Pro Logic receiver aan pc koppelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Greeg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-03 19:06
Is er iemand met de volgende opstelling (en zo ja, hoe heb je dat voor elkaar gekregen want ik heb geen idee): Pro Logic receiver (dus zonder AC-3 decoder en waar een 5.1 boxen systeem aan hangt) gekoppeld aan een geluidskaart met 6 tulp (op receiver) en 3 minijacks (op geluidskaart) waardoor je dus alle 5 de boxen + subwoofer apart doorstuurd (analoog) naar de receiver.

Is somebody not editing what I'm saying here???

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:52
Dat is enkel mogelijk wanneer de receiver beschikt over een zogeheten 'analoge 5.1 ingang' (bestaande uit 6 tulpingangen). Het decoderen gebeurt dan door de geluidskaart en je receiver geeft deze enkel versterkt door aan de speakers (heel globaal dan).
Heb je echter niet zo'n ingang, dan zal het niet kunnen. De kanalen worden dan namelijk aangestuurd door de interne electronica en zijn niet te benaderen van buitenaf. Misschien dat een modificatie mogelijk is om toch zo'n analoge ingang te maken, maar persoonlijk heb ik daar totaal geen ervaring of kennis van (meer info staat hier -> en dan links 'overige mods'. Neem even contact met hun op bijv.)
Ondertussen kun je gewoon van dolby pro-logic gebruik maken via de stereo tulp verbinding, alhoewel aparte kanalen natuurlijk wel fijner is :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Greeg
Ik heb inderdaad een receiver met 6 tulip ingangen.
Maar ik krijg mn sub neit aan de gang, de soundscard geeft niks door aan de sub

[ Voor 47% gewijzigd door Greeg op 14-05-2003 17:23 ]

Verwijderd

tja ik weet alleen dat op mijn receiver ik dan ook een knoppie aan de voorkant moet indrukken met het opschrift ''multi ch in''

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:52
Heb je wel een 5.1 bron? Zoals een dvd bijvoorbeeld. Anders stuurt de geluidskaart ook niks door aan de subwoofer.

Check ook de instellingen op de receiver, evenals de software. Een beetje meer info mag best, waarmee heb je getest, welk programma, heeft 'ie wel eens gewerkt of zelfs dat nog nooit, wat zijn je instellingen, enz

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Greeg
Ja heb ik, maar met een stereo geluidskaart (dus 2 speakers uitgang) heb ik zelfs bij mp3's subwoofer geluid
software: creative software die erbij zat, de nieuwste, powerdvd, windows media player, winamp
alles werkt bij een stereo geluidskaart (sub dus) maar niet bij 5.1 geluidskaart

[ Voor 47% gewijzigd door Greeg op 15-05-2003 11:28 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Greeg schreef op 15 May 2003 @ 11:27:
Ja heb ik, maar met een stereo geluidskaart (dus 2 speakers uitgang) heb ik zelfs bij mp3's subwoofer geluid
Blijf logisch nadenken: Dan maakt je versterker er prologic zelf prologic of stereo geluid van en stuurt-ie alle benodigde speakers aan.

Als-ie het via de 5.1 input krijgt, stuurt-ie alles 1 op 1 naar de speakers door Je geluidskaart moet dat signaal dus als 5.1 signaal naar de versterker doorsturen en DIE moet dus dde sub aansturen. Neem je instellingen dus door, want daar ligt het aan.

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 15-05-2003 11:55 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Greeg
Ja zoiets had ik ook al bedacht,maar ikwee tniet hoe ikdat goed moet krijgen

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

je speakerinstellingen goedzetten, even zoeken naar mensen met dezelfde geluidskaart en die ook geen sub aankregen, de software doorkijken, op de site van creative doorkijken, handleiding downloaden.

Dit is echt zelf op te lossen, dit soort dingen staan namelijk echt al beschreven :).

• Greeg
ik heb alles al nagelezen en me rot gezocht.
inmiddels alles al geprobeerd, maar ik kom er echt niet uit

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja dan is je kaart stuk he?

maareh, over dit soort problemen staat een prima sectie in de FAQ, dit topic heeft nu vrij weinig nut, aangezien we niet ineens informatie kunnen verzinnen, alles wat over subs/speakers/etc is gewoon prima in te stellen en anders kan het gewoon niet, of is je kaart stuk.

Overigens meld je niet eens welke geluidskaart het is, maar ik weet zeker dat er een stuk software bij zit of bij te downloaden is. Je geeft ook niet aan wat je nou al wel geprobeerd hebt, dat is wel de bedoeling.

Deze gaat om bovenstaande redenen toch dicht, want het is nu echt een standaard "probleem" geworden waar zat over te vinden is.

[ Voor 38% gewijzigd door JvS op 15-05-2003 13:20 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.