Beste mede-forummers,
Ik zoek een document waarin glashelder wordt beschreven dat er storingen kunnen ontstaan in een CAT-5e netwerk waarbij de kleurcodering niet is gehandhaafd.
Wat is de reden hiervan :
Ik heb een netwerk aan laten leggen en de leverancier heeft aan de connectorzijde de volgende kleurcodering gebruikt.
Pen 1 - Wit/Oranje
Pen 2 - Oranje
Pen 3 - Wit/Groen
Pen 4 - Groen
Pen 5 - Wit/Blauw
Pen 6 - Blauw
Pen 7 - Wit/Bruin
Pen 8 - Bruin.
Volgens mij moet dat zijn:
Pen 1 - Wit/Oranje
Pen 2 - Oranje
Pen 3 - Wit/Groen
Pen 4 - Blauw
Pen 5 - Wit/Blauw
Pen 6 - Groen
Pen 7 - Wit/Bruin
Pen 8 - Bruin.
Sinds ik dit netwerk heb laten aanleggen heb ik storingen zoals data-verlies en het euvel dat PC's spontaan verbinding verliezen met het netwerk.
Om het een en ander hard te maken heb ik een document nodig waarin keihard staat beschreven dat een afwijking in de kleurcodering problemen kan veroorzaken.
Wie o Wie kan mij helpen
Ik zoek een document waarin glashelder wordt beschreven dat er storingen kunnen ontstaan in een CAT-5e netwerk waarbij de kleurcodering niet is gehandhaafd.
Wat is de reden hiervan :
Ik heb een netwerk aan laten leggen en de leverancier heeft aan de connectorzijde de volgende kleurcodering gebruikt.
Pen 1 - Wit/Oranje
Pen 2 - Oranje
Pen 3 - Wit/Groen
Pen 4 - Groen
Pen 5 - Wit/Blauw
Pen 6 - Blauw
Pen 7 - Wit/Bruin
Pen 8 - Bruin.
Volgens mij moet dat zijn:
Pen 1 - Wit/Oranje
Pen 2 - Oranje
Pen 3 - Wit/Groen
Pen 4 - Blauw
Pen 5 - Wit/Blauw
Pen 6 - Groen
Pen 7 - Wit/Bruin
Pen 8 - Bruin.
Sinds ik dit netwerk heb laten aanleggen heb ik storingen zoals data-verlies en het euvel dat PC's spontaan verbinding verliezen met het netwerk.
Om het een en ander hard te maken heb ik een document nodig waarin keihard staat beschreven dat een afwijking in de kleurcodering problemen kan veroorzaken.
Wie o Wie kan mij helpen