[mobo]MSI k7t turbo ver 2.0; verbrande schakeling

Pagina: 1
Acties:

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 14:51
Aan mijn MSI k7t turbo valt weinig meer te redden, die is zo dood als een pier. Vanmiddag toen ik er een ander geheugenbankje ingeprikt had en de stroom er weer op zette begon ie te roken. En zoals iedereen weet als de rook uit de hardware is werkt het niet meer ;). Ik ben inmiddels op zoek naar een vervangend bord, maar waar ik een beetje mee zit, is de reden dat de betreffende schakeling is doorgebrand. In de onderstaande pic is te zien om welke het gaat (clickable werkt niet echt :? ), die tussen de pijltjes dus. Ik heb alle manuals nagezocht wat voor schakeling het is, maar kon het niet vinden. Helaas is de code die erop stond onleesbaar geworden, maar misschien dat een MSI-goeroe hier weet wat het is? :)
Afbeeldingslocatie: http://137.224.222.232/fu_mobo.JPG

De reden dat ik graag wil weten om wat voor schakeling het gaat is om te voorkomen dat met een vervangend bord hetzelfde gebeurt :(.

[ Voor 14% gewijzigd door Ingmar op 15-05-2003 23:48 ]

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

Verwijderd

hmmm, mag k dan ook je username en wachtwoord van je servertje??? lijkt me wel leuk als k foto mag zien :)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 10:57

DaRoot

Some say...

Zorg ff dat iedereen die foto kan zien, anders kan niemand hier wat mee he?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Ingmar
lol, sorry, ik kon hem wel zien, maar dat komt dattie bij mij dat ww onthoudt :) xcuse moi

nu doet ie het wel als het goed is? clickable werkt niet, maar waarom weet ik niet. :|

[ Voor 36% gewijzigd door Ingmar op 15-05-2003 17:56 ]

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Nu is het plaatje hier in het topic zichtbaar, alleen de versie die je wilt laten zien als ik er op klik, zie ik nog niet. Weer gebruikersnaam en wachtwoord.

Maar goed, lijkt me of een diode, of een spanningsregelaar, of een powertor. Als ik de hi-res versie nu kon zien...

• Ganja-Cape
  • Laatst online: 29-07 19:40
Wat het is kan ik je niet mee helpen, maar met wat erbij mij voor code op dat dingetje staat wel. :)

namelijk:
603AL
/\0CK5 (/\ is een driehoekje)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 13:24
Dat is volgens mij een MOSFET die de stroom voor je CPU regelt :)

Kijk ook eens naar je capicatoren misschien dat er eentje lekt of bolstaat, dit kan misschien ok een rede zijn. Bij deze serie zijn er namelijk capicatoren gebruikt met een verkeerde gestolen formule die niet goed schijnt te werken.

[ Voor 65% gewijzigd door XoReP op 15-05-2003 18:17 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ingmar schreef op 15 May 2003 @ 17:49:
clickable werkt niet, maar waarom weet ik niet. :|
Zet een slash achter de subdirectory, dus:
niet zo: http://superkoe:muongrazer@137.224.222.232/pics
maar zo: http://superkoe:muongrazer@137.224.222.232/pics/

Anders zou ik eender de volgende code gebruiken:

[norml]Afbeeldingslocatie: http://superkoe:muongrazer@137.224.222.232/pics/fu_mobo.jpg[/]

;)

[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 15-05-2003 18:22 ]

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Edit:
Laat maar. :)

[ Voor 94% gewijzigd door bazs2000 op 15-05-2003 18:33 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Ingmar
BalusC schreef op 15 May 2003 @ 18:21:
[...]
Zet een slash achter de subdirectory, dus:
niet zo: http://superkoe:muongrazer@137.224.222.232/pics
maar zo: http://superkoe:muongrazer@137.224.222.232/pics/

Anders zou ik eender de volgende code gebruiken:

[norml]Afbeeldingslocatie: http://superkoe:muongrazer@137.224.222.232/pics/fu_mobo.jpg[/]

;)
tnx, werkt nu :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:11
Ingmar schreef op 15 mei 2003 @ 17:31:
Aan mijn MSI k7t turbo valt weinig meer te redden, die is zo dood als een pier. Vanmiddag toen ik er een ander geheugenbankje ingeprikt had en de stroom er weer op zette begon ie te roken. En zoals iedereen weet als de rook uit de hardware is werkt het niet meer ;). Ik ben inmiddels op zoek naar een vervangend bord, maar waar ik een beetje mee zit, is de reden dat de betreffende schakeling is doorgebrand. In de onderstaande pic is te zien om welke het gaat (clickable werkt niet echt :? ), die tussen de pijltjes dus. Ik heb alle manuals nagezocht wat voor schakeling het is, maar kon het niet vinden. Helaas is de code die erop stond onleesbaar geworden, maar misschien dat een MSI-goeroe hier weet wat het is? :)
[afbeelding]

De reden dat ik graag wil weten om wat voor schakeling het gaat is om te voorkomen dat met een vervangend bord hetzelfde gebeurt :(.
Heb je misschien nog zo'n afstandsbusje onder je mb zitten op een plek waar geen gat in je mb zit ?

• Ingmar
Nielson schreef op 15 mei 2003 @ 21:04:
[...]

Heb je misschien nog zo'n afstandsbusje onder je mb zitten op een plek waar geen gat in je mb zit ?
Nope. Dat is ook het vage, zomaar ineens: schroei, gloei, kaduuk in hooguit 2 seconden na 1,5 jaar nooit een (merkbare) krimp gegeven te hebben.
Master Tweaker schreef op 15 mei 2003 @ 18:16:
Dat is volgens mij een MOSFET die de stroom voor je CPU regelt :)

Kijk ook eens naar je capicatoren misschien dat er eentje lekt of bolstaat, dit kan misschien ok een rede zijn. Bij deze serie zijn er namelijk capicatoren gebruikt met een verkeerde gestolen formule die niet goed schijnt te werken.
Ik kan niets aan die capicatoren ontdekken, maar mocht het idd een mosfet zijn, dan kan de cpu ook nog gefried zijn ook? (blegh) Dan zit die mosfet trouwens wel op een vage plaats, zoveer van de voeding/cpu af. Zou het ook kunnen dat het een spanningsregelaar van het geheugen was? Dat was dus de enige verandering, 128mb reep vervangen door 256 mb (ja, allebei pc133, cl3 ;)). Ik had die 256 er juist niet ineens naast gestoken omdat ik eerst wilde testen of ie het deed.... dat weet ik nu dus nog steeds niet :+.

[ Voor 19% gewijzigd door Ingmar op 15-05-2003 23:18 ]

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Offtopic
Ingmar, had ik jou vandaag aan de telefoon voor een nieuw sdr-bord? Computerzaak in hoogstraat?
/offtopic

Verder kan ik je melden dat je met zoiets vaak msi-nederland even kunt meelen, zij vertellen je dan wat het probleem is, en als je toch geen garantie meer hebt, dan zijn ze wel zo vriendelijk je zoiets te melden. Weet dat uit ervaring, heb zelf ook 2 defecte msi k7t-serie borden gehad, die waren overigens niet meer te redden.

Oerbrood!

• Ingmar
hehehe lol, dat klopt idd chevalric, dat was ik :). tnx voor de info zal morgen eens mailen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ingmar op 15-05-2003 23:23 ]

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

:p Lekker zo'n servert waar geen www op zit, iedereen kan je passwd zien 7(8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Brazza op 15-05-2003 23:27 ]

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Ingmar schreef op 15 mei 2003 @ 23:15:
[...]

Nope. Dat is ook het vage, zomaar ineens: schroei, gloei, kaduuk in hooguit 2 seconden na 1,5 jaar nooit een (merkbare) krimp gegeven te hebben.
Hehehe, beetje offtopic, maar dat heeft een collega van me ook eens gehad met een MSI board... ook zo'n onderdeeltje dat kapot ging. PC was binnengebracht met de klacht dat ie geen beeld gaf als je hem aanzette. Hij was er mee bezig, toen ik ineens een lampje dacht te zien branden op dat board. Mijn baas zag ineens een rookpluim langs het hoofd van mijn collega opstijgen... De collega zelf wist ff niet hoe hij het had... Heb er snel de stekker maar uit getrokken...

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

haha das lachen, zag al aan je profiel dat je ook in wag zit, en je avatar netjes gejat van wesp, stoer logo idd.
ontopic, bij msi zijn ze best relaxed dus ik denk dat je die info wel kunt krijgen. Andere manier lijkt me lastig als je niet kunt lezen wat erop staat.

Oerbrood!

• Ingmar
Brazza schreef op 15 mei 2003 @ 23:25:
:p Lekker zo'n servert waar geen www op zit, iedereen kan je passwd zien 7(8)7
Dat is een password dat niet heel erg publiek hoeft te worden maar het is ook geen staatsgeheim. (DPC Muon) :X :X ik kan op het moment zo'n grote file niet ergens anders kwijt.

edit:
ff wat dingetjes geinstalleerd en aangepast naar www :)

@DaRoot: zo ging het dus bij mij ook, ik d8 dat er een lampje ging branden |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Ingmar op 15-05-2003 23:50 ]

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Toevallig dat ik hier nu ook net al enkele dagen naar op zoek was :). Mijn K7T Turbo v3.0 is een aantal maanden geleden ook overleden, bij mij waren er 2 van zo'n MOSFET dingetjes kapotgegaan. Maar ik heb 'n nieuw mobo gekocht en 't oude gewoon bewaard. Nu wil ik 'm echter gewoon zelf proberen te repareren en ben dus op zoek gegaan naar die dingen.

In dit topic wordt 'n heleboel uitgelegd, zeker nuttig!

Zoals je in dat topic kunt lezen kan je gewoon op www.onsemi.com 'n paar van die zekeringetjes bestellen als 'sample' (al is dat niet helemaal netjes maar toch...) en ze dan op je mobo solderen.
Zelf heb ik ze nog niet binnen, ik laat nog wel weten of en hoe 't op mijn K7T Turbo heeft gewerkt...

PS: Aan 't plaatje te zien heb je geen Turbo maar 'n Pro2... Al zal dat niks uitmaken in dit geval.

[ Voor 10% gewijzigd door Flipmo2K op 23-05-2003 15:38 ]

Pagina: 1