Toon posts:

mylogo werkt niet meer na bios update

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net mijn bios geupdate van 1003 naar 1004
en opeens doet mylogo het niet meer
als ik een logo wil plaatsen krijg ik de error te zien dat er geen ruimte meer is ofzo

het gaat om de "P4G8x Deluxe" nu dus met bios versie 1004

hebben anderen hier ook last van???
of weet iemand een oplossing??
( bij update info van de bios staat niet over mylogo disabled ofzo dus ikkuh niet begrijpen 8)7 )

Verwijderd

misschien een 256kb ipv 512 bios geflashd? als dat bij dit mb ook kan???

Verwijderd

Topicstarter
ik heb via het programma van asus de update gedaan....k neem aan dat dit ook eerst nagaat wat voor mobo ik er in heb zitten....dus lijkt me een beetje stug
(het progje "asus update")

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De error spreekt zéér voor zich B)

Dit kan 2 oorzaken hebben:
1) de nieuwe BIOS is voorzien van zoveel extra's, dat er geen ruimte meer over is voor de mylogo
2) je had een 256K exemplaar gedownd ipv 512K (voorzover beschikbaar), je kunt dit simpel checken door te kijken hoe groot de binary is :)

Maar waarom had je de BIOS eigenlijk upgedated? Als het systeem voorheen prima werkte, dan was zo'n update helemaal niet nodig :z

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 16-05-2003 14:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik wil up2date zijn he :D
Afbeeldingslocatie: http://www.crackplay.com/pics/bios.JPG
512kb :D

ehh... de vorige versie 1003 (kijk nu net ff) is ook 512Kb (even groot als de 1004)
en daarbij werkte het wel
en om terug te gaan moet ik met een boot diskette gaan klooiuh (nog nooit gedaan dus da hou ik liever als laatste optie :) )

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 14:45 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan zie je BIOS wel érg vol, ook al zit er geen logo in.

Maar als het voor jou niks nuttigs toevoegt t.o.v. de vorige versie (behalve dan de versienummer :z ), dan kun je net zo goed teruggaan naar de vorige versie, mocht je het logo graag willen houden :Y)

Verwijderd

Bij mij is het wel goed gegaan, ook via asus update, dus niet met floppy. het werkt alleen niet echt vlekke loos, na de update was opeens mijn processor op 2 gig geklokt inplaats van 2.6 enzo, maja na alles goed instellen deed ie het goed. Misschien moet je bij dat bios update programmatje instellen dat als je gaat flashen automatisch een plaatje kiest, zo heb ik het gedaan.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heeft er iemand een idee hoe je zo'n logo aanpast op een DFI moederbord dat in Fujitsu/Siemens pc's zit :?

Sorry beetje offtopic :)

[ Voor 8% gewijzigd door nero355 op 16-05-2003 15:01 . Reden: typo's ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 14:58:
Bij mij is het wel goed gegaan, ook via asus update, dus niet met floppy. het werkt alleen niet echt vlekke loos, na de update was opeens mijn processor op 2 gig geklokt inplaats van 2.6 enzo
Da's heel normaal :) Tijdens een normale update worden alle vorige instellingen gewist en je dient ze weer handmatig te herstellen. Niks niet vlekkeloos hieraan :z
nero355 schreef op 16 May 2003 @ 15:00:
Heeft er iemand een idee hoe je zo'n logo aanpast op een DFI moederbord dat in Fujitsu/Siemens pc's zit :?

Sorry beetje offtopic :)
Duidelijk een gevalletje van vragen zonder vooronderzoek..
Check this [search=bios logo aanpassen] B)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 16-05-2003 15:03 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

BalusC schreef op 16 May 2003 @ 15:03:
Duidelijk een gevalletje van vragen zonder vooronderzoek..
Check this [search=bios logo aanpassen] B)
klopt dacht vraag het effe snel tussendoor sorry :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met bepaalde systemen die ingebouwde virusscanner hadden. Door de update van de viri-definities in het nieuwe bios paste het customlogo niet meer.

3 mogelijkheden:
- oudere bios + je logo terug
- dit bios strippen + je logo terug
- dit bios nemen + logo nemen die minder ruimte inneemt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 14:58:
Bij mij is het wel goed gegaan, ook via asus update, dus niet met floppy. het werkt alleen niet echt vlekke loos, na de update was opeens mijn processor op 2 gig geklokt inplaats van 2.6 enzo, maja na alles goed instellen deed ie het goed. Misschien moet je bij dat bios update programmatje instellen dat als je gaat flashen automatisch een plaatje kiest, zo heb ik het gedaan.
Dit is nou wat ik noem handige info!!
danke danke danke _/-\o_ !!!
Werkt perfect!!
Pagina: 1