's op aangesloten. Maar de pc die als administrator wordt gebruikt communiceert niet goed met de router of andersom. Als ik de pc helemaal afsluit, dus stekker eruit. en dan weer aanzet. dan vindt de router de pc niet of de pc de router niet. Maar op de andere pc's lukt het wel om gewoon gelijk te internetten.

Wie kan me helpen?

En aub niet verwijzen naar de FAQ van networking, want daar staat het jammer genoeg niet in. :'(

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:02
welk besturingssysteem?, zelfde workgroup?, statisch ip op admin pc? firewall? kabel crossed / defect?

Verwijderd

Topicstarter
Win XP pro, alle3 de pc's zeflde workgroup, allemaal statich ip, ook een firewall, kabels heb ik al nagekeken op breuk of defect, maar er is niets daarmee.

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:02
heeft de admin pc niet toevallig dezelfde naam als de router. Heb je verder al geprobeerd of het wel werkt als je door DHCP de router de ip adressen laat uitdelen (worden dan 192.168.0.2 en zo)? Verder kan het zijn dat de (interne) firewall van XP in de weg zit, die kun je uitschakelen evt.
succes verder weet ik het niet, ik heb ook zo'n router en hier werkte het eigenlijk meteen met de instellingen die ik net beschreven heb.

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 11:21
als je zelfgemaakte kabels hebt dan moet je eens kijken of de kleuren van de draadjes op de goede volgorde in de connectors zijn gestoken.
ik had hetzelfde probleem, de connectors goed aangesloten en VOILA! het werkte.
je kunt de volgorde van de kleuren via de onderstaande link vinden.

UTP Kabel en aansluitschema

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je verhaal is nogal vaag...

Ik heb trouwens dezelfde router en tot dusver geen problemen gehad. Is er een reden dat je statische ip's gebruikt? Kan me herinneren dat mn servertje met vast IP ook bekend moest zijn in de router bij advanced>pc database. Kan je 'm wel pingen vanaf het probleemstation? En als je dat station een dynamisch/dhcp ip geeft?
Maar de pc die als administrator wordt gebruikt
Wat bedoel je daar nou mee? Je kan die router gewoon vanaf elk willekeurig station benaderen en wijzigingen doorvoeren (is dat "administrator" in jouw ogen :?)

[ Voor 26% gewijzigd door Mike Jarod op 16-05-2003 18:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry, de kabels zaten verkeerd om. oeps, me broertje had ff wat zitten klussen zonder te weten wat ie deed.
Pagina: 1