Toon posts:

Computer loopt vast in spellen

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een probleem wat ik al een tijdje heb lijkt nu steeds erger te worden. Telkens als ik een spel wil spelen dat het nodige vraagt van de grafische kaart, dan loopt mijn computer vast na een aantal minuten (het aantal minuten verschilt per spel en per keer). De computer bevriest gewoon, het geluid blijft hangen en alleen resetten is nog mogelijk.

Mijn processor wordt niet heter dan 53 graden en ook bij 100% belasting houdt m'n pc het vol. Vandaag heb ik mijn eigen videokaart vervangen door een ander, van een huisgenoot van me, en het probleem bleef bestaan.

Heeft iemand ENIG idee wat er mis is of wat ik kan proberen te doen?
Met vriendelijke groet,

Daan
---
Systeem: AMD Athlon XP 1700+ CPU
256 MB RAM
Asus V7100 GeForce 2 MX 400 videokaart
Asus A7A266 moederbord
Soundblaster 128 PCI geluidskaart
Windows XP pro +SP1

Verwijderd

vijs je pc open
speel een spel
als je pc vastloopt, voel dan even aan je beeldkaart hoe heet die is (als je er je vinger nog net kan blijven ophouden, is het een 50°C)
ik heb ook een GF2 draaien
zat standaard een eerder klein heatsinkje op
werd nogal heel heet naar m'n zin
daar heb ik een 5cm fannetje opgevezen
is beter nu, wordt niet meer zo heet

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
1. Zoek eens in de search
2. hoe warm wordt je CPU (bij A7A wilde ie nog wel eens warm worden)
3. wat voor voeding heb je (merk + vermogen) en wat zijn je spanningen op 5V en 12V

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei, mijn cpu wordt niet heter dan een graad of 53 en m'n moederbord een graad of 34 (volgens Motherboard Monitor). Mijn voeding is een 300W AOpen voeding.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 00:02:
Zoals ik al zei, mijn cpu wordt niet heter dan een graad of 53 en m'n moederbord een graad of 34 (volgens Motherboard Monitor). Mijn voeding is een 300W AOpen voeding.
Dat moet in orde zijn.
Het lijkt veel op een probleem wat ik hier ook had, onder 2k bleven veel games hangen (met name DX9 games) maar die blijken onder XP wel gewoon te werken.

Misschien is het checken van een ander OS ook nog even het proberen waard.
Bij mij werkte de videokaart in een andere machine ook goed, en gaf een andere videokaart hetzelfe probleem.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 01:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 23:44:
als je pc vastloopt, voel dan even aan je beeldkaart hoe heet die is (als je er je vinger nog net kan blijven ophouden, is het een 50°C)
En als je hevige verbrandingen ondervind aan je hand waarvoor je naar het ziekenhuis zou moeten, dan zou er wel iets mis kunnen zijn met de videokaart? :?

Ontopic:
Alle onderdelen draaien de laatste drivers? Vast wel, maar ik vraag het toch even.

[ Voor 11% gewijzigd door DUX op 16-05-2003 00:38 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 16 May 2003 @ 00:30:
[...]

Misschien is het checken van een ander OS ook nog even het proberen waard.
Bij mij werkte de videokaart in een andere machine ook goed, en gaf een andere videokaart hetzelfe probleem.
Dat zal ik inderdaad nog eens proberen. Eens kijken of ik het voor elkaar krijg om Win98 ernaast te installeren...

Daan

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:59

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 10:41:
[...]

Dat zal ik inderdaad nog eens proberen. Eens kijken of ik het voor elkaar krijg om Win98 ernaast te installeren...

Daan
Is toch niet zo moeilijk, 2x primaire partitie en 1x logical voor data. Bootmagic of iets andes. Als je bootmagic moet hebben moet je me maar ff mailen of toevoegen @ msn.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je trouwens ook de chipsetdrivers geinstalled, en met name de AGP drivers.
dit heeft mij in het begin ook een berg problemen gegeven.

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
en probeer eens je geheugentimings op normaal te zetten als je die omhoog hebt gekrikt.
daarmee was bij mij het probleem ook opgelost

mijn systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...ik heb vanmiddag mijn CPU eens 100% belast (met SETI@home) en toen liep 'ie ook vast, zei het na een wat langere tijd (ongeveer drie kwartier gok ik). Dus ik ben nu bang dat de fout in m'n processor of geheugen zit. Weet iemand een goede tool om uit te vinden WAT er precies aan de hand is, of zou ik hiervoor naar een speciaalzaak toe moeten die m'n pc gaat doorlichten?

Groet,

Daan

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 21:23
DUX schreef op 16 May 2003 @ 00:37:
[...]

En als je hevige verbrandingen ondervind aan je hand waarvoor je naar het ziekenhuis zou moeten, dan zou er wel iets mis kunnen zijn met de videokaart? :?

Ontopic:
Alle onderdelen draaien de laatste drivers? Vast wel, maar ik vraag het toch even.
Das een beetje onzin soms om de laatste drivers te draaien.

Ik draai nu met de 23.11 driver en die is perfect voor de geforce 2 serie.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Raar maar ik zeg het toch :

Heb je de kans om je geluidskaart te vervangen door een ander :?

Denk dat die "buggy" is zeg maar ;) Hij kan je Videokaart niet bijhouden en dan blokkeert alles ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Kijk anders even of hij niet dezelfde IRQ gebruikt. Zo ja verander dit eens en kijk of het verholpen is

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 01:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 15:32:
Kijk anders even of hij niet dezelfde IRQ gebruikt. Zo ja verander dit eens en kijk of het verholpen is
Kaarten in andere PCI-sloten zetten schijnt ook te helpen is mij verteld.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet m'n geluidskaart eruit gehaald, dat zal ik nog eens proberen. Maar ook met dat SETI@home (wat niets met geluid te maken heeft) loopt 'ie vast. Ik heb dit inmiddels ook onder Linux gedraaid en dat liep ook vast na een klein uurtje. Het verwisselen van PCI-kaarten is al vaker gebeurd maar dat heeft niets opgelost.

De IRQ van video- en geluidskaart zijn overigens verschillend.

Verwijderd

misschien een BIOS instelling? als ik in mijn BIOS (AMI) de optie 'fast command' aanzet loopt mijn pc ook random maar onverbiddelijk vast.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Het kan eventueel ook aan het geheugen liggen. Als je gewoon met Word en zo bezig bent gebruik je minder geheugen als bij spellen.
Draai eens een geheugentester, Memtest of zo. Als je toevallig Suse draait zit er ook een geheugentester in je bootscherm. :)

[ Voor 19% gewijzigd door agent327 op 19-05-2003 16:55 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
In de bios kan je ook de FSB van 133 naar 120 of zo hier door wordt het systeem stabieler als het geheugen niet al te goed is maar wel iets langzamer.

- 3d-mark kan je gebruiken om stabiliteit te testen , door dit programma aantal x te draaien.
- Met dr-watson kan je meestal wel achterhalen wat er fout ging

Groeten is volgens de FAQ overbodig, lees deze ook eens, lees ook de overclock faq daar lees je ook tips om systeem stabiel te krijgen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Hoera, ik heb in ieder geval ÉÉN hele sessie 3dMark kunnen doorlopen zonder dat de boel vastliep, na wat geschuifel met m'n geluids- en netwerkkaart. Nu hopen dat dit ook langere tijd in spellen goed gaat...

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:09

LopeZ

Too much is never enough

Zo te zien heb jij Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen nog niet gelezen, doe dat eerst eens :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.