Toon posts:

Laptop & Gaming, gaat dat samen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes! Ik sta momenteel voor de ultieme keuze; de aanschaf van een laptop of een desktop pc... Een kleine uitleg over mijn persoonlijke situatie:

Momenteel heb ik aan hardware:

Desktop PC
P3 600 @ 750 Mhz.
256 MB SD-ram 100 @ 125 Mhz
Matrox G550, Dual Head
22" Iiyama Vision Master Pro 510
17" Daewoo

Laptop
P3 700 Mhz.
512 MB + 64 MB SD-ram
8 MB shared videogeheugen :'(
14,1" TFT scherm...
FAILURES:
batterij dient vervangen te worden
pcmcia slot is defect waardoor ik geen gebruik meer kan maken van mijn o zo geliefde wireless lan setje die ik maar een paar weken heb kunnen gebruiken...

In september begin ik in Groningen aan de studie Bedrijfskundige Informatica waar ik er niet aan zal ontkomen om elke dag met een laptop op school te komen...

Nu moet ik dus kiezen:

1. Voor de huidige laptop een nieuwe batterij kopen + nieuwe desktop pc
2. Nieuwe laptop, met docking station waarop ik die 22" aan kan sluiten...

Vanwege mijn werk is het handig dat ik al mijn zaken altijd bij me heb, ookal zit ik op school. In geval van optie 1 kan dit opgelost worden door goede synchronisatie software. Deze software heb ik al wel origineel in mijn bezit, maar is toch net niet zo super als helemaal niet te hoeven synchroniseren. In geval 2 zou ik namelijk helemaal niet hoeven te synchroniseren, omdat ik dan altijd mijn werkcomputer bij me heb. (ervan uitgaande dat in geval 1 de nieuwe desktop pc mijn werkcomputer wordt)

Aangezien ik in geval 2 een CRT monitor aansluit via een docking station zou ik in theorie goed games moeten kunnen spelen. Maar ik heb dus totaal geen ervaring met laptops en de mogelijkheid om daarop games te kunnen spelen.

Mijn vragen zijn dus nu:
1. Zijn de prestaties van een mobile p4 gelijk aan die van een normale p4 ???
2. Is de grafische kaart van de wat duurdere laptop in staat om goed 3D games op te spelen?

Verwijderd

1. Denk het wel
2. Welke grafische kaart?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
De huidige notebooks, en dan niet de budget series, maar de wat meer geavanceerde notebooks, zijn zeker in staat lekker te gamen. Kennis van me heeft een Dell Latitude geloof ik, draait erg leuk met een 64MB Radeon kaart.
Collega heeft een Promedion, heeft er zelfs een 128MB Radeon 9M serie VGA-kaart in.
Is trouwens een P4 - 3,0GHz, draait echt als een speer.

Verwijderd

Topicstarter
1. Ik wil het graag zeker weten :-)
2. Maakt niet uit, heb totaal nog geen keuze gemaakt voor een laptop... Maar kans is groot dat het één uit de Pro-editie van Maxdata gaat worden. Dat spul is zo mooi! En als een van de weinige fabrikanten 3 jaar pick-up-and-return garantie er standaard al bij!!!

denk deze: http://www.maxdata.nl/Produkte/Notebooks/Pro_5000.asp

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op 15 May 2003 @ 15:47:
De huidige notebooks, en dan niet de budget series, maar de wat meer geavanceerde notebooks, zijn zeker in staat lekker te gamen. Kennis van me heeft een Dell Latitude geloof ik, draait erg leuk met een 64MB Radeon kaart.
Collega heeft een Promedion, heeft er zelfs een 128MB Radeon 9M serie VGA-kaart in.
Is trouwens een P4 - 3,0GHz, draait echt als een speer.
Promedion?? Nog noooooit van gehoord, maar ik zit nu wel ff op www.promedion.nl te kijken, zien d'r wel geil uit die dingetjes!! Misschien dat die een geschikt laptopje voor me hebben

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat Promedion mijn vraag een beetje overbodig heeft gemaakt.... Allemachtig wat een performance zit er in die laptops! Ik ga maar eens stevig nadenken om zo'n ding te kopen!!

Verwijderd

Koop een dell hebbuh wij ook thuis is perfect alles bf cs<===={tog lage perfor voor nodig]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Als je een beetje gezocht had, dan had je geweten dat er al een aantal topics lopen op GoT over laptops en gaming. Bijvoorbeeld dit topic. Succes :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:04

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik heb een Dell Inspiron 8200 naast me staan, en het is eigenlijk een complete desktopvervanger. Het gamen gaat echt prima. Doch een echte muis erbij is wel aan te raden ;)

[edit]
Om nog maar even antwoord te geven op je vragen:

1] Ja, indien je een Pentium 4M neemt, en je hangt hem aan het stopcontact (zonder dat draait hij standaard minder snel om batterij te besparen) is het een prima gameprocessor.
2] Ik heb er een GeForce 4 Go (equivalent van GeForce 4 MX 440) erin zitten, en ook die presteert goed. Heeft 64MB non-shared geheugen.

Ik heb hem al een tijd geleden gehaald, maar ik denk dat je met de nieuwste serie laptops een mooi ding binnenhaalt. Kijk ook uit naar de naar de Pentium M zou ik zeggen (dus niet 4M, maar gewoon M), dat lijkt me namelijk ook wel een kanshebber.

[ Voor 67% gewijzigd door DUX op 15-05-2003 21:36 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 15:41:
In september begin ik in Groningen aan de studie Bedrijfskundige Informatica waar ik er niet aan zal ontkomen om elke dag met een laptop op school te komen...
Aah, dus jij bent 1 van de 12 mensen die zich heeft ingeschreven voor BI voor 't nieuwe jaar? :P

Ik kan je 1 ding vertellen, een laptop heb je absoluut niet nodig voor deze opleiding. Ik doe zelf ook BI aan de hanzehogeschool en red me prima zonder laptop. Er zijn altijd wel computers beschikbaar mocht je er 1 nodig hebben (speciale computerlokalen en anders de heb je het studielandschap nog).

Nee, als ik jou was zou ik investeren in een home PC (upgrade) :)

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

twi

Ja, met de huidige GFGo 4200 (let op de extra 0, het is idd het notebook equivalent van de GF4 Ti 4200) is het gamen gewoon super te doen. Deze zit alleen in de Dell Inspiron 8500 en is op dit moment onbetwist en veruit de snelste grafische kaart die leverbaar is.

Binnen nu en twee maanden komen er echter nog 2 kaarten uit die beter zijn, de GFGo FX 5600 en de ATi Radeon 9600 Mobility (Pro). Wat je daarvoor moet neertellen is echter nog niet bekend.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 21:43:
[...]
Aah, dus jij bent 1 van de 12 mensen die zich heeft ingeschreven voor BI voor 't nieuwe jaar? :P

Ik kan je 1 ding vertellen, een laptop heb je absoluut niet nodig voor deze opleiding. Ik doe zelf ook BI aan de hanzehogeschool en red me prima zonder laptop. Er zijn altijd wel computers beschikbaar mocht je er 1 nodig hebben (speciale computerlokalen en anders de heb je het studielandschap nog).

Nee, als ik jou was zou ik investeren in een home PC (upgrade) :)
Hij heeft hem ook nodig voor zijn werk zegt hij :9

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 21:43:
[...]
1 van de 12? wh00t! is het echt zo erg? Hoe komt dat?

• Necrolyte
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Necrolyte

Status: Undead

Ik heb meer als een jaar geleden een Dell inspiron 4100 gekocht en ik speel er nog games op zoals medal of honor, soldiers of fortune 2, halflife +mods, red alert 2, en vele meer uit die tijd. En redelijk soepeltjes ook nog.

Specs.

1 Ghz PIII
256 MB 100
30 Gb HDD
32 MB GeForce 2 GO

Windows is a 32-bit patch to a 16-bit GUI for an 8-bit operating system written for a 4-bit processor by a 2-bit company that can't stand 1-bit of competition.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:46
Sja als het alleen voor school is (doe zelf ook BI) dan volstaat zo'n "simpele" laptop meer dan zat om je verslagen en presentaties op te hebben en kan je een fatsoenlijke desktop pc erbij kopen. Mits je natuurlijk voor je werk niet met heftige CPU/VGA/RAM slurpende programma's aan de weer gaat.
Zelf heb ik oa voor school een laptop gekocht en aangezien ik er nog geen had maar meteen leuk speelgoed gekocht, een P4 1800 met Mobile Radeon 7500 (asus), valt prima op te gamen. Ik speel er bv Enter the Matrix, Generals en UT2k3 gewoon op zoals ik ze ook op mijn desktop speel (XP1600 met gf2 GTS). Hou er wel rekening mee als je een normale P4 koopt ipv een P4m of Centrino dat je batterij duur vrij kort is, ik doe er ongeveer anderhalf uur mee als ik wat zit te tekstverwerken. Met gamen is het nog sneller gebeurd.

Maar goed, met de laptops die je nu hebt (mijne is al weer half jaar oud) kan je dus gewoon prima gamen zolang je niet dat ene flutsnufje van een Radeon 9800 of FX weet ik veel wil.

[ Voor 6% gewijzigd door Speedy op 16-05-2003 14:11 ]

Flickr | Lego collectie

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb 2 laptops (van de zaak) eentje mat een Ati Radeon Mobile 64 en 1 met een Geforce 4 64Mb (de mobile versie). Beiden doen het erg goed, alleen zijn hun desktop broertjes wel wat beter en sneller. Je hoeft het er echter niet om te laten.

Verwijderd

Ik game alleen maar op de laptop ... PIV 2.4 GHz en 512Mb RAM, Radeon 7500 ... jammergenoeg moest ik te lang wachten op een radeon 9000.. anders had die in mijn laptop gezeten maar kan tot nu toe alles spelen wat ik wil.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 12:59:
[...]
1 van de 12? wh00t! is het echt zo erg? Hoe komt dat?
Ja, wel grappig op zich.. De meeste mensen schreven zich in voor Hogere informatica. Aangezien het eerste jaar gezamelijk is (HIO/BI) maakt het niet zoveel uit wat je kiest (Hogere informatica klinkt stoerder :P). Aan het einde van het derde kwartaal moet je een keuze maken.

Programmeren is een vak waar veel mensen over struikelen. Voor BI heb je geen programmeren nodig, voor HIO wel. Dankzij dit vak ging ongeveer 70% overstappen van HIO naar BI (waaronder ik). Hanze moest zelfs nieuwe roosters maken want zo'n grote 'switch' hadden ze niet verwacht.

Op dit moment zijn er 4 BI klassen en 3 HIO klassen.

Kortom, het zal mij niks verbazen als dit volgend weer het geval is :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 00:34:
[...]
Ja, wel grappig op zich.. De meeste mensen schreven zich in voor Hogere informatica. Aangezien het eerste jaar gezamelijk is (HIO/BI) maakt het niet zoveel uit wat je kiest (Hogere informatica klinkt stoerder :P). Aan het einde van het derde kwartaal moet je een keuze maken.

Programmeren is een vak waar veel mensen over struikelen. Voor BI heb je geen programmeren nodig, voor HIO wel. Dankzij dit vak ging ongeveer 70% overstappen van HIO naar BI (waaronder ik). Hanze moest zelfs nieuwe roosters maken want zo'n grote 'switch' hadden ze niet verwacht.

Op dit moment zijn er 4 BI klassen en 3 HIO klassen.

Kortom, het zal mij niks verbazen als dit volgend weer het geval is :)
Dit alles is een beetje offtopic vind je niet? :/
Je kunt beter in een chatkanaal met elkaar chatten.
Pagina: 1