Hmm tot nu toe nice Drivers. Gta Vice ziet er wel mooier uit dan hiervoor
Niemand die de Omega 3.4's geprobeerd heeft? Aanradertje hoor!
Bnet pindle#2913
Verwijderd
CATALYST 3.4 werkt tot-nu-toe perfect *afklop :P* Ik had met driver: 3.1, 3.2, 3.3 (beta oid) problemen met spellen zoals Unreal Tournament, na iedere brightness verhoging of connecten naar een server crashte hij plots @ bureaublad met de DD_OK foutmelding. Nu zijn ze wel op gelost (hoop ik). Ik ben van 3Dmarkscore (01) 14283 punten naar 14.501 gegaan.
ik heb een hercules 7900pro
driver van ati kan ik gewoon geruiken?
alleen hercules heef iets andere mem/core instellingen? (hoger)
driver van ati kan ik gewoon geruiken?
alleen hercules heef iets andere mem/core instellingen? (hoger)
dan moet je ff op de ati site kijken.
daar staan ook powerd by ati drivers en die moet je hebben
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Hoe krijg ik de Ati Control Panel geuninstalled, als ik add/remove en dan ati control panel doe, uninstall, gaat hij tot 28% en geeft hij een rare error: Setup kan installatie niet uitvoeren - The remote procedure call failed.
Ik wil graag de omega's gebruiken, maar deze moet er eerst af of veel van de omega dingen worden niet gebruikt.
Ik wil graag de omega's gebruiken, maar deze moet er eerst af of veel van de omega dingen worden niet gebruikt.
The Unpredictable Striker!
als je hem nog een keer installeerd opnieuw opstart.Lightah schreef op 20 mei 2003 @ 19:06:
Hoe krijg ik de Ati Control Panel geuninstalled, als ik add/remove en dan ati control panel doe, uninstall, gaat hij tot 28% en geeft hij een rare error: Setup kan installatie niet uitvoeren - The remote procedure call failed.
dan de ati map op je c: schijf weggooien die gelijk in het begin staat.
en hem dan nog een weggooid met software> verwijderen
daarmee kan je de instellingen van d3d en openGl veranderen en nog wat andere dingenSuperPaddo schreef op 20 mei 2003 @ 19:15:
Ik heb geen control panel geinstalled, maar wat is het nut ervan?
Met het control panel regel je alle instellingen van de kaart. Anti aliasing, anistrophic filtering etc. en nog een hoop tab bladen.SuperPaddo schreef op 20 mei 2003 @ 19:15:
Ik heb geen control panel geinstalled, maar wat is het nut ervan?
Nop, dat lukt niet. Error blijft, maakt niet uit welke versie van het control panel ik install.chucky666 schreef op 20 mei 2003 @ 19:19:
[...]
als je hem nog een keer installeerd opnieuw opstart.
dan de ati map op je c: schijf weggooien die gelijk in het begin staat.
en hem dan nog een weggooid met software> verwijderen
Als ik alsnog de omega eroverheen install, geeft hij tijdens de setup een stuk of 8 errors zonder text met zo'n rood groot kruis. Maar hij werkt daarna wel. Alleen de settings zijn dan niet van toepassing oid.
[ Voor 22% gewijzigd door Lightah op 20-05-2003 19:40 ]
Verwijderd
ik heb nu geen rare dingen meer in mn beeld bij NFS HP 2, das wel plezieriger. Verder lekkere stabiele drivers.
Oja, als ik die zooi aan zet, is het dan automagisch in games ook aan (Anti Aliasing bv)?Lightah schreef op 20 May 2003 @ 19:21:
[...]
Met het control panel regel je alle instellingen van de kaart. Anti aliasing, anistrophic filtering etc. en nog een hoop tab bladen.
als je hem in de control panel aan zet dan staat ie ook in games aan jaSuperPaddo schreef op 20 May 2003 @ 20:23:
[...]
Oja, als ik die zooi aan zet, is het dan automagisch in games ook aan (Anti Aliasing bv)?
je kan hem ook op toepassings gebonden zetten en dan kan je hem in de game zelf aanzetten als deze het ondersteund bij instellingen.
Verwijderd
Mijn bevinding: M'n Radeon VIVO weigert pertinent de video in te starten met deze catalysts

et blijft knutselen met de catalyst series. ze zijn idd iets sneller maar in de nature loopt ie naar 1 fps en kan ie niet alle skins laten zien.
in games merk je dit niet zo, maar wel als je bv antialiasing aanzet. net of ie te weinig geheuge heeft.
2e probleem wat ik hier niet zo kan vinden is dat ie zowel met deze als de omega drivers opstart in 640x480
in games merk je dit niet zo, maar wel als je bv antialiasing aanzet. net of ie te weinig geheuge heeft.
2e probleem wat ik hier niet zo kan vinden is dat ie zowel met deze als de omega drivers opstart in 640x480
Catalyst 3.2:
3dmark03 4740
Catalyst 3.4:
3dmark03 5063
specs:
Amd Athlon XP2400+ @ XP2700+
Radeon 9700 pro @ 357,75-330,75
1024Mb 333Mhz PC2700
3dmark03 4740
Catalyst 3.4:
3dmark03 5063
specs:
Amd Athlon XP2400+ @ XP2700+
Radeon 9700 pro @ 357,75-330,75
1024Mb 333Mhz PC2700
Catalyst 3.4 is leuk maar wat doen ze ivm die nieuwe omega drivers gebaseerd op de 3.4s 
Hier is mijn score met de Cat. 3.4s
http://service.futuremark.com/compare?2k3=787705
Turn it off and on again.
Verwijderd
Die Omega 3.4 drivers sucken. In ieder geval icm de 9700-9800 hack. M'n pc crashde om de 10 minuten ofzo. Ik ben weer terug naar Cat 3.4 en geen problemen meer.
Helaas kan ik m'n 3d mark niet echt testen omdat het te warm is om m'n persoonlijk record te verbreken.
Helaas kan ik m'n 3d mark niet echt testen omdat het te warm is om m'n persoonlijk record te verbreken.
Bij mij draaien ze perfekt en de score is ook nog ietsjes (verwaarloosbaar) hoger, dus ze sucken zeker niet!
Bnet pindle#2913
Mag ik je even corrigerenLightah schreef op 20 May 2003 @ 19:21:
[...]
Met het control panel regel je alle instellingen van de kaart. Anti aliasing, anistrophic filtering etc. en nog een hoop tab bladen.
Je hebt het control panel helemaal niet nodig om je AA AF enzo te regelen, zover ik weet kan je alle functies die onder de tabs van het control panel verborgen zitten ook gewoon benaderen via "eigenschappen van het beelscherm" en geavanceerd.
Zelluf installeer ik nml. het control panel nooit. Ben gewoon te gewend aan rechtsklik/eigenschappen ipv het icoontje klikken in de systray. En ook ik regel gewoon AA, AF, Dx, OGl en al die andere zaken....
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Ja precies en hoe komen die eigenschappen allemaal in je beeldscherminstellingen terecht? Dat doet het control panel, die heb jij waarschijnlijk ongemerkt toch samen met je drivers geïnstalleerd dan. Als je het cp echt niet hebt, zijn je beeldschermeigenschappen namelijk net zo kaal als bij een ouderwets ISA kaartje ofzo.
nice try, but sorry
Je ziet die tabs alleen met de control panel geinstalled
Dat moet wel kloppen, ik heb dat ding er nog niet op, en zie die tabs ook niet , zal vanavond dat kont rol paneel ff installenLightah schreef op 21 May 2003 @ 18:32:
[...]
nice try, but sorry
Je ziet die tabs alleen met de control panel geinstalled
Ow dus dat moet je eerst downloaden.
Ik dacht dat dat al bij de Catalyst drivers ingebouwd zat.
Ik heb dat kont rol paneel installed, nu kan ik alles instellenBronX schreef op 21 May 2003 @ 20:29:
Ow dus dat moet je eerst downloaden.
chucky666 schreef op 20 May 2003 @ 18:06:
dan moet je ff op de ati site kijken.
The system not responding when task switching between an OpenGL game and the desktop is now resolved
The system failing to respond after pressing the ESC key when playing Half-life Counter Strike is now resolved
werd tyd
duurt btw.. ook eeuwen voordat i in windows is of in game is
* ThaHandy heeft in zijn volgende sys geen ATI kaart meer.. tis altyd weer et zelfde met dat buggy meuk
met nvidia (gf2gts) 0,0 promelemen
[ Voor 50% gewijzigd door ThaHandy op 22-05-2003 01:42 ]
Verwijderd
hmmm lijkt alsof ik FSAA helemaal niet kan uitschakelen meer.... hij kan op zn laagste @ 2x staan
LOL
Kleine rectificatie, jongens
Dat je het control panel niet nodig zou hebben is eh, nou ja...helemaal fout.
Was ff vergeten dat ik alleen het icoontje altijd weghaal, tja da's wel ff andere koek.
dusse, gewoon ff installeren die meuk oke ?

Dat je het control panel niet nodig zou hebben is eh, nou ja...helemaal fout.
Was ff vergeten dat ik alleen het icoontje altijd weghaal, tja da's wel ff andere koek.
dusse, gewoon ff installeren die meuk oke ?
dan moet je hem gewoon op toepassings gebonden zettenVerwijderd schreef op 22 May 2003 @ 08:54:
hmmm lijkt alsof ik FSAA helemaal niet kan uitschakelen meer.... hij kan op zn laagste @ 2x staan

als je game het dan niet ondersteund staat ie niet aan.
ondersteund de game het wel dan kan je hem in de game optie's uitzetten
Ati vermeld tenminste nog wat details, moet je bij Nvdia kijken, nada ..noppes. Heir heb je driver "huppeldepup" (speciaal gecheat) aanpakken, niet zeuren.ThaHandy schreef op 22 May 2003 @ 01:33:
[...]
![]()
* ThaHandy heeft in zijn volgende sys geen ATI kaart meer.. tis altyd weer et zelfde met dat buggy meuk
En dat je nooit problemen heb, geloof ik al helemaal niet. Zie de forums er maar op na. Het barst van de problemen....
Verwijderd
dude!!Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 17:33:
WOW ik heb net de 3.4 drivers geinstalleerd maar GTA Vice City tript wel erg zwaar..
Zo ziet mijn menu er namelijk uit:
[afbeelding]
ff vice city opnieuw installen als ik jou was
bummer, refresh force werkt niet, kan nog steeds me refresh rate niet verhogen
60hz suckz!
Waar staat je directx override refreshrate op?
Ik heb een iiyama 19inch (ls902ut) deze werd niet herkend door windows xp
Nadat ik hem als plug & play monitor heb ingesteld heb ik geen 60hz probleem meer.

Nadat ik hem als plug & play monitor heb ingesteld heb ik geen 60hz probleem meer.
Verwijderd
ThaHandy schreef op 22 May 2003 @ 01:33:
[...]
![]()
The system not responding when task switching between an OpenGL game and the desktop is now resolved
The system failing to respond after pressing the ESC key when playing Half-life Counter Strike is now resolved
werd tyd
Wellicht een beetje offtopic, maar om eerlijk te zijn, voor mijn huidige Radeon had ik een ASUS V7700 (dus ook GF-2) en daar had ik dus eveneens nimmer stabiliteitproblemen mee. Het enige issue was dat ik soms het idee had dat sommige drivers na detonator 23.11 een minder goede beeldkwaliteit hadden.Madrox schreef op 23 mei 2003 @ 01:42:
[...]
Ati vermeld tenminste nog wat details, moet je bij Nvdia kijken, nada ..noppes. Heir heb je driver "huppeldepup" (speciaal gecheat) aanpakken, niet zeuren.
En dat je nooit problemen heb, geloof ik al helemaal niet. Zie de forums er maar op na. Het barst van de problemen....
Sinds vorig jaar ben ik een redelijk tevreden eigenaar van een ATI, al moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat ik heel af en toe een vastloper heb. Was dat niet het geval geweest en deze ATI net zo perfect stabiel als die GF2, dan was ik een perfect tevreden ATI-bezitter geweest.
Echter, een collega van mij die vorig jaar november zijn videokaart wilde upgraden (eveneens een GF2) en besloot om voor een ATI te gaan (een Gigabyte Radeon 8500 Pro met 128MB als ik mij niet vergis) nadat ik hem had vertelt had dat ATI tegenwoordig ook goede drivers maakte zodat hij zich over stabiliteit geen zorgen hoefde, te maken, ongelofelijk, wat heeft die een spijt van deze beslissing (en mijn advies!) gehad.
Wat een ellende was dat, zeg maar een complete ramp. Hij mopperde van begin af aan al dat het niet lekker liep, keer op keer vastlopers, crashes tijden games en benches, dus ik dacht van "voeding te zwak", "drivers niet goed (un)installed" en heb dat samen met hem nagelopen.
Voeding en de diverse voltages bleken perfect in orde te zijn, dus oude divers uninstallen en nieuwe installen, nog steeds complete ellende. Aangezien hij het (helaas zeldzame) type is dat braaf back-ups-jes maakt, werd het tijd voor een harde aanpak:
Windows herinstalleert en toen dat geen verbetering bracht:
complete hard-disk geformateerd en alles keurig in de juiste volgorde opnieuw instaleerd.
Hoe het kan, ik weet het niet, maar het was nog instabieler dan voorheen! Zelfs in niet-3D programma's regelmatig crashes. Je kon nog geen half uur internetten of je had al een blauwe scherm gezien. Na het uninstallen van de ATI-drivers en herinstalleren van zijn oude GF2 loopt zijn systeem weer super stabiel. Aangezien ik daarom vermoede dat zijn videokaart zelf een defect had, heb ik die voor de gein ook nog eens in mijn PC geprobeerd, geen enkel probleem! Waarom die Radeon in zijn PC niet wil lopen en in de mijne wel, ik heb geen flauw idee.
Sindsdien staat bij hem ATI voor 'altijd instabiel'. Dit is natuurlijk grote onzin, want bij de grote meerderheid lopen de ATI's probleemloos, maar bij sommige PC's werkt een Radeon blijkbaar minder goed dan een nvidia (en het omgekeerde zal ook wel eens voorkomen) en gezien de ellende die hij met die Radeon 8500 heeft meegemaakt kan ik mij wel iets van zijn reactie voorstellen.
Zijn volgende videokaart gaat ongetwijfeld een nvidia-chippie hebben, al hebben hun kaarten met de nieuwste drivers soms rare problemen en ontbreken soms details. Zie de volgende screenshot uit "Dragothic" waar bij de draak een belangrijk detail ontbreekt. Probeer zelf te ontdekken om welk detail het gaat:
http://www.elitebastards.com/pics/4403cheat/dragothic.jpg
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 13:08 ]
zeg hoe krijg jij je club3d np zo hoog wat betreft core en geheugen. ik kom niet verder dan 395-317,5 met mijn np van club 3d.SmokeyTheBandit schreef op 20 mei 2003 @ 22:08:
Catalyst 3.4 is leuk maar wat doen ze ivm die nieuwe omega drivers gebaseerd op de 3.4s
gebruik dan ook gewoon rage3d tweakerMister_X schreef op 23 May 2003 @ 10:26:
bummer, refresh force werkt niet, kan nog steeds me refresh rate niet verhogen![]()
60hz suckz!
meuktracker: Rage3D Tweak 3.8c
chucky666 schreef op 18 mei 2003 @ 23:35:
[...]
en voor de mensen die dit niet kunnen vinden in rage3D tweaker:
dit kan je vinden onder geavanceerd>Custom Display modes>standard modes.
hier links op klikken en dan op de resoluties rechts klikken en in het lijstje de mhz. kiezen
lig het niet een beetje aan hem mobo? want hij schijf allen de schuld aan die videokaart. het kan ook zijn dat z'n bios dat niet stabiel is. hij heeft niet eens bios update gedaan dan geef die al argument dat het aan die kaart ligtVerwijderd schreef op 23 May 2003 @ 13:04:
[...]
[...]
Wellicht een beetje offtopic, maar om eerlijk te zijn, voor mijn huidige Radeon had ik een ASUS V7700 (dus ook GF-2) en daar had ik dus eveneens nimmer stabiliteitproblemen mee. Het enige issue was dat ik soms het idee had dat sommige drivers na detonator 23.11 een minder goede beeldkwaliteit hadden.
Sinds vorig jaar ben ik een redelijk tevreden eigenaar van een ATI, al moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat ik heel af en toe een vastloper heb. Was dat niet het geval geweest en deze ATI net zo perfect stabiel als die GF2, dan was ik een perfect tevreden ATI-bezitter geweest.
Echter, een collega van mij die vorig jaar november zijn videokaart wilde upgraden (eveneens een GF2) en besloot om voor een ATI te gaan (een Gigabyte Radeon 8500 Pro met 128MB als ik mij niet vergis) nadat ik hem had vertelt had dat ATI tegenwoordig ook goede drivers maakte zodat hij zich over stabiliteit geen zorgen hoefde, te maken, ongelofelijk, wat heeft die een spijt van deze beslissing (en mijn advies!) gehad.
Wat een ellende was dat, zeg maar een complete ramp. Hij mopperde van begin af aan al dat het niet lekker liep, keer op keer vastlopers, crashes tijden games en benches, dus ik dacht van "voeding te zwak", "drivers niet goed (un)installed" en heb dat samen met hem nagelopen.
Voeding en de diverse voltages bleken perfect in orde te zijn, dus oude divers uninstallen en nieuwe installen, nog steeds complete ellende. Aangezien hij het (helaas zeldzame) type is dat braaf back-ups-jes maakt, werd het tijd voor een harde aanpak:
Windows herinstalleert en toen dat geen verbetering bracht:
complete hard-disk geformateerd en alles keurig in de juiste volgorde opnieuw instaleerd.
Hoe het kan, ik weet het niet, maar het was nog instabieler dan voorheen! Zelfs in niet-3D programma's regelmatig crashes. Je kon nog geen half uur internetten of je had al een blauwe scherm gezien. Na het uninstallen van de ATI-drivers en herinstalleren van zijn oude GF2 loopt zijn systeem weer super stabiel. Aangezien ik daarom vermoede dat zijn videokaart zelf een defect had, heb ik die voor de gein ook nog eens in mijn PC geprobeerd, geen enkel probleem! Waarom die Radeon in zijn PC niet wil lopen en in de mijne wel, ik heb geen flauw idee.
Sindsdien staat bij hem ATI voor 'altijd instabiel'. Dit is natuurlijk grote onzin, want bij de grote meerderheid lopen de ATI's probleemloos, maar bij sommige PC's werkt een Radeon blijkbaar minder goed dan een nvidia (en het omgekeerde zal ook wel eens voorkomen) en gezien de ellende die hij met die Radeon 8500 heeft meegemaakt kan ik mij wel iets van zijn reactie voorstellen.
Zijn volgende videokaart gaat ongetwijfeld een nvidia-chippie hebben, al hebben hun kaarten met de nieuwste drivers soms rare problemen en ontbreken soms details. Zie de volgende screenshot uit "Dragothic" waar bij de draak een belangrijk detail ontbreekt. Probeer zelf te ontdekken om welk detail het gaat:
http://www.elitebastards.com/pics/4403cheat/dragothic.jpg
Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.
Verwijderd
Wellicht dat het aan zijn mobo/OS combinatie ligt, een niet meer helemaal up-to-date ASUS met een VIA KT133A en als besturings-systeem Windows 98SE. Aan het ontbreken van een recent BIOS lag het zeker niet, hij had tezamen met die videokaart een nieuwe Athlon XP gekocht en i.v.m. die CPU al de laatste final-BIOS voor zijn plank erop gegooid.
Ook andere aspecten als recente VIA 4 in1 drivers, behalve Direct X 8.1 is ook DirectX 9.0 geprobeerd, diverse Catalyst- & omegadrivers, meerdere complete herinstalaties van het besturingssysteem, bleek hij allemaal al uitgeprobeerd te hebben.
Overigens is die collega zeker geen noob op computergebied, je kunt met hem een prima gesprek over overclocking en hardware voeren (tenminste, zolang je niet "ATI" in de mond neemt), hij heeft zijn PC ook zelf in elkaar gezet en dat ding draait prima, zolang die Radeon er maar niet in zit.
Een ding echter weigerde hij uit te proberen, namelijk mijn suggestie om Windows 98 SE door het meer stabiele Windows XP te vervangen. Hij is niet echt gecharmeerd 'Bill Brother's Teletubie-windows' zoals hij noemt en meende bovendien dat gezien miljoenen mensen nog altijd Windows 98SE gebruiken dat dat geen handicap voor een fatsoenlijke werking van een hedendaagse videokaart mag zijn.
In dat laatste kon hij wel eens gelijk hebben, wij hebben ook niet met google iets kunnen vinden dat die videokaart i.c.m. zijn ASUS-plank en Windows 98SE een probleemgeval zou zijn. Zelf hou ik het op domweg een kwestie van pech, een fatsoenlijke kaart die om een of andere vage reden niet op een verder prima PC wil werken.
Ook andere aspecten als recente VIA 4 in1 drivers, behalve Direct X 8.1 is ook DirectX 9.0 geprobeerd, diverse Catalyst- & omegadrivers, meerdere complete herinstalaties van het besturingssysteem, bleek hij allemaal al uitgeprobeerd te hebben.
Overigens is die collega zeker geen noob op computergebied, je kunt met hem een prima gesprek over overclocking en hardware voeren (tenminste, zolang je niet "ATI" in de mond neemt), hij heeft zijn PC ook zelf in elkaar gezet en dat ding draait prima, zolang die Radeon er maar niet in zit.
Een ding echter weigerde hij uit te proberen, namelijk mijn suggestie om Windows 98 SE door het meer stabiele Windows XP te vervangen. Hij is niet echt gecharmeerd 'Bill Brother's Teletubie-windows' zoals hij noemt en meende bovendien dat gezien miljoenen mensen nog altijd Windows 98SE gebruiken dat dat geen handicap voor een fatsoenlijke werking van een hedendaagse videokaart mag zijn.
In dat laatste kon hij wel eens gelijk hebben, wij hebben ook niet met google iets kunnen vinden dat die videokaart i.c.m. zijn ASUS-plank en Windows 98SE een probleemgeval zou zijn. Zelf hou ik het op domweg een kwestie van pech, een fatsoenlijke kaart die om een of andere vage reden niet op een verder prima PC wil werken.
Ik had trouwens in het begin ALLEEN maar problemen met mijn overstap van GF4mx440 naar een Sapphire 9700. Heb ook een KT133a chippie...
Na veel getest ook op een nieuwe Intel bak van een vriend van mij, bleek gewoon het UITZETTEN VAN FASTWRITES het probleem te doen verdwijnen...
Op mijn oude TB1400 en KT133a asus plankie met mijn 9700 haal ik nu 4550 3Dmarks 2003
Na veel getest ook op een nieuwe Intel bak van een vriend van mij, bleek gewoon het UITZETTEN VAN FASTWRITES het probleem te doen verdwijnen...
Op mijn oude TB1400 en KT133a asus plankie met mijn 9700 haal ik nu 4550 3Dmarks 2003
[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 23-05-2003 23:15 ]
Verwijderd
Uiteraard is dit eveneens disabled, hoewel mij ergens bij stond dat een Radeon 8500 niet echt FastWrites zou ondersteunen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 23:48 ]
Wel in BIOS en driver disablen he
Verwijderd
Hmm, nou heb je mij. In het BIOS hebben wij dat toen gecontroleerd, maar ook in het control-panel?! Ik durf het niet zo 1-2-3 te zeggen.
Maar ik durf het al helemaal niet aan om mijn collega te vragen het nogeens uit te proberen, ben nogal bang dat hij mij in een heleboel kleine stukjes gaat zagen als ik ga proberen om die Radeon nog eens een keer in zijn PC te zetten...
Maar ik durf het al helemaal niet aan om mijn collega te vragen het nogeens uit te proberen, ben nogal bang dat hij mij in een heleboel kleine stukjes gaat zagen als ik ga proberen om die Radeon nog eens een keer in zijn PC te zetten...
tja, die videokaart had ie ook ff kunnen omruilen. dan heb je meer zekerheid.Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 23:48:
Uiteraard is dit eveneens disabled, hoewel mij ergens bij stond dat een Radeon 8500 niet echt FastWrites zou ondersteunen.
Misschien trok de voeding het niet of... hij werd iets te warm.
zo ken ik iemand die reuze-problemen had met een Orchid GF2 Mx400. Draaide geen spellen langer dan 10 minuten, 3dmark klapte eruit. Alleen de desktop wilde nog wel. Wat bleek, dat kreng was passief gekoeld, fannetje erop en hij was "genezen".
Nog een ander verhaal, mijn ouwe K7 700mhz waar ik 2jr lang een Matrox G400 inhad was aan een injectie toe. Dus ik (voor het eerst) een Geforce MX440 gehaald van Asus. Draaide voor geen meter, 1 en al bluescreens. Ik terug naar mycom, tja dan trekt uw voeding het niet blablabla. IK, en nou? tja, weetniet. alle nieuwe kaarten trekken nogal wat stroom dus ik geef u weinig kans.
Goed, geld terug. K naar een andere zaak, haal een radeon 8500 pro en wat denk je? Hij draait als een zonnetje. Om het helemaal gek te maken, nu zit ie Athlon K7 700mhz in een andere kast (codegen/350watt) bij mijn neefje met, jawel een Leadtek GF4 MX440
Zit al zo lang in de hardware dat ik nergens meer van opkijk en ook zeker niet rechtlijnig ben. Stel; morgen koopt ie een ander mobo, doet zijn Nvidia ineens raar; wat dan? Matrox-kaartje kopen ?
het 640x480 na herstart probleem kon ik niet oplossen dus heb ik maar via een progje zon commando in de startup gezet dat ie alsnog 1280x1024 doet.
nu zit ik alleen nog met het probleem dat ie schijnbaar 32 mb ziet ipv 128.
nu zit ik alleen nog met het probleem dat ie schijnbaar 32 mb ziet ipv 128.
Jimbolino schreef op 18 mei 2003 @ 23:16:
Ik had vanmiddag niet veel te doen, dus heb ff de drivers aangepast zodat ze ook geschikt zijn voor mijn mobility:
http://213.227.130.7/~jimbolino/3.4.Mobility.rar
gewoon ff 2 inf filetjes aangepast...
de drivers zijn nu geschikt voor:
"Mobility Fire GL 9000" - M9
"Mobility Radeon 9000" - M9
"Radeon Mobility" - M6
"Radeon Mobility 7500" - M7
"Radeon Mobility 7500 GL" - M7
"IGP 340M" - RS200M
"IGP 320M" - U1
ik heb ze alleen getest op windows 2000, maar xp zou ook gewoon moeten werken
oja, om ze te installen moet je gewoon ff handmatig aangeven welke het is (bij device manager)
heeft iemand al de nieuwste hercules 3.4 drivers geprobeerd met z'n hercules ati kaartje?
ik zelf wil het nog ff niet doen want me PC loopt als een tierelier zo goed!
maar ik wilde alleen ff weten wie er misschien problemen heeft met die drivers.
ik zelf wil het nog ff niet doen want me PC loopt als een tierelier zo goed!
maar ik wilde alleen ff weten wie er misschien problemen heeft met die drivers.
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Verwijderd
Ik heb de nieuwe drivers nu al een aantal dagen draaien hier, en geen problemen, totdat ik gister tv-out wou testen..
Overlay werkt dus voor geen meter meer, en ook het beeld is klein beetje streperig..
Als ik overlay aanzet kan ik hem op alle verschillende opties zetten.. maar Theater mode werkt gewoon niet meer, erg irritant dus, want nou moet ik per se alles op Full screen zetten!
Iemand anders problemen? Of hoe staan jou instelling misschien heb ik iets fout in mn overlay tab?
Overlay werkt dus voor geen meter meer, en ook het beeld is klein beetje streperig..
Als ik overlay aanzet kan ik hem op alle verschillende opties zetten.. maar Theater mode werkt gewoon niet meer, erg irritant dus, want nou moet ik per se alles op Full screen zetten!
Iemand anders problemen? Of hoe staan jou instelling misschien heb ik iets fout in mn overlay tab?
Verwijderd
Met zijn videokaart was waarschijnlijk niets mis mee, ik heb hem zelf een weekendje in mijn PC uitgeprobeerd en hij werkte daarin probleemloos. Zijn voeding hadden wij reeds gecontroleerd, zowel de 3,3 de 5,0 en de 12,0 Volt-lijnen waren werkelijk kaarsrecht. En warmte? Het was in de wintermaanden met open kast getest...Madrox schreef op 24 mei 2003 @ 03:02:
[...]
tja, die videokaart had ie ook ff kunnen omruilen. dan heb je meer zekerheid.
Misschien trok de voeding het niet of... hij werd iets te warm.
[...]
Zit al zo lang in de hardware dat ik nergens meer van opkijk en ook zeker niet rechtlijnig ben. Stel; morgen koopt ie een ander mobo, doet zijn Nvidia ineens raar; wat dan? Matrox-kaartje kopen ?
Verbaasd over hardwareproblemen? Nee, hoor, ik loop al te lang mee. Ik heb in de jaren '80 nog de overgang van CGA via Hercules en EGA naar VGA mogen meemaken, was zelf in 1990 de trotse eigenaar geweest van een PC met het voor die tijd hemelse 'Paradise VGA' (naast standaard VGA als bonus 800x600 met 16 kleuren
Zelf hou ik het erop dat om één of andere duistere reden de combinatie tussen de Radeon en zijn PC niet wilde boteren. Als ik mij niet vergis heeft mijn collega die Radeon tegen een Geforce 3 van zijn broer geruild en wat denk je, allebij tevreden met deze ruil
offtopic:
CGA via Hercules naar EGA?? Toen wij onze eerste Tulip XT-pc hadden, hadden we daar een CGA-kaart in en waren we helemaal The Man omdat we kleur hadden op een pc! De rest had nog gewoon Hercules Monochroom (dat was er volgens mij vòòr cga). Ik loop ook al een tijdje mee
. Ook lang genoeg om te weten dan 99,9% van de pc-problemen worden veroorzaakt door overenthousiaste tweakers.
CGA via Hercules naar EGA?? Toen wij onze eerste Tulip XT-pc hadden, hadden we daar een CGA-kaart in en waren we helemaal The Man omdat we kleur hadden op een pc! De rest had nog gewoon Hercules Monochroom (dat was er volgens mij vòòr cga). Ik loop ook al een tijdje mee
Verwijderd
offtopic:
@#$!???
CGA, 320 x 200 beeldpunten en een paar kleuren of 640x200 zonder kleuren (of twee kleuren, het is maar hoe je het bekijkt). Praat mij er niet van, wat was dat CGA een ellende. Lang leve Hercules, geen kleur maar wel 720 x 350 beeldpunten (of was dat alleen in charactermode en was in de grafische mode de resolutie 720x348? Het is al zolang geleden). Hercules was een (m.i. zeer) geslaagde verbetering op CGA. Liever geen kleur maar wel een fatsoenlijk aantal beeldpunten
Overigens was CGA ouder dan Hercules(1981 en 1983 meent mijn geheugen te herinneren, een jaar later (1984) sloeg IBM al terug door EGA te lanceren, dat met 640x350 bijna net zoveel beeldpunten als Hercules had en de 16 kleurenpracht van CGA er aan toe voegde). En wie vind dat de topvideokaarten tegenwoordig akelig duur zijn, die moest eens weten wat dat EGA in 1984 koste.
@#$!???
CGA, 320 x 200 beeldpunten en een paar kleuren of 640x200 zonder kleuren (of twee kleuren, het is maar hoe je het bekijkt). Praat mij er niet van, wat was dat CGA een ellende. Lang leve Hercules, geen kleur maar wel 720 x 350 beeldpunten (of was dat alleen in charactermode en was in de grafische mode de resolutie 720x348? Het is al zolang geleden). Hercules was een (m.i. zeer) geslaagde verbetering op CGA. Liever geen kleur maar wel een fatsoenlijk aantal beeldpunten
Overigens was CGA ouder dan Hercules(1981 en 1983 meent mijn geheugen te herinneren, een jaar later (1984) sloeg IBM al terug door EGA te lanceren, dat met 640x350 bijna net zoveel beeldpunten als Hercules had en de 16 kleurenpracht van CGA er aan toe voegde). En wie vind dat de topvideokaarten tegenwoordig akelig duur zijn, die moest eens weten wat dat EGA in 1984 koste.
offtopic:
Ik had destijds ook een hercules op m'n 8088.
Monochroom, maar wel hoge resolutie, en dat vond mooier dan die 16-kleuren blokken.
Over nvidia/ati heb ik ook wel een meninkje: mijn 8500 heeft ook compatibility-issues in tegenstelling tot de tnt1/tnt2/mx400 die ik zelf heb gehad.
Ik bouw/adviseer ook wel eens voor collega's en om mezelf in te dekken kies ik ook altijd voor een nvidia. Mijn volgende kaart wordt ook zeker weer nvidia.
Ik had destijds ook een hercules op m'n 8088.
Monochroom, maar wel hoge resolutie, en dat vond mooier dan die 16-kleuren blokken.
Over nvidia/ati heb ik ook wel een meninkje: mijn 8500 heeft ook compatibility-issues in tegenstelling tot de tnt1/tnt2/mx400 die ik zelf heb gehad.
Ik bouw/adviseer ook wel eens voor collega's en om mezelf in te dekken kies ik ook altijd voor een nvidia. Mijn volgende kaart wordt ook zeker weer nvidia.
chucky666 schreef op 23 May 2003 @ 15:08:
[...]
gebruik dan ook gewoon rage3d tweaker
meuktracker: Rage3D Tweak 3.8c
[...]
ik heb net die nieuwe 3.4 geimnstalleerd en ik heb precies hetzelfde in CS !!porn schreef op 16 May 2003 @ 17:57:
Ik heb er sinds deze drivers weer een nieuw probleem bij: ik kan in CS bijna niet meer normaal lopen.
Ik gebruik shift om rustig te lopen ipv te rennen, en sinds deze drivers, als ik na shift ingedrukt te hebben een andere toets aanraak (bijv strafeleft/right) dan begint hij meteen weer te rennen! Word er een beetje moe van
Iemand al een oplossing hiervoor? want dit is echt onspeelbaar zo.
[edit] ik heb even die backgroundprocessen van ati gekilled en dan werkt het wel weer goed. Gewoon dat ati tray icoontje disablelen dus denk ik (heb je verder toch niks aan)
[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 27-05-2003 00:44 ]
Doom III Alpha (de E3 versie) crasht bij mij als ik hem opstart. Dit was bij de vorige drivers niet het geval.
3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO, 510Wp ZW (schuur)
Verwijderd
draaid hij Asus probe? gisteren heb ik voor het eerst 3dmark03 met asusprobe aan gedraaid op mijn rd9500pro en ik ging zomaar 2000 punten naar beneden. ik kan me dus heel goed voorstellen dat asusprobe ook nog andere negative effecten op een Ati heeft. Met mijn geforce had ik daar geen last van.Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 23:06:
Wellicht dat het aan zijn mobo/OS combinatie ligt, een niet meer helemaal up-to-date ASUS met een VIA KT133A en als besturings-systeem Windows 98SE. Aan het ontbreken van een recent BIOS lag het zeker niet, hij had tezamen met die videokaart een nieuwe Athlon XP gekocht en i.v.m. die CPU al de laatste final-BIOS voor zijn plank erop gegooid.
nadat ik een radeon9700pro had gekocht had ik ook alleen maar problemen. Van alles geprobeerd winxp opniew installeren, formatteren, nieuwe voeding, omlaag clocken. Niets hielp. Totdat ik een nieuw moederbord kocht. Alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon.
draait lekker 
ALLEEN... als ik in games (GTA VC en CS) naar het menu ga en weer terug, duurt dat langer dan normaal
ALLEEN... als ik in games (GTA VC en CS) naar het menu ga en weer terug, duurt dat langer dan normaal
Verwijderd
als ik de settings van opengl op default zet (of andersom) start die wel op. Anders krijg ik een melding met "radiant MFC" error.Kets_One schreef op 27 May 2003 @ 08:45:
Doom III Alpha (de E3 versie) crasht bij mij als ik hem opstart. Dit was bij de vorige drivers niet het geval.
Ik heb ook problemen met de tv-out, maar dan andere problemen.Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 20:25:
Ik heb de nieuwe drivers nu al een aantal dagen draaien hier, en geen problemen, totdat ik gister tv-out wou testen..
Als ik de tv-out activeer onder de tabblad displays dan doet de tv-out het gewoon.
Maar start ik mijn pc opnieuw op, dan staat de tv-out weer uit
Bij de 3.0 drivers bleef de tv-out altijd aan staan, maar nu moet ik elke keer de tv-out activeren

Verwijderd
Dat draaide hij inderdaad (en ik zelf ook i.c.m. mijn Radeon). Zelf heb ik geen signifikant performanceverschil bij het wel of niet draaien van PC Probe. Ik snap ook niet hoe bij jou PC-probe de performance doet verlagen, want 3Dmark2003 is erg CPU-onafhankelijk, het performanceverschil tussen b.v. een P4 op 1.6 of op 3.0 GHZ maakt amper iets uit. En PC Probe neemt amper CPU-power in beslag. Zelf bij een test die CPU en memory op een mainboard tot het maximale belast zoals b.v. FritzMark is de invloed van PC Probe verwaarloosbaar.Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 13:25:
[...]
draaid hij Asus probe? gisteren heb ik voor het eerst 3dmark03 met asusprobe aan gedraaid op mijn rd9500pro en ik ging zomaar 2000 punten naar beneden. ik kan me dus heel goed voorstellen dat asusprobe ook nog andere negative effecten op een Ati heeft. Met mijn geforce had ik daar geen last van.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 00:54 ]
Ondanks de horror verhalen op dit forum gelezen te hebben, toch maar een radeon 9700 aangeschaft. Detonator drivers geuninstalled, oude Geforce3 er uit, radeon club3d 9700 er in, Catalyst 3.4 drivers + control panel geinstalleerd en hij doet het, zonder problemen, in één keer. Das pas plug & play.
results?Hastur schreef op 28 May 2003 @ 04:30:
Ondanks de horror verhalen op dit forum gelezen te hebben, toch maar een radeon 9700 aangeschaft. Detonator drivers geuninstalled, oude Geforce3 er uit, radeon club3d 9700 er in, Catalyst 3.4 drivers + control panel geinstalleerd en hij doet het, zonder problemen, in één keer. Das pas plug & play.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
me pc start nu gewoon op 1280x1024 op, zonder trucjes.
hij geeft alleen soms een apparaatfout melding, waarna ik de pc mag resetten.
Fastwrites uitzetten?MUSTIS schreef op 28 May 2003 @ 11:50:
me pc start nu gewoon op 1280x1024 op, zonder trucjes.
Hastur schreef op 28 mei 2003 @ 04:30:
offtopic:
Plug&Play zou zijn:
Dets niet uninstallen, GF3 eruit, R9700 erin, geen Cats installeren en toch werken...
Dit is gewoon handmatig installeren hoor
.
Plug&Play zou zijn:
Dets niet uninstallen, GF3 eruit, R9700 erin, geen Cats installeren en toch werken...
Dit is gewoon handmatig installeren hoor
Jake schreef op 28 mei 2003 @ 13:09:
[...]
offtopic:
Plug&Play zou zijn:
Dit is gewoon handmatig installeren hoor.
offtopic:
Nee hoor. Plug&Play is de mogelijkheid om het OS zelf de hardware te laten detecteren, waarna gewoon de drivers moeten worden geinstalleerd. Ik denk dat 99% van het spul dat je tegenwoordig koopt Plug&Play is, alleen bij een heleboel apparaten zie je de drivers gewoon niet geinstalleerd worden maar gebeurt dit automatisch omdat Windows bijvoorbeeld een heleboel drivers bevat voor de meest gangbare hardware.
Nee hoor. Plug&Play is de mogelijkheid om het OS zelf de hardware te laten detecteren, waarna gewoon de drivers moeten worden geinstalleerd. Ik denk dat 99% van het spul dat je tegenwoordig koopt Plug&Play is, alleen bij een heleboel apparaten zie je de drivers gewoon niet geinstalleerd worden maar gebeurt dit automatisch omdat Windows bijvoorbeeld een heleboel drivers bevat voor de meest gangbare hardware.
[ Voor 17% gewijzigd door KneoK op 28-05-2003 13:24 ]
mwah, hij geeft bij 3d geen problemen verder. bovendien komt die melding maar af en toe voor. 1x in de 3 dagen ofzo.
Fastwrites heeft totaal geen nut voor de snelheid, het word alleen maar onstabiel. Tip: zet em gewoon uit.MUSTIS schreef op 28 May 2003 @ 23:40:
[...]
mwah, hij geeft bij 3d geen problemen verder. bovendien komt die melding maar af en toe voor. 1x in de 3 dagen ofzo.
Ik heb een probleempje..
Als ik naar "display proporties -> settings -> advanced" ga, reboot me pc soms. Daarna kan het weer gewoon, maar als ik na een tijdje weer wil kijken in het ati control-panel, crasht ie weer.
Als ik naar "display proporties -> settings -> advanced" ga, reboot me pc soms. Daarna kan het weer gewoon, maar als ik na een tijdje weer wil kijken in het ati control-panel, crasht ie weer.
Verwijderd
Eigenschappen van deze computer > geavanceerd > opstart- en herstelinstellingen, daar uitvinken dat hij automatisch moet rebooten.
Bekijk dan de fout eens.
Bekijk dan de fout eens.
ik had al aanstaan "apply the new display settings without restarting" dus daar komt het niet door. Maar het is echt een crash. Zodra ik op advanced klik, reboot ie ineens.
Check je voltages...
reboot problemen heb ik ook wanneer ik gta3 of bf 1942 afsluit...
waar is fastwrite eigenlijk voor. Ik heb hem hier aan staan. Geen problemen. maar het zal toch wel iets sneller zijn. net als 2 en 4x AGP 4x is iets (0.01%) sneller.DutchCommando schreef op 29 May 2003 @ 09:18:
[...]
Fastwrites heeft totaal geen nut voor de snelheid, het word alleen maar onstabiel. Tip: zet em gewoon uit.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Verwijderd
Moet je auto reboot uitzetten, staat in mijn bericht hierboven hoe het moet.Asprine schreef op 29 May 2003 @ 21:20:
reboot problemen heb ik ook wanneer ik gta3 of bf 1942 afsluit...
AGP 2 en 4 x scheelt echt wel meer hoor, doorvoer van agp 2 x is 533 mb en agp 4 x is 1066 mb. Scheelt wel een paar % in de praktijk.kevinp schreef op 29 May 2003 @ 21:28:
[...]
waar is fastwrite eigenlijk voor. Ik heb hem hier aan staan. Geen problemen. maar het zal toch wel iets sneller zijn. net als 2 en 4x AGP 4x is iets (0.01%) sneller.
Fastwrite is dat je CPU direct naar je videokaart mag/kan schrijven, ongeveer het omgekeerde van DMA dus (waar bij DMA voor de videokaart je GPU in system-mem mag schrijven, zonder tussenkomst van de CPU).kevinp schreef op 29 May 2003 @ 21:28:
waar is fastwrite eigenlijk voor.
nVidia 'propaganda': http://www.reactorcritica.../white-nvidia-agpfs.shtml
[ Voor 17% gewijzigd door Jake op 29-05-2003 21:46 . Reden: quote ingekort ]
Dat kan volgens mij met alle PCI devices. Ik denk dat fast writes alleen de performance van zo'n operatie verbeterd.Jake schreef op 29 May 2003 @ 21:45:
[...]
Fastwrite is dat je CPU direct naar je videokaart mag/kan schrijven, ongeveer het omgekeerde van DMA dus (waar bij DMA voor de videokaart je GPU in system-mem mag schrijven, zonder tussenkomst van de CPU).
Verwijderd
Weet je ook waar de CPU dan normaal eerst heen schrijftJake schreef op 29 mei 2003 @ 21:45:
[...]
Fastwrite is dat je CPU direct naar je videokaart mag/kan schrijven, ongeveer het omgekeerde van DMA dus (waar bij DMA voor de videokaart je GPU in system-mem mag schrijven, zonder tussenkomst van de CPU).
Werkt hier perfect met een Club3D ATI Radeon 9800 Pro (met ZALMAN HP80A erop gemonteerd!)
It's a plane, its a bird..no it's super tweaker
kwil ook zon zalman kopen voor me hercules, koelt ie net zo goed met dit weer of toch minder?MaxPayne schreef op 30 May 2003 @ 10:27:
Werkt hier perfect met een Club3D ATI Radeon 9800 Pro (met ZALMAN HP80A erop gemonteerd!)
Ik heb de Catalysts 3.4 geïnstalleerd en ik heb een veel lagere score bij 3DMark2001SE, 10200 -> 8300. Nu zag ik in DirectX dat mijn Agp Texture Acceleration op N/A staat. Hoe komt dit ? En hoe kan ik dit oplossen?
5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080
Verwijderd
Daar had ik nog niet in gezien. Maar bij die pagina krijg ik nu de volgende melding:Jake schreef op 30 May 2003 @ 17:48:
[...]
Staat toch in stukje? (=link) Normal zou dan via je systeemgeheugen zijn.
You have reached a web page that is temporarily offline. Please contact the webmaster of this site for further assistance.
Verwijderd
Misschien door je AGP drivers opnieuw te installeren.Reiko schreef op 08 juni 2003 @ 11:40:
Ik heb de Catalysts 3.4 geïnstalleerd en ik heb een veel lagere score bij 3DMark2001SE, 10200 -> 8300. Nu zag ik in DirectX dat mijn Agp Texture Acceleration op N/A staat. Hoe komt dit ? En hoe kan ik dit oplossen?
Al gedaan
5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080
Ik heb alleen maar "problemen" sinds 3.4 met AA en AF instellingen.
Met mijn eerste 3.4 installatie wilde de drivers AA 4x en AF 8x niet meer uitzetten wat ik ook probeerde.
En met mijn tweede 3.4 installatie willen de drivers geen AA en AF meer onthouden.
Wat kan ik hier aan doen i.p.v. constant drivers uninstallen en installeren.
Met mijn eerste 3.4 installatie wilde de drivers AA 4x en AF 8x niet meer uitzetten wat ik ook probeerde.
En met mijn tweede 3.4 installatie willen de drivers geen AA en AF meer onthouden.
Wat kan ik hier aan doen i.p.v. constant drivers uninstallen en installeren.
Is er nu al een oplossing voor dat direct input probleem met 3.4 control panel ?
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Verwijderd
Ik heb met 3.4 het probleem dat ik er bij veel Dx applicaties uit wordt gegooid. Dan stopt eerst het beeld maar loopt het geluid door. Na een aantal seconden stopt ook het geluid en vlak daarna krijg ik een donkerblauw scherm voor m'n neus en kan ik resetten (niet een BSOD BTW, gewoon een leeg donkerblauw scherm).
Na het rebooten krijg ik een aplication error van windows over directdraw, die dus plaatsvond voor het rebooten. Met 3.1 nergens last van, heel erg vaag. Hebben meer mensen hier last van ?????
Met 3.1 heb ik in Splinter cell alleen dat bij de training de zijkanten wit zijn als ik naar voren kijk, heel vreemd. Kijk ik opzij wordt het weer netjes muur en kijk ik weer terug is het weer wit.
Strange
Na het rebooten krijg ik een aplication error van windows over directdraw, die dus plaatsvond voor het rebooten. Met 3.1 nergens last van, heel erg vaag. Hebben meer mensen hier last van ?????
Met 3.1 heb ik in Splinter cell alleen dat bij de training de zijkanten wit zijn als ik naar voren kijk, heel vreemd. Kijk ik opzij wordt het weer netjes muur en kijk ik weer terug is het weer wit.
Strange
mijn brob is dan ik met alt_tabben in CS dat ik pas normaal in wondows weer ben nadat 4x mijn reso (
) is veranders? , zwart beeld, half windows, en flop eindelijk 
-> cs 6x
-> cs 6x
CS is gewoon niet meer te spelen sinds ik deze radeon heb.......soms zou ik toch weer graag mn gf2mxje hebben 
ik kom bij CS niet meer boven de 20 fps als ik beweeg, sta ik stil is het gewoon 80/90
ik kom bij CS niet meer boven de 20 fps als ik beweeg, sta ik stil is het gewoon 80/90

PIII 800@804 Mhz
Zijn deze driver ook voor de Ati mobility 9000???
ik kan dit nergens terug vinden
ik kan dit nergens terug vinden
aahh durka durka durka
ik heb wel infinite loops gehad met een granite board, dus hup, Canterwood, en vandeweek weeeeeer infinte loopsVerwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 17:10:
Ik heb met 3.4 het probleem dat ik er bij veel Dx applicaties uit wordt gegooid. Dan stopt eerst het beeld maar loopt het geluid door. Na een aantal seconden stopt ook het geluid en vlak daarna krijg ik een donkerblauw scherm voor m'n neus en kan ik resetten (niet een BSOD BTW, gewoon een leeg donkerblauw scherm).
Strange

Verwijderd
Dat klinkt wel als beter iig. Ik heb m'n asus board geupdate en tot nu toe nog geen probs. Catalyst 3.1 gebruik ik maar, want 3.2 & 3.4 blijven waardeloos bij mij. Vriend van me met dezelfde config. ook problemen met 3.4.R1 schreef op 18 June 2003 @ 10:05:
[...]
ik heb wel infinite loops gehad met een granite board, dus hup, Canterwood, en vandeweek weeeeeer infinte loopsen ook spontane reboots, hangups met Direct X games ( OGL geen probs ) ). Dus gisteren eerst maar directX9 , 3.2, en toen 3.4 er weer opgegegooid, en so far so good
Hopelijk verdwijnen nu iig de reboots want die zijn wel heel erg klote. Heb m'n cpu ook maar teruggezet naar 2,4ghz. Wellicht blijft nu alles stabiel.
ati_npatch 1ViperGTS schreef op 14 juni 2003 @ 22:47:
CS is gewoon niet meer te spelen sinds ik deze radeon heb.......soms zou ik toch weer graag mn gf2mxje hebben
of 0
maar dat moet je even opzoeken
Maar ik heb nog steeds het probleem dat het langer dan met oude drivers duurt om vanuit een game in het menu te komen. Dit is met alle spellen die ik heb zo
ati_npatch al geprobeerd..........helpt niet418O2 schreef op 18 June 2003 @ 13:42:
[...]
ati_npatch 1
of 0
maar dat moet je even opzoeken
Maar ik heb nog steeds het probleem dat het langer dan met oude drivers duurt om vanuit een game in het menu te komen. Dit is met alle spellen die ik heb zo
PIII 800@804 Mhz
Verwijderd
heb met control-alt-delete alle ATI dingen uit in win XP en gewoon eroverheen gekopiereerd en ben en van 4376 naar 4900 punten gegaan in 3Dmark03 (zie sig. voor specs pc)
Kaart: Hercules 3D Prophet 9800 Pro
CPU: PIV 3.00 Ghz (800 FSB)
Heb hier problemen met sommige XViD-jes. DareDevil speelt bv wel goed af, terwijl 10 ways to lose a guy al in de 1e seconde elke willekeurige Mediaplayer laat crashen.
Dadelijk maar eens 3.2 proberen op een clean install. Is toch pas de 4e keer dat ik een herinstall doe deze week
CPU: PIV 3.00 Ghz (800 FSB)
Heb hier problemen met sommige XViD-jes. DareDevil speelt bv wel goed af, terwijl 10 ways to lose a guy al in de 1e seconde elke willekeurige Mediaplayer laat crashen.
Dadelijk maar eens 3.2 proberen op een clean install. Is toch pas de 4e keer dat ik een herinstall doe deze week

edit:
Nou, Windows XP + 3.2 en nog steeds niet in staat om 10 ways to lose a guy af te spelen
Fucking hell
Ligt het probleem dan gvd bij die Ati kaart op zich? Vanavond maar eens proberen met die GF2 wat ik hier nog heb liggen
Nou, Windows XP + 3.2 en nog steeds niet in staat om 10 ways to lose a guy af te spelen

[ Voor 26% gewijzigd door Yucko op 19-06-2003 07:17 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay