Pied Piper speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 23.487 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 13:28
Wie van jullie kent deze speakers? ik had ze al een tijdje op het oog en ik zag net op een ander forum deze toevallig voorbij schieten.

Afbeeldingslocatie: http://www.thepiedpiper.nl/images/activervs.gif
systeem: open dynamische 3 weg,
vermogen: 100 Watt-laag 15 Watt-midden 15 Watt hoog,
frequentiebereik: 30-50.000 Hz,
spl: 120 dB,
ingang: XLR symmetrisch,
ingangsgevoeligheid: 600 mV,
afmeting hxbhd: 120x22x30 cm,

Als je kijkt dat het midden en hoog niet echt veel vermogen heeft maar wel 120db kan produceren vindt het toch een knappe prestatie van deze speakers

ik heb er veel lovende dingen over gehoord en als je ziet dat onze pianist wibi soerjadi er 27 van deze in zijn huis heeft staan dan zal het wel wat zijn

het schijnt dat je een gulden op de zijkant bovenop kan laten balanceren en dat deze bij vol vermogen niet omvalt, doordat er op de speakers zelf geen trillingen onstaan, of dit waar is weet ik niet zeker.

hun website is http://www.thepiedpiper.nl/

wie heeft er ooit van gehoord, of heeft ze thuis staan?

[ Voor 26% gewijzigd door Dewoudloper op 15-05-2003 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14572

op het forum van hifi.nl heb ik er geloof ik wel eens wat over voorbij zien komen, de meningen waren erg verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben 1x de winkel in Haarlem binnengelopen. Nou nooit meer. Ze keken me aan van: "Goh, tief op student, je kan het toch niet betalen."
Dus ik was al weg nog voordat ik kon vragen om het een en ander te horem.
Sorry dat dit niet inhoudelijk over de speakers gaat, maar ik wou het ff melden.
Je moet speakers (en helemaal in deze prijscategorie) toch even mogen horen?

En ik geloof niet in dat verhaal van een gulden. Met mijn muziekkeuze trilt elke speaker, daar ebn ik zeker van.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

ik vindt die dingen een beetje erg duur en zeker voor wat ze te bieden hebben. voor 1 speaker koop je bijna een complete ht. ipv 2 speaker.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67555

een tweeter en een midden toner hebben minder vermogen nodig dan een woofer. Op www.hear.nl zijn een aantal forummers die een Pied Pieper hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewoudloper
  • Laatst online: 16-03 13:28
De arrogantie zie je ook wel op de site van hun, met al de bekende nederlanders bij de opening. beetje hoog uit de lucht zeg maar.

[ Voor 16% gewijzigd door Dewoudloper op 15-05-2003 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68553

Nou, hierbij dan een tegenbericht.

Ik ben sinds vier jaar in het bezit van de passieve versie van de PP.
Ongeveer twee jaar geleden heb ik ze laten upgraden met de laatste versie van de hoge tonen speaker. Hierbij werd ik erg vriendelijk geholpen, de eigenaar kwam even een persoonlijk gesprek houden en bij ons bezoek aan de winkel in het centrum werden we bijna naar binnen getrokken om even naar de home theater versie te komen luisteren. Hele indrukwekkende presentatie !

Een korte samenvatting van mijn indrukken over de speaker:
Ben je op zoek naar een "bass-monster" met van die ontzettend trage "vette" bass tonen, dan is deze speaker niets voor jou. Je moet bij deze speaker meer aan schoon en fris denken (in het possitieve van het woord). Daarnaast laat hij ook erg veel horen (dus zit er iets verkeerd in je installatie, dan hoor je het...)

Een speaker is ontzettend subjectief !
Daarom zal ik niet zeggen dat het een hele goede speaker is.
Ga hem gewoon rustig zelf beluisteren en bekijk of deze speaker iets voor je is.

Veel luister plezier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-04 22:01
Deze luidspreker is een open pijp. Een collega van me heeft ze. Ik stond versteld dat de kast (relatief) gammel is. Op zich logisch omdat er wegens de open-pijp-constructie geen druk wordt opgebouwd. Hij heeft de actieve, ik heb ze een keer beluisterd en vond het bepaald niet onaangenaam!!!

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
per ongeluk 2 keer....

[ Voor 90% gewijzigd door Redheinz op 15-05-2003 17:08 ]

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16115

Pied Pipers zijn absoluut topklasse. Het blijft natuurlijk een persoonlijke zaak. Je moet speakers in deze prijsklasse uiteraard heel goed en lang beluisteren voor je ze koopt. De recencies zijn in elk geval al jaren erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Piep Pipers zijn achterhaalde speakers.. er zijn vele nieuwe ontwikkelingen geweest en de pied pipers is niet echt geweldig tov andere speakers van hun prijsklasse (de aansturing is natuurlijk ook heel belangrijk)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Inderdaad.....ze draaien naar mijn mening ook te lang op dit concept door. Ik heb in ieder geval niet van grote verbeteringen gehoord de afgelopen jaren en ze bestaan zo al erg lang. De arrogantie viel me de eerste keer dat ik de advertentie zag al op...stond in dat ie alle speakers die tot 3 keer zo duur waren totaal weg zou spelen.....yeah right! En die Gerbrand van Veen (dat was um toch?) lijkt me echt zo'n eigenwijze geitenwollensokken-gast.......maar dat is natuurlijk wel een enorm dom vooroordeel van mij, dus daar moet je geen notie van nemen, mar ik dacht ik zeg het ff.

[ Voor 26% gewijzigd door zimbab op 16-05-2003 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:14

w00Dy

Make soap, not war

Klik eens voor de lol op de Bij u Thuis link op die Pied Piper website. Wat staan die speakers toch stuk voor stuk goed opgesteld :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redheinz
Het is best 'in' om pied piper af te kraken lijkt het?
Kom op nou zeg. Op 'nieuwe ontwikkelingen' en 'concept' een speaker afkraken lijkt me niet objectief en niet terecht. Ze proberen wel 'high-enderig' te doen en dat lukt ook vrij aardig als je dat (misschien fout) vertaalt als protserig...
Bij die collega van mij staan ze ook 'fout' (ieder ingesloten in een hoek) en toch klinken ze erg mooi, los en zuiver. Misschien omdat ze geen kast hebben maar open buis naar boven dat ze minder last hebben van de boemerigheid van bass-reflex en gesloten?
Kijk ook eens bij de nieuwe PP! Perfect performer van zijn oude vriend.... Ik dacht met monacor kevlar units.

[ Voor 12% gewijzigd door Redheinz op 16-05-2003 16:17 ]

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Gesloten systemen een boemerige bas? Meestal is dat een voorbeeld van strakke bas. Het is trouwens niet mijn bedoeling om het helemaal af te kaken, maar om het net zo hard af te kraken als zij het (onterecht) ophemelen.

Ander onderwerp:

Check deze eens ff bij de rubriek "bij u thuis":

Afbeeldingslocatie: http://www.thepiedpiper.nl/thuis/DCP_0733.gif

Als iemand ze echt zo gekocht heeft is ie flink stom, want dat zal een takkegeluid geven.......als een holle buis. Zou ik als verkoper niet toestaan.....verknalt de reputatie van je merk als andere mensen dat bij die klant thuis horen.

[ Voor 78% gewijzigd door zimbab op 16-05-2003 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
Die boemerige bas: als je ze ingesloten in een hoek zet. Volgens mij krijg je dan ook gesloten speakers aan het boemen.
Een Pied Piper is juist een holle buis. De houten PP heeft ook bijna geen demping. Alleen een beetje noppenschuim tegen de wand. Je kijkt zo naar de bodem.... Is het ontwerp van die dingen....
Ik vind ze op zich qua ontwerp juist wel leuk afwijkend. Elke fabrikant maakt een BR of een gesloten systeem en een enkeling een TL. Pied piper maakt als redelijk main-stream merk in NL als enige een open pijp.
Die perfect performer is trouwens van degene met wie de huidige piet pieper (hoe heet die vent ookalweer) dat ding heeft ontworpen....

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

nouja, IIG wat anders, maar als ze zo "bekakt" zijn, dan zou ik echt wat aan die lelijke site doen, mijn site's zijn nog mooier man! ik zou zon plexiglas speaker best wel thuis willen hebben, al is het maar voor het gezicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

zimbab schreef op 16 May 2003 @ 17:51:
Gesloten systemen een boemerige bas? Meestal is dat een voorbeeld van strakke bas. Het is trouwens niet mijn bedoeling om het helemaal af te kaken, maar om het net zo hard af te kraken als zij het (onterecht) ophemelen.

Ander onderwerp:

Check deze eens ff bij de rubriek "bij u thuis":

[afbeelding]

Als iemand ze echt zo gekocht heeft is ie flink stom, want dat zal een takkegeluid geven.......als een holle buis. Zou ik als verkoper niet toestaan.....verknalt de reputatie van je merk als andere mensen dat bij die klant thuis horen.
Waarom zou plexiglas zo slecht zijn voor die speaker dan? :?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:48

GaMeOvEr

Is een hork.

Hm, tis wat anders dat plexiglas, maar ik moet zeggen dat ik het best lelijk vind. Kan niet onderbouwen waarom, maar het spreekt me niet aan zeg maar. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 13:33

Floor-is

5.2

Ik kan me wel voorstellen dat een speaker met 'vulling' een wat ander aanzicht en geluid geeft, maar wat de een mooi vind, vind de ander nou eenmaal niks.
Persoonlijk zou ik het niet kopen, vind het gewoon niet mooi :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 14-05 07:44
Hmm.. Dat plexi vind ik ook maar niks.. Maarja, kwestie van smaak :P

Maar het ontwerp van de pied piper is al best oud.. Ik heb ze ongeveer 12 jaar geleden eens beluisterd bij speakerland, en vond ze toen niet echt onaardig klinken.. Maargoed, da's 12 jaar geleden en dus niet meer echt een waardevolle referentie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

JvS schreef op 16 May 2003 @ 19:21:
[...]

Waarom zou plexiglas zo slecht zijn voor die speaker dan? :?
Ik wilde gister nog een replie posten, maar.......Chello brak!!! :(

Of plexiglas slecht is voor een kast weet ik niet (het is vast niet ideaal anders zou het al wel vaker zijn gedaan) maar ik doelde meer op het totale ontbreken van enige vorm van demping. Dat nog eens gecombineerd met evenwijdige wanden en het ontbreken van iets als een matrix-achtige toestand zal er volgens mij onvermijdelijk voor zorgen dat je allemaal staande golven en dergelijke vervelende dingen gaat krijgen. Verstevigingen in de kast lijkt me ook geen overbodige luxe aangezien die dingen redelijk hoog en smal zijn en aan de bovenkant ook nog eens open.....komt de stevigheid ook niet ten goede. Ik denk niet dat dit een voorbeeld is van een 'dode' kast.

Vergelijk eens even deze 'normale' Pied Piper met dat plexiglas ding....dat noppenschuim zit er echt niet voor niets.

Afbeeldingslocatie: http://www.thepiedpiper.nl/thuis/thuisgroot/boven.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 16:51

fv

-------------------> hiero

Ik heb ze zelf ooit gehad, de passieve variant van de speakers, jaren geleden gekocht als bouwpakket toen ze nog in Almere zaten met een klein zaakje. Werd toen in ieder geval prima geholpen (was toen 20 jaar of zo). Die bass speakers waren erg ok, maar later, toen ik veel meer luister ervaring had gekregen, voldeden deze speakers als geheel toch niet echt. Het stereobeeld vond ik toch niet echt geweldig in vergelijking tot andere systemen.

Uiteindelijk verkocht aan een vriend van mij incl. NAD versterker. Hij was er erg blij mee...

PS: Uiteindelijk draai ik nu met twee PMR's (zelfbouw van het tijdschrift Audio & Techniek met 1(!) breedband speaker) met een buizenversterker. Geweldig stereobeeld en diepte in het geluid, wel geen bass gigant en hoogste hoog ook niet aanwezig, maar wel erg mooi realistisch geluid (en daar gaat het bij mij om)...

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130117

jaja (2 weken oud).... maar nieuwsgierig als ik was omdat ze af en toe worden aangeboden, ben ik naar hun site gegaan. Gut, wat een minimale info maar ook filosofie om jaren op te teren.

Ze hebben het over de open constructie zodat de membranen niet nadelig worden beinvloed door opgebouwde druk die niet weg kan in gesloten systemen.... Nou euhh hallo, de meeste speakers hebben toch poorten van allerlei soort. Tweede waar ze over kleppen is fase lineariteit... Kan iemand me vertellen wat zo bijzonder fase lineair is aan het plaatsen van drivers in een vlakke baffle?

Kortom :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 10:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Is dit een rede om een oud topic te kicken ;)

Maar goed, ik zal het ff proberen:
Anoniem: 130117 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:50:Ze hebben het over de open constructie zodat de membranen niet nadelig worden beinvloed door opgebouwde druk die niet weg kan in gesloten systemen.... Nou euhh hallo, de meeste speakers hebben toch poorten van allerlei soort.
Alleen al de aaname dat tegendruk negatief zou zijn vind ik al vreemd. In vele gevallen wordt die druk juist positief gebruikt. Het is misschien in veel gevallen zelfs van negatieve invloed als er geen tegendruk is. Kortom, die uitspraak is hoogst sugestief, en dat is natuurlijk ook exact de bedoeling. Verder is het sowiso een illusie dat er in een buis geen druk opgebouwd zal worden.
Tweede waar ze over kleppen is fase lineariteit... Kan iemand me vertellen wat zo bijzonder fase lineair is aan het plaatsen van drivers in een vlakke baffle?
Dat is meer een zaak van het filter, en is zeker wel een belangrijk punt. Als de units op een vlak liggen zegt dat ook nog steeds lang niet alles.

Dennog, die dingen klinken vast niet verkeerd. Echter zijn ze gewoon vet overpriced als je het mij vraagt.

[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 05-02-2006 15:15 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130117

Fase lineariteit bedoelde ze in de klassieke zin (zie hun site), geluid van tweeter en woofer moet dezelfde afstand afleggen.

Zonde toch om een nieuw topicje te starten als je kan aanhaken, want dan zie je ook in 1 oogopslag wat al is geschreven. Hoef je dat niet te herhalen of te zoeken over meerdere topics verspreid; geldt ook voor bezoekers die met vragen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 23:51
Citaat van de piedpiper website:
Daarnaast is de belastbaarheid heel hoog; één van onze trouwste klanten, de concertpianist Wibi Soerjadi, draaide jaren met versterkers van 1320 Watt per kanaal in een home-theateropstelling en er is nog nooit een speaker stuk gegaan...
Wat een voorbeeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

baquelappe schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:22:
Citaat van de piedpiper website:

[...]

Wat een voorbeeld :+
Inderdaad! Wibi kijkt namelijk alleen maar Disney video's....... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelkoenders
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-12-2024
ik ben zelf ook in het bezit van deze speakers. de aktieve versie en ben er zeer over te spreken. Je staad er versteld van wat voor een geluid er uit komt. hoe het klinkt laat ik aan ieder ze mening over.

Ze hebben begin dit jaar een nieuw model uitgebracht dus de oude versie van deze speaker word steeds goekoper verkocht.

ook over de vriedelijkheid in de winkel ben ik wel te spreken ik heb zelf 1 eindtrap kapot gehad en werd zeer netjes geholpen met koffie/ thee beniend. ook de kosten waren een stuk lager dan ik verwacht had.

ik ben zelf zeer tevreden over deze speaker en kan ze iedereen aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05 21:28

mace

Sapere Aude

Ik vind zelf dat pied pipers lekker klinken, mijn oom heeft ze staan (passief) en ik ben er wel over te spreken.

Echter zou ik ze zelf nooit kopen, omdat ik meer van het geluid van elac of canton houd (duits).

Het enige waar ik me aan stoor bij deze speakers is de decadentie die er omheen zit, bijvoorbeeld met wibi soeradji, hij heeft 27 thuis? Hij heeft ook 27 donald duck poppen (ik lul maar wat maar hij is disney verzamelaar) Moet ik daarom ook donald duck poppen in huis halen, omdat die mafkees dat doet? Het is eerder een reden voor mij om het niet te kopen. >:)

Een maat van me heeft ze ook, van z'n vader overgenomen...

Hij: "Ik heb vet goede speakers
Ik: "welke dan?"
Hij: "Geen idee, heeft mijn vader op het gehoor uitgekozen"

8)7

Duh, tuurlijk kies je iets op het gehoor, als je dat niet doet vind ik gewoon stom, natuurlijk speelt budget een belangrijke rol, maar je begrijpt wat ik bedoel. Een collega had zijn set ingeruild voor eentje die "er strak uit zag" klonk nergens naar, maar zag er wel geil uit 8)7.

Kortom:
Goede speakers als je er van houdt, ik til niet niet te zwaar aan al die wetenschappelijke verhalen, als het goed klinkt en de prijs goed is, dan koop ik het. (ik heb dus geen massief zilveren kabels à €200,- p/m e.d)

Koop dus gewoon wat je mooi vind klinken!!!! Jij moet er naar luisteren en niet wibi soeradji ;)

[ Voor 9% gewijzigd door mace op 05-02-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Als ik me goed herinner, heeft Waterfall ook transparante speakers, echter in glas ipv plexiglas. Jammer genoeg nooit gehoord (wel gezien bij De Doelen Hifi Show in R'dam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 107284 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 10:01:
Als ik me goed herinner, heeft Waterfall ook transparante speakers, echter in glas ipv plexiglas. Jammer genoeg nooit gehoord (wel gezien bij De Doelen Hifi Show in R'dam).
Ik heb ze wel eens gehoord. Klinken best aardig, niet super, maar ook niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211765

Hallo allemaal.

ik ben al jaren fan van PP's
ze klinken zeer natuurlijk en daar doe ik het voor.
misschien ietsje meer power in de bas, maar een Rel kan altijd nog.
het geluid vind ik zo goed dat ik niet verder zoek naar beter (wat natuurlijk altijd te krijgen is voor geld)

Wel zou ik een goede versterker ervoor zetten VMedevoort, Vincent oid.

hrt gr
Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Arm topic... :'(
Eerst wordt 'ie 3 jaar omhoog gekickt, en nu weer dik een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Voutloos schreef op donderdag 15 mei 2003 @ 13:58:

En ik geloof niet in dat verhaal van een gulden. Met mijn muziekkeuze trilt elke speaker, daar ebn ik zeker van.
Nope. Speakers van 70kg (niet dat deze pp's dat zijn) trillen niet zo hard meer hoor ;)

edit: lol reageer op een topic van 4 jaar oud :D

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 09-03-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Afbeeldingslocatie: http://www.thepiedpiper.nl/image/prod_rvs.jpg
The PiedPiper uitvoering RVS
€ 1250,00 (excl. dame)
:P

Alleen geloof ik er bar weinig van wat ze je proberen te verkopen. Het zal vast wel uitmaken het 1 en ander, maar als ik het verschil niet gehoord heb kan ik moeilijk oordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55657

Leuke vraag, erg leuk. De Pied Pipers zijn al jarenlang een redelijk discussietopic.

Om mee te beginnen: de vraag of een speaker iets is, is 1) afhankelijk van je eigen smaak 2) afhankelijk van je set en akoustiek.

Ik heb zelf de Pied Pipers ooit opgenomen in mijn lijst van speakers die ik wilde horen. Ik ben daar gaan luisteren (overigens was de bediening prima totdat...) maar was er bepaald niet gecharmeerd van. Een bepaalde "levensdrang" (even geen ander woord) ontbrak, het geluid klonk doods/vlak (ik zou dit ook niet als analytisch willen omschrijven want dat was het niet). Toen ik hem dat zei, werd ik zo ongeveer de deur uit getrapt met opmerkingen als "ik zou geen goede hifi gewend zijn (ahum, ik heb inmiddels mijn 5de installatie: een goldmund en van tevoren: creek, denon, cambridge, denson)", etc.

Mijn mening kort: ik denk dat je voor het bedrag wat ze moeten kosten (of zelfs minder) een stel betere speakers hebt (denk aan: Tannoy, Audiovector, Totem).

Zelf draai ik met Audiovector S6 Avantgardes maar voor de gein een tijdje geleden eens de K3 signature beluisterd (ik was toch eenmaal in de winkel) en ik moet zeggen dat deze zeker een aanrader zijn als je in de prijsklasse van Pied Piper iets zoekt.

Dat vele beroemde nederlanders eropstaan, tja wat zijn beroemde nederlanders? Waarom Wibi ze heeft? Tja, smaken verschillen.

Luister zeker naar andere speakers behalve deze. Al helemaal als je Pied Piper wel direct mooi vindt, want dan kun je nog wel eens concluderen dat andere nog mooier klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je toch in Haarlem bent ga dan ook eens langs bij speaker en co, die zit vlak bij het station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-03 02:44

SiGNe

Ook hoi!

Eigenlijk zou je in zo'n zaak een zelf samengesteld cd'tje met hardcore gabber moeten draaien op die Pied Pipers, niet omdat het goede muziek is (absoluut niet!) maar ik zou de gezichten van de verkopers weleens willen zien _O-

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

SiGNe schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 05:09:
Eigenlijk zou je in zo'n zaak een zelf samengesteld cd'tje met hardcore gabber moeten draaien op die Pied Pipers, niet omdat het goede muziek is (absoluut niet!) maar ik zou de gezichten van de verkopers weleens willen zien _O-
Gabber Piet - Mosselman O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Mijn pa heeft er 4 gebouwd (20-30 jaar terug ofzo) en ik vind ze goed, maar niet géwéldíg (hij ook niet meer trouwens (heeft nu ellipsons, oid).
De bassen zijn een beetje ongedefinieerd, als je dat zo mag zeggen. Wel redelijk veel bas dus, maar niet helemaal strak.

Let wel dat ik 20-30 jaar terug schrijf he.. geen idee of a) de speaker zo lang terug wellicht anders klonken (toen ze nieuw waren) en b) PP nu misschien heel anders klinkende speakers bouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:52

Oceria

I've been in between....

Ik heb in 1999 en 2000 zowel de passieve als de actieve versies geluisterd en ik vond ze toendertijd eigenlijk alle twee in de Bose klasse vallen. Wat wil zeggen: belachelijk veel geld voor een bak lucht.

Bij eerste luistersessies lijken deze speakers een opmerkelijk "fris" en "helder" geluid te geven en het zijn totaal geen basbonkers, maar bij langere luistersessies wordt je snel luistermoe: je krijgt de neiging om het zachter te zetten. Voor de prijs die je indertijd moest betalen voor alleen actieve speakers, waren wij in staat een complete set neer te zetten (tuner, CD speler, versterker, twee speakers en bekabeling) die in geluidskwaliteit niet onderdeed en kwamen we het nog thuis brengen ook!

Wel was en is de klantvriendelijkheid op hoog niveau. Ze komen bij je thuis en laten je niet zitten als je problemen hebt, ook niet na jaren, maar blijkbaar alleen als ze denken dat je geld hebt.

LET WEL: dit is dus ondertussen 7 jaar geleden! Als je zoveel geld in je zak hebt zitten voor actieve speakers, ga dan zeker ook naar de PP luisteren. Maar als alternatief geef ik je de Meridian series, waarbij de 3100 serie in de zelfde prijsklasse zit. Met de 5000 serie heb ik veel meer ervaring en die zijn zonder meer goed in ruimtes van 25 m2 tot 75m2 Overigens hebben de Meridian speakers ook DAC's geïntegreerd, welke van zeer goede kwaliteit zijn.

Verder raad ik -zoals altijd- aan om vooral je eigen oren te vertrouwen. Neem de tijd (twee uur luisteren is geen overbodige luxe), neem je eigen, bekende CD's mee en vraag of je ze eens een weekendje op proef mag hebben.

En vooral:
Veel luister plezier! :)

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Zo nog maar eens even kicken dan dit topic. Ik ken deze speaker al jaren en ben er eigenlijk altijd met een grote boog omheen gelopen. Vooral omdat de eerste versies meestal zelfbouw waren en niet iedereen kan goed bouwen zullen we maar zeggen. Maar ik was in de markt voor een paar nieuwe (2de handse) speakers en zag een setje op marktplaats staan. Geen zelfbouw, maar fabrieks gebouwde MKII's.

Nu zal alle technische praat mij een gebrek zijn. Het maakt mij niet uit, al is de speaker van papier en koeienstront gebouwd en prijkt de naam: Yoko Special Limited Etos Edition op het front, als hij goed klinkt, klinkt hij goed! En wat voor mij goed klinkt, kan voor een ander bagger zijn en andersom.
Als ik blij ben met een paar luidsprekers, maakt het mij niet uit wat een gerenomeerde audiofiel er van vindt. Als ik het maar mooi vindt, ik moet er tenslotte naar luisteren. Niet die audiofiel! Vooral in het HighEnd wereldje gaat het soms meer om wat je hebt, dan hoe het klinkt en wordt de grootste bullshit verkocht (zoek ihier op GoT maar eens naar topics over Chinese HiFi apparatuur). Komt vaak uit dezelfde fabriek als waar andere HighEnd topmerken vandaan komen, maar voor een fractie van de prijs..Klinkt vaak minstens net zo goed, maar voor een fraktie van de overrated HighEnd apparatuur. Maar alleen omdat er Nasi Goreng op staat in plaats van bv Mark Levinson is het bij vele audiofielen ineens niets meer.

Maar om een kort verhaal lang te maken: Na uitgebreid geluisterd te hebben, heb ik ze gekocht! Voor het geld (2de hands) een erg fijne speaker naar mijn oren. Klinkt goed en ook bas is voldoende aanwezig en loopt diep genoeg door (in mijn oren). In ieder geval in balans met de rest. Of ze de nieuwprijs van bijna €1000 per stuk waard zijn? Dat valt te bezien, maar 2de hands zijn ze zeker het overwegen waard.

Maar ja, helaas is het in het HiFi wereldje vaak zo dat iedereen achter zijn pikkie aanloopt en zeurt over technieken en steeds minder mensen met hun oren luisteren!

Dus is deze speaker goed? Qua afwerking en gebruikte materialen?...Ja absoluut, een net afgewerkt en mooi product. Qua uiterlijk?..Das persoonlijk. Ik vindt het in ieder geval absoluut geen lelijke verschijning. En waar het eigenlijk om gaat: Qua geluid? Das moeilijk en vooral zeer persoonlijk en ook nog eens zeer afhankelijk van ruimte, plaatsing, gebruikte apparatuur en muziekstijl. Ik zou zeggen. Fuck Wibi en geef ze gewoon een eerlijke kans. Ga luisteren zonder vooroordelen en laat je oren spreken in plaats van je logica..

Een goede tip die ik jaren geleden kreeg toen ik voor het eerst ging luisteren naar andere speakers en me begaf op het wat serieuzere HiFi gebied: De speaker of component die het minste opvalt, luister daar nog maar eens goed naar. Dat is vaak de beste. En dat klopt vaak.

En van dat Gabber\hardcore CDtje....Ik neem er altijd een mee. Ik haat de muzieksoort. Maar het is (1) wel leuk om de gezichten van al die serieuze audiofielen te zien en (2) ook nog eens nuttig om te horen hoe de speakers daar mee omgaan. Zegt iets over de 'snelheid' van de speaker in het niet zo ultra laag. Maar alleen die koppen, dat is het al waard.... _/-\o_ Helemaal als je daarna een serieus kerkorgel stuk op Vinyl wilt horen, omdat je benieuwd bent naar de weergave van de laagste pijp...ofwel 16Hz...Dan weten ze helemaal niet waar ze het zoeken moeten..

[ Voor 12% gewijzigd door Killer op 19-10-2007 01:14 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 10:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Op een LP wordt 16 Hz toch gewoon weggefilterd door het subsonic filter :? Ik denk trouwens ook niet dat deze tonen erg hard uit die speakertjes zullen komen, ze zijn gewoon veel te klein.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

voodooless schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:28:
Op een LP wordt 16 Hz toch gewoon weggefilterd door het subsonic filter :? Ik denk trouwens ook niet dat deze tonen erg hard uit die speakertjes zullen komen, ze zijn gewoon veel te klein.
Ik beweer ook niet dat deze toon eruit zou komen of dat ze het goed doen. Het ging er meer om de reacties van allerlei van die high-end patswinkel medewerkers als je eerst aan komt zetten met een zelfgefikte hardcore/gabber cd en vervolgens gaat zeuren om orgel muziek..

Of een phono voortrap inderdaad een subsonicfilter heeft weet ik niet. Ik geloof dat dat heel erg ligt aan de gebruikte voortrap. Maar daarvoor ontbreekt mij ook de technische kennis op dat gebied. Maar dat is vaak meer een zegen dan een gebrek. Op die manier kun je tenminste makkelijker onbevangen luisteren naar apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98290

Ik heb deze speakers (schat een jaartje of 10-15 oud) laatst "geluistertest".
Gewoon twee sets aangesloten; de PP op A en mijn eigen Canton Karat M60DC op B.
Nou ik zeg je, niet te vergelijken! Zelfs mijn oma zou het verschil nog horen. Die PP konden helemaal niet tippen aan de Cantons.
Het zal zeker aan de gebruikt speaker chassis liggen, maar toch, ik vond het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

En dan moet je ze inderdaad niet kopen. Als jij ze niks vindt, dan zijn ze ook niets (voor jou).

Ik had\heb zelf een paar Hepta FourTune's MKII staan. En op mijn versterker (buizenbak van Luxman) klonken ze mooier dan de Hepta's. Die zijn nu 'verbannen' naar mijn 2de set. Het is en blijft gelukkig een kwestie van smaak!

Moet ik er wel bijvertellen dat ik er welgeteld €200 voor heb neergeteld. En voor dat geld vindt je niet 1.2.3. wat beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 98290 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:49:
Ik heb deze speakers (schat een jaartje of 10-15 oud) laatst "geluistertest".
Gewoon twee sets aangesloten; de PP op A en mijn eigen Canton Karat M60DC op B.
Nou ik zeg je, niet te vergelijken! Zelfs mijn oma zou het verschil nog horen. Die PP konden helemaal niet tippen aan de Cantons.
Tussen twee verschillende speakers zit altijd een wereld van verschil. Dat is vrij normaal :).
Killer schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 01:02:
Een goede tip die ik jaren geleden kreeg toen ik voor het eerst ging luisteren naar andere speakers en me begaf op het wat serieuzere HiFi gebied: De speaker of component die het minste opvalt, luister daar nog maar eens goed naar. Dat is vaak de beste. En dat klopt vaak.
Die gebruikte ik als verkoper ook weleens om speakers met een lager rendement te verkopen ;).

Is absoluut geen waarheid als een koe. Als jij van een schreeuwerige speaker houdt, moet je die kopen natuurlijk :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

JvS schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:31:
[...]
Die gebruikte ik als verkoper ook weleens om speakers met een lager rendement te verkopen ;).
Is absoluut geen waarheid als een koe. Als jij van een schreeuwerige speaker houdt, moet je die kopen natuurlijk :).
Heb je ook helemaal gelijk in. Het is en blijft iets persoonlijk. Maar het valt me op dat apparatuur waarvan ik in eerste instantie denk: "WAUW!! dat klinkt goed", ik na wat langer luisteren vaak een heleboel dingen ontdek die mij niet aanstaan. Het wordt vaak vermoeiend. En apparatuur die (volgens mijn oren) gewoon alles goed doet, klinkt vaak in eerste instantie veel minder opvallend...

Maar het is inderdaad geen gouden regel. Meer een tip...

En ja, verkopers en hun praatjes :+ Daar moet je doorheen zien te prikken (is niet altijd makkelijk). Vooral dat type wat maar niet met zijn vingers van de volumeknop kan afblijven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Ik was na al die verhalen wel benieuwd naar hoe goed of slecht deze speakers echt waren. Die van mij zijn al oudjes en er zit blijkbaar een groot verschil tussen de oude en nieuwe units....

Dus maar eens op luisterproef in Haarlem.......En, daar kwam de deceptie.....Die nieuwe...Wat klinken die %$#^&@.....Daar klopt helemaal niets van. Niets van dat open, heldere, losse geluid van de originelen. Gewoon een open kast die willekeurig lijkt volgepropt met wat units, die ieder voor zich erg leuk zijn, maar op de een of andere manier samen in dit ontwerp niets met elkaar te maken hebben.
Midden staat veel te hard te bleren. Hoog lijkt continue overstuurd te klinken en het laag, dat staat gewoon te reutelen...

Nee, ik snap nu waar die anti Pied Piper gevoelens vandaan komen...

De eerste originele ontwerpen, met de sonic woofertjes, die klinken leuk. Dat is heel wat anders dan de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256450

Ik heb met de losse units gewerkt in zo'n open pijp. Ik heb 28 jaar ervaring met het zelf ontwikkelen van luidsprekers (Scan-Speak, Peerless, Audax enz.). De gebruikte units in de Pied Piper stellen weinig voor. Goedkope rommel. Het is een onzin verhaal over geen tegendruk bij een open pijp. De pijp heeft gewoon een resonantiefrequentie en op die frequentie is de amplitude van de woofers kleiner (evenals in een TL, BR en hoorn) net zoals op alle harmonischen (=een betere akoestische koppeling van het membraan aan de lucht. Al die harmonischen van de afstemfrequentie zijn niet welkom want dat is gewoon kleuring). Een ieder moet zelf weten waar hij/zij het geld aan uitgeeft en over smaak valt niet te twisten maar ik vind het helemaal niks.
Als je een speaker van formaat zoekt met een flink fundament, een erg open, ruimtelijke weergave met een vriendelijk prijskaartje, dan moet je eens naar de Limnis van Speaker&Co in Haarlem gaan luisteren. Nee ik krijg hier niet voor betaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184815

Heb zowel de passive als de actieve mogen beluisteren! Echt gewoon een slecht ontwerp gebouwd aan de hand van een fillosofie i.p.v. wetenschap. Dit is in dit geval stuitend omdat de claims niet waargemaakt worden en ze erg belabberd klinken. Speakers zijn er om het origineel zo natuurgetrouw mogeliijk weer te geven.
Wibi heeft ze ook. Hij luisterd er echter geen muziek op, want anders is het wel erg droevig met zijn gehoor gesteld. Meetresultaten van de PP wijzen uit dat het frequentieverloop niet om over naar huis te schrijven is:

31 Hz ...-4 dB
62 Hz ... 0 dB
125 Hz ... +5 dB
250 Hz ... - 1 dB
500 Hz ... - 5 dB
1 kHz ... - 5 dB
2 kHz ... - 4 dB
4 kHz ... + 5 dB
8 kHz ... + 4 dB
16 kHz ... 0 dB

Kortom luisterend naar Wibi op deze pijpen laat de beste vleugel slecht klinken. Wibi heeft overigens wel 27 van die dingen staan, hij luistert er echter gelukkig nooit naar. Hij heeft n.l. ook Dynaudio staan.

Voor diegene die 2 rechter handen heeft: bouw speakers zelf en ga even langs Speaker&Co in Haarlem. (daarna nog even voor het lachen langs PP)

Voor diegene die twee linkerhanden heeft: Ga toch ook nog maar even naar Speaker&Co in Haarlem.

En nee ik krijg hier ook niet voor betaald. Ik vind het gewoon erg waneer mensen belazerd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 711811

Helaas heb ik opeens problemen met mijn set Pide Pipers. Er komt een heel blikkerig geluid uit. IK dacht eerst dat het aan de versterker lag. Maar na onderzoek door Denon blijkt die helemaal in orde te zijn. Dan zou het aan de boxen moeten liggen%u2026 Maar alletwee tegelijk kapot%u2026? Iemand een idee? Zou heel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 12:51
Als je speakers kapot zijn heb je een probleempje... The Pied Piper is namelijk failliet sinds juni vorig jaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05

SED

Zijn het actieve of passieve PP?
Oude boxen kunnen vrij plotseling de geest geven: Wisselfilers met bolle of lekkende elco's? Dat kun je vrij gemakkelijk zien.

Los van je versterker heb je natuurlijk ook nog een bron die het probleem kan zijn. Sluit eens je smartphone oid aan op je versterker en test dat eens.

Heb je de mogelijkheid de boxen aan te sluiten op een andere versterker? Ook testen dan.

(wel grappig zon heel oude topic dat ineens weer boven komt drijven)

[ Voor 8% gewijzigd door SED op 15-12-2015 10:38 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 15:04
Helaas is Klaas Feenstra, de ontwerper van de eerste PP inmiddels overleden las ik op zijn site. Moge het duidelijk zijn dat Gerbrand van Veen met dat eerste ontwerp aan de haal is gegaan (Klaas "spido" noemde het "gejat") en dat er daarna door de jaren heen veel "verprutst" is aan het het origineel. (lijkt verhaal van de Sennheiser HD 414 wel)

Laat ik op zolder nu nog bijna originele Mkii hebben staan waar ik nieuw leven in wil blazen. Ik ben daarom op zoek naar de originele bouwtekeningen van de kast, demping en het scheidingsfilter (1ste orde die van Klaas dus).

Als iemand dat voor me heeft ben ik hem zeer dankbaar. Alvast bedankt.

ps: De LXMini (gesloten) concept. Waanzinnige bas, zelfs midden in de kamer. Luister en huiver (wel met koptelefoon): YouTube: LXmini 004
Of een TABOQ full range 1/4 wave open systeem genaamd Zigmahornet: YouTube: TABAQ LARGE / Alpair 10.3 en lm1875 versterker
Meer info hier: http://www.diyaudio.com/f...7-tabaq-tl-tang-band.html

[ Voor 35% gewijzigd door tweakradje op 11-09-2016 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1065489

ik ben in het bezit van een set pied pipers
nu zijn beide woofers van 1 van de 2 boxen (SL 120 W, 8 ohm, 60 Watt) gescheurd op die ring
en zoek in naar een oplossing
ik dacht te weten dat de dochter en schoonzoon van Gerbrand het bedrijf hadden doorgezet, maar zijn voor mij onvindbaar,
Heeft iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-05 16:53
Pagina: 1