Toon posts:

[Win2k] Active Directory Software Distributie probleem *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik maak gebruik van de software distributie optie die in active directory aanwezig is. Ik assign/publish de software bij de default policy (dat is ook de enige policy).
Dit gaat allemaal goed. Daarna doe ik altijd nog een gpupdate om de policies te flushen

Nu heb ik alleen een raar probleem.

De software wordt niet altijd gedistribueerd op de clients. Ik heb geen idee waaraan dit kan liggen. (Alsof de client niet weet dat er software beschikbaar is)
Het probleem moet zeker bij de server liggen omdat het niet uitmaakt of de client nu een windows 98 bak of een windows xp bak is.

Ik ben er al lang mee bezig maar heb nog steeds geen oplossing gevonden

kennen jullie die probleem? of doe ik iets verkeerd?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

zijn ze allemaal lid van de OU assign je de software aan users of aan computers.. op welk niveau assing je de policy domain... domain controller etc.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Quote:

Het probleem moet zeker bij de server liggen omdat het niet uitmaakt of de client nu een windows 98 bak of een windows xp bak is.

Software wordt middels een policy ge-assigned. Windows 98 kent geen group-policy's en zal dus niet werken. De gebruikers loggen aan op de pdc-emulator... Volgens mij gaat het dus nooit werken op een W9x machine...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd conform de WOS-Policy. Althans, ik neem aan dat het Win2k is, omdat je het hebt over AD ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ja ze zijn allemaal lid van de OU en de software assign ik aan de gebruiker
het niveau van de policy weet ik niet... ik gebruik in iedergeval de active directory users and computers tab in de administrive tools.

Het systeem waarmee ik het probleem heb is windows 2000 server en windows 2003 server dus het zal wel iets zijn dat ik onbewust fout doe.

Ik heb er ook al iemand anders na laten kijken die verstand heeft van AD maar die kwam op het zelfde uit

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

probeer eens met een simpel stappen plan dingen uit zou ik zeggen.
maak een OU met de naam TEST hang er een PC in en een gebruiker. Assign er een policy aan en probeer software te distribueren (wat in enkele stappen moet he!!)

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 15:48

bitflusher

flushed die *** pc

windows 98 kan nooit een software policy of welke andere AD policy krijgen

dat had deze kerel
Ik heb er ook al iemand anders na laten kijken die verstand heeft van AD maar die kwam op het zelfde uit
je ook wel kunnen vertellen :)

windows 2000 of hoger wel let hierbij wel op dat de clients gebruik moeten maken van de dsn op de domaincontroller, active dir maakt gebruik van dns en niet meer (zoveel) van wins zoals bij nt domeinen. inloggen kan IVM backwards compatibiliteit nog prima zonder dns maar policy's worden gewoon niet goed meegenomen, je kunt controleren of je dns goed werkt door de "active directory users and computers" snap-in (meegeleverd in het adminpack) te openen op je client ook dit lukt niet zonder goede dns instellingen

[ Voor 15% gewijzigd door bitflusher op 17-05-2003 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik bijvoorbeeld mijn DNS heb verkloot of bijvoorbeeld een andere dns server heb ingesteld bij de client dan heb je goed kans dat daardoor de software distributie niet goed werkt?

ik heb trouwens ook geen WINS server draaien

ps. dat van windows98 dat klopt idd. Ik had zoveel lopen kloten dat ik even vergeten was dat deze zooi niet van toepassing is op win98

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 22:14 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 22:13:
dus als ik bijvoorbeeld mijn DNS heb verkloot of bijvoorbeeld een andere dns server heb ingesteld bij de client dan heb je goed kans dat daardoor de software distributie niet goed werkt?

ik heb trouwens ook geen WINS server draaien

ps. dat van windows98 dat klopt idd. Ik had zoveel lopen kloten dat ik even vergeten was dat deze zooi niet van toepassing is op win98
als je eens
code:
1
2
secedit /refreshpolicy machine_policy /enforce
secedit /refreshpolicy user_policy /enforce

uitvoerd op de commandline van je pc's wat gebeurd er dan? (eventlog meldingen)

voor XP is het trouwens gewoon 'gpupdate' welke je vanaf de CLI moet uitvoeren

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen eens kijken want ik kan er nu niet bij... maar met dat dns gedoe zou je wel eens gelijk kunnen hebben dat ik daarbij iets verkeerd heb

fingers crossed :D

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 10:34 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe bied je de software eigenlijk aan? Er zijn een aantal mogelijkheden:
Verplicht installeren -> hierbij wordt de software hoe-dan-ook geinstalleerd op de pc, volgens mij is dit assignen.
Publishen -> hiermee maak je het mogelijk dat gebruikers die hier rechten toe hebben via het control panel - ad/remove programs, de software via het netwerk kunnen installeren..

Wellicht gebruik je laatstgenoemde methode en zul je even in het control panel moeten kijken of gebruikers waar je de software aan ge-published hebt de mogelijkheid hebben om de software te installeren.

Verder zeg je in de topic start dat de software niet altijd gedistrubeerd wordt op de clients. Wanneer gaat het wel goed en wanneer niet? Altijd dezelfde machine of willekeurig?

Verder zeg je dat je de software via de default domain policy published. Kan het niet zo zijn dat de computer en user policy elkaar uit-cancellen? De user-policy "overwint" de computer-policy in het geval van conflicterende instellingen...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
nope geen geluk

de DNS instellingen zijn ok. ook is de policy voor de juiste groep ingesteld...

mhh lekker vaag dus

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Kijk eens in je event log of daar iets ien staat over de applicatie. Soms als het niet lukt krijg je wel eens de melding dat het toewijzen mislukt is omdat het in een synchrome verwerking op de voorgrond wordt gedaan. Dit heeft er mee te maken hoe de policy's worden toegepast.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

zo na ongeveer 8 uur uitzoeken denk ik dat ik jou probleem gevonden heb. Ik had het zelfde. Ik gebruikte een msi file van Norton Antivirus maar heb verder niks geconfigureerd. Hier ga je dus de fout in. Er staat op mijn website nu een document hoe je software distributie via AD kunt doen. Deze komt na aanpassingen in layout en dergelijke ook in de faq op WOS te staan. Have fun

Verwijderd

Topicstarter
Ah beter

kan je me zeggen waar ik het kan vinden op je hompage?

alvast bedankt

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09 11:00
Welke versie van Norton heb je dan want de corporate edition die ik hier heb kan zelf alles remote installeren e.d.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Je moet eerst een MSI file bouwen die geschikt is voor distributie.. dus jij maakt snapshot enzo.. bouwt daar msi file van.
om je vraag te beantwoorden waar je het document kunt vinden
http://www.datacrash.net/viewtopic.php?t=4 Graag save as doen.

Let wel dit is een guide om je te helpen. Hier staat niet in hoe je MSI files bouwt

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is ok..
Ik probeerde ook niet om zelf MSI of ZAP bestanden te maken.

Het ging gewoon niet altijd goed met bijvoorbeeld Office distributie en ik heb geen idee hoe dat kan want ik doe toch elke keer het zelfde.
Pagina: 1