Toon posts:

Video + ogg vorbis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Weet er iemand een passende video codec die kan omgaan met ogg vorbis geluidsstromen? Zodat ik deze in mijn videobestanden kan gebruiken ipv van mp3.

Liefst 1 van het soort (mpeg4).

Bedankt voor de hulp!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 20:39:
Beste Tweakers,

Weet er iemand een passende video codec die kan omgaan met ogg vorbis geluidsstromen? Zodat ik deze in mijn videobestanden kan gebruiken ipv van mp3.

Liefst 1 van het soort (mpeg4).

Bedankt voor de hulp!
Kevin AMD

Welkom op Gathering of Tweakers :)

Wat heb je zoal zelf gezocht op www.google.com :?

Enige zelfredzaamheid wordt hier wel van je verwacht :)

Als je deze gelezen had topicstart had je iets meer kunnen zoeken middels de GoT search search :)
Dingen waar je rekening mee dient te houden:

Leg je probleem goed uit. Hetgeen jij zegt is namelijk het enige dat anderen van jouw probleem weten. Hoe meer (relevante) informatie je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden
Noem eventueel terzake doende omstandigheden en feiten (gebruikt OS, hardware etc).
Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd en vertel waarom dit je niet verder geholpen heeft. Wees hierbij specifiek, zodat de info relevant is. "Ik heb niets gevonden" zegt niets.
Geef eventueel linkjes naar websites die je hebt bezocht (en geef aan waarom die informatie niet voldoende was).
Probeer er een duidelijk! verhaal van te maken dat door andere mensen prettig te lezen en goed te begrijpen valt!

[ Voor 9% gewijzigd door aReaRe op 15-05-2003 21:12 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad welcome@GoT!

Riemer vraagt hier even naar, o.a. omdat er al iets over in de FAQ van Ogg staat: http://www.vorbis.com/faq.psp#video ---> www.theora.org

Daarnaast staat er ook wat info over op de sites die in de SA FAQ staan, zoals www.doom9.org - zo zie je dat Ogg DirectShow Filters v0.9.9.5 gebruikt kan worden om Ogg mediafiles te maken
With Ogg DirectShow Filters you can watch and if you want to, create, .ogm wrapped videos.
Using the OGM instead of the common AVI wrapper has several advantages, namely the fact that the audio and video should always, under virtually any circumstances, maintain synch.

The package contains the actual DirectShow filters as well as various tools for handling .ogm streams, such as Ogg Splitter and Ogg Multiplexer.
:)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Bedankt voor jullie informatie! Ik vroeg dit even omdat ik vooral er twijfels rond heb of dit nu al echt mogelijk is zo video bestand met ogg geluidsstroom.

Ik heb hier natuurlijk al een hele boel naar gezogt maar ik heb niets kunnen vinden, ik dacht mss weten de meer ervaren gebruikers wel enige raad te geven of hebben zei hier reeds ervaring mee.

Mvg,
Kevin AMD

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik kan je de OGM containers (gemaakt met de Ogg Multiplexer) echt aanbevelen. Persoonlijk hoop ik echt dat dit de opvolger van AVI wordt.

Kleinigheidje: lees even de algehele FAQ en zie dat wij het prettig vinden als je niet begint en eindigt met een begroeting

|_____vakje______|

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zal mij dan maar aan de regels houden zeker :) waar kan ik trouwens die algemene FAQ vinden.

En die OGM ik heb deze naam al verscillende keren tegengekomen maar ik kan nergens programma's ofzo ervan vinden kunnen jullie mss een link geven naar de download ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
oke ik DENK dat ik een ogm bestand heb kunnen maken maar hoe speel ik dit af, het gaat niet met wmp en ook niet met mij winamp (die ogg en de codec ondersteunt)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 19:49:
Oke ik zal mij dan maar aan de regels houden zeker :) waar kan ik trouwens die algemene FAQ vinden.
De faq kan je onder andere hier vinden: http://gathering.tweakers.net/forum/faq met in die algemene GoT FAQ ook links naar de Software Algemeen FAQ :)
En die OGM ik heb deze naam al verscillende keren tegengekomen maar ik kan nergens programma's ofzo ervan vinden kunnen jullie mss een link geven naar de download ofzo?
Heb je al gegoogled :? En de links van F_J_K in "Video + ogg vorbis" al bekeken :?

[ Voor 12% gewijzigd door Compubiter op 17-05-2003 09:58 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1