Toon posts:

Install problemen Saphire 9500Pro Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zopas een Saphire 9500Pro aangeschaft echter ik blijf driver problemen hebben. Zodra de computer opnieuw opgestart dient te worden loopt XP vast en dien ik alles weer opnieuw te installeren.

Windows XP ziet bij het opstarten de Radeon en installeerd de drivers. Ik heb de fabrieksdrivers en de ati catalyst drivers (laatste versie) geprobeerd en niets wil lukken.

Iemand ook last van dit probleem gehad?

PC specs:

Compaq Evo
Intel Pentium 4 1.6GHz
512 mb geheugen
60 GB HD
Compaq S740 monitor

Verwijderd

Heb je wel eerst de drivers van je oude videokaart verwijdert..
En alle windowsupdates dl'en helpt misschien ook wel.. laatste directx enzo.

Verwijderd

Wat voor moederbord heb je?
De Sapphire Radeon 9500/9700 kaarten geven namelijk problemen met het Sis648 moederbord. Bij mij hielp alleen een bios update om het probleem te verhelpen.

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

ik denk dat hij bedoelt nadat zijn windows is geinstalleerd en hij dan zijn driver installeerd zijn pc vastloopt, ik zou even kijken of de kaart in een ander systeem hetzelfde doet of je eigen systeem het met een andere videokaart en kijk of de problemen dan nog aanblijven, een Ati kaart hoort het meteen te doen dus als dit niet bij jou het geval is zal er iets anders met de kaart aan de hand zijn.

ja kan evt de bios van de kaart of de bios van je moederbord nog nakijken of deze up to date zijn ik heb geen ervaring met saphire zelf heb ik een hercules en die heeft van dit soort problemen nooit gegeven

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

Bij mij liep windows ook pas vast nadat ik de drivers en dergelijke had geinstalleerd. Ik kon het even draaien en dan liep de hele boel vast of er kwam een spontane reboot. Zie ook dit topic:
radeon 9500 spontane reboot

Verwijderd

winxp misschien opnieuw installeren
of misschien trekt je voeding het niet
Pagina: 1