Hallo luitjes! Ik sta momenteel voor de ultieme keuze; de aanschaf van een laptop of een desktop pc... Een kleine uitleg over mijn persoonlijke situatie:
Momenteel heb ik aan hardware:
Desktop PC
P3 600 @ 750 Mhz.
256 MB SD-ram 100 @ 125 Mhz
Matrox G550, Dual Head
22" Iiyama Vision Master Pro 510
17" Daewoo
Laptop
P3 700 Mhz.
512 MB + 64 MB SD-ram
8 MB shared videogeheugen
14,1" TFT scherm...
FAILURES:
batterij dient vervangen te worden
pcmcia slot is defect waardoor ik geen gebruik meer kan maken van mijn o zo geliefde wireless lan setje die ik maar een paar weken heb kunnen gebruiken...
In september begin ik in Groningen aan de studie Bedrijfskundige Informatica waar ik er niet aan zal ontkomen om elke dag met een laptop op school te komen...
Nu moet ik dus kiezen:
1. Voor de huidige laptop een nieuwe batterij kopen + nieuwe desktop pc
2. Nieuwe laptop, met docking station waarop ik die 22" aan kan sluiten...
Vanwege mijn werk is het handig dat ik al mijn zaken altijd bij me heb, ookal zit ik op school. In geval van optie 1 kan dit opgelost worden door goede synchronisatie software. Deze software heb ik al wel origineel in mijn bezit, maar is toch net niet zo super als helemaal niet te hoeven synchroniseren. In geval 2 zou ik namelijk helemaal niet hoeven te synchroniseren, omdat ik dan altijd mijn werkcomputer bij me heb. (ervan uitgaande dat in geval 1 de nieuwe desktop pc mijn werkcomputer wordt)
Aangezien ik in geval 2 een CRT monitor aansluit via een docking station zou ik in theorie goed games moeten kunnen spelen. Maar ik heb dus totaal geen ervaring met laptops en de mogelijkheid om daarop games te kunnen spelen.
Mijn vragen zijn dus nu:
1. Zijn de prestaties van een mobile p4 gelijk aan die van een normale p4 ???
2. Is de grafische kaart van de wat duurdere laptop in staat om goed 3D games op te spelen?
Momenteel heb ik aan hardware:
Desktop PC
P3 600 @ 750 Mhz.
256 MB SD-ram 100 @ 125 Mhz
Matrox G550, Dual Head
22" Iiyama Vision Master Pro 510
17" Daewoo
Laptop
P3 700 Mhz.
512 MB + 64 MB SD-ram
8 MB shared videogeheugen
14,1" TFT scherm...
FAILURES:
batterij dient vervangen te worden
pcmcia slot is defect waardoor ik geen gebruik meer kan maken van mijn o zo geliefde wireless lan setje die ik maar een paar weken heb kunnen gebruiken...
In september begin ik in Groningen aan de studie Bedrijfskundige Informatica waar ik er niet aan zal ontkomen om elke dag met een laptop op school te komen...
Nu moet ik dus kiezen:
1. Voor de huidige laptop een nieuwe batterij kopen + nieuwe desktop pc
2. Nieuwe laptop, met docking station waarop ik die 22" aan kan sluiten...
Vanwege mijn werk is het handig dat ik al mijn zaken altijd bij me heb, ookal zit ik op school. In geval van optie 1 kan dit opgelost worden door goede synchronisatie software. Deze software heb ik al wel origineel in mijn bezit, maar is toch net niet zo super als helemaal niet te hoeven synchroniseren. In geval 2 zou ik namelijk helemaal niet hoeven te synchroniseren, omdat ik dan altijd mijn werkcomputer bij me heb. (ervan uitgaande dat in geval 1 de nieuwe desktop pc mijn werkcomputer wordt)
Aangezien ik in geval 2 een CRT monitor aansluit via een docking station zou ik in theorie goed games moeten kunnen spelen. Maar ik heb dus totaal geen ervaring met laptops en de mogelijkheid om daarop games te kunnen spelen.
Mijn vragen zijn dus nu:
1. Zijn de prestaties van een mobile p4 gelijk aan die van een normale p4 ???
2. Is de grafische kaart van de wat duurdere laptop in staat om goed 3D games op te spelen?