thijsmunniksma schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:40:
Heb contact gehad met de Pied Piper dealer. Echter verkopen ze tegenwoordig nieuwere woofers, welke €165,- per stuk kosten.
Heb iemand naar mijn woofer laten kijken. Deze heeft de diagnose gesteld dat de woofer een recone nodig heeft. Dit wetende ben ik op zoek gegaan naar een zelfde woofer. Wil ik 1 woofer gaan vervangen voor een nieuwere dan zal ik eigenlijk alle 4 woofers moeten vervangen.
Eigenlijk hoop ik dat iemand nog een dergelijke woofer heeft liggen.
P.S. het gaat inderdaad om de passieve versie
De passieve versie? De Pied Piper heeft toch 2 actieve woofers?
En een recone is, met alle respect, totale onzin. De conus van de speaker is niet kapot. Reconen houdt in dat de je de conus vervangt. De conus van deze speaker bestaat uit een conventionele papieren conus waar een piepschuimen opvulling inzit en dat krijg je niet kapot (nou ja niet door hem te gebruiken). De buitenste ophanging van de conus is van rubber en is niet zichtbaar defect op je foto.
Als de conus echt passief is (wat ik zeer betwijfel) en er komen bijgeluiden uit, dan is hooguit de spider of de onderste conus-support versleten/defect, maar vaak laat de piepschuimen plug los en rammelt hij. Kost voor een passieve speaker een paar tientjes om te laten herstellen.
o.a.
deze firma kan dat prima voor je oplossen.
Mocht de conus toch actief zijn (wat zeer waarschijnlijk is), dan kan het ook nog zijn dat de spreekspoel aanloopt. Dat is lastiger (en dus duurder) om te laten repareren. De firma uit de gegeven link kan dat echter ook voor je repareren. Ook al kost het dan misschien meer, dan nog is het goedkoper dan 4 woofers vervangen.
Reserve woofers, en met name de eerste generatie, zijn los niet verkrijgbaar, behalve bij de leverancier.
[
Voor 47% gewijzigd door
Killer op 26-01-2014 11:58
]