Shuttle Barebone met extra videokaart

Pagina: 1
Acties:

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:55

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Topicstarter
Shuttle systemen (zoals de SB51G, Intel 845GE) hebben een onboard videokaart en een AGP + PCI slot. Als je nu een losse AGP videokaart gebruikt, kun je de onboard dan nog gebruiken voor een tweede monitor?
De onboard zit toch ook op de AGP-bus aangesloten?
Als ze gelijktijdig te gebruiken zijn, is dan nog in te stellen wat de primaire kaart is.

Zelfde vraag geldt als er een PCI videokaart in de shuttle geplaatst wordt.

Bij gebruik van een AGP en PCI videokaart in een moederbord zonder onboard videokaart kan dit, maar bij zo'n shuttle is de onboard videokaart toch geen PCI kaart?

This footer is intentionally left blank

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Er, ik heb in een "Normale" pc ook een onboard gehad en die kon ik gewoon samen met de Extra kaart gebruiken, alleen tijdens het opstarten moet je de onboard gebruiken, je kan pas in windows zeggen welke kaart de primaire is.

Conclusie: Ja :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 14 mei 2003 @ 11:57:
Er, ik heb in een "Normale" pc ook een onboard gehad en die kon ik gewoon samen met de Extra kaart gebruiken, alleen tijdens het opstarten moet je de onboard gebruiken, je kan pas in windows zeggen welke kaart de primaire is.

Conclusie: Ja :P
Ik heb hier op het werk ook veel Compaq PC's staan met een onboard videokaart. Dat zijn echter PCI-kaarten (aangesloten op de PCI-bus) en dat kan ik dus niet vergelijken met zo'n shuttle.

Wat voor moederbord had die "normale" PC?

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

woutur

Klauwtjes uit!

Volgens mij is zoiets net langsgekomen hier, ik geloof niet dat je een AGP kaart EN onboard kan gebruiken. Die wordt namelijk automatisch uitgeschakeld als er een andere kaart inzit.
PCI zou zomaar kunnen. Dat weet ik niet zeker.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

ajhaverkamp schreef op 14 May 2003 @ 11:59:
[...]

Ik heb hier op het werk ook veel Compaq PC's staan met een onboard videokaart. Dat zijn echter PCI-kaarten (aangesloten op de PCI-bus) en dat kan ik dus niet vergelijken met zo'n shuttle.

Wat voor moederbord had die "normale" PC?
Een EagleTec M810 (mATX) (Staat niet wat voor Chip, i.i.g. Shared Memory, zat op de AGP spul)

Het zal heus wel lukken hoor! Gewoon doen.

In de BIOS instellen dat de onboard standaard Video is en dan Opstarten samen met de AGP/PCI videokaarten en Windows doet de rest :) Gewoon bij scherminstellingen :) p.s.: In me sig staat een link naar me systemen, klik vervolgens op Duronamo, voor meer info :) Draait nu alleen met de onboard video

[ Voor 15% gewijzigd door Illegal_Alien op 14-05-2003 12:17 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Topicstarter
woutur schreef op 14 mei 2003 @ 12:06:
Volgens mij is zoiets net langsgekomen hier, ik geloof niet dat je een AGP kaart EN onboard kan gebruiken. Die wordt namelijk automatisch uitgeschakeld als er een andere kaart inzit.
PCI zou zomaar kunnen. Dat weet ik niet zeker.
Bedankt, na veel zoeken heb ik die thread gevonden:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/748954

Conclusie is dat het dus niet kan. AGP kaart gebruiken betekent uitschakelen onboard videokaart. :'(

Slotje svp

Pagina: 1