Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57
Doet het bordje vaak spontaan rebooten als je hem overclockt hebt?

/edit: Om preciezer te zijn, reboot het bordje als je hogere vcore instelt?
Mijn Asus P4C800-E reboot spontaan en willekeurig als ik de vcore boven de 1.60 instel. Zelfs op stock/standaard snelheid.

[ Voor 62% gewijzigd door MrDirect op 05-11-2003 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Wegens familieomstandigheden was ik de laatste weken niet erg actief op het forum. De postings die ik heb gedaan waren als een soort bezigheidstherapie. Ik kon dan ook niet altijd meteen reageren op jullie reacties.

Maar nu heb ik toch een ernstig probleem dat voortborduurt op het probleem beschreven
in mijn postings hierboven. Echter met enkel mijn twee repen 512Mb Muskin 3500 L2 en mijn Hercules 9800 Pro en mijn floppy drive aangesloten kom ik nu niet meer van de bios corruptie af. Automatisch gaat het moederbord proberen te flashen vanaf drive A, dit lukt wel, enkel de tekst "remove floppy from drive A and press F1" verschijnt niet na de flash. Systeem gaat dan vanzelf weer booten en geeft weer de melding van bios corruptie, gevolgt door het automatisch flashen van binary op drive A. Dit kan dus zo eindeloos doorgaan.

Wat te doen, heeft Tom of Peter hier nog enige ideeen over?

[ Voor 3% gewijzigd door NaZGuLL op 08-11-2003 11:55 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
dat dubbele van je bios flash is geloof ik vrij normaal
gewoon je disk laten zitten en nog eens ;)

correct me if i am wrong tom

Anoniem: 80879

Voor de geintereseerden onder ons de laatste nieuwe bios voor de 4pca3+: http://www.xs4all.nl/~roady/4PC33C16.zip

Met deze bios krijg je er een aantal memory settings bij + de onboard raid bios voor de sata controller schijnt geupdate te zijn.

Qua overclocken kan ik ineens tot de 260fsb stabiel draaien terwijl dat met de vorige laatste bios niet verder wilde lukken dan 250fsb.

Hij draait iig erg soepel hier :)

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:04
Anoniem: 80879 schreef op 25 december 2003 @ 14:24:
Voor de geintereseerden onder ons de laatste nieuwe bios voor de 4pca3+: http://www.xs4all.nl/~roady/4PC33C16.zip

Met deze bios krijg je er een aantal memory settings bij + de onboard raid bios voor de sata controller schijnt geupdate te zijn.

Qua overclocken kan ik ineens tot de 260fsb stabiel draaien terwijl dat met de vorige laatste bios niet verder wilde lukken dan 250fsb.

Hij draait iig erg soepel hier :)
Die staat nergens op de Epox site, waar heb jij die vandaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80879

Klopt daarom poste ik hem ook op het forum :)

De bios heb ik van aoaforums vandaan en die hebben hem weer via magicbios de windows update utility van epox opgehaald.

Rare is idd datie nergens op welke epox site dan ook te vinden is.

Iig draaitie hier echt super dus hij is het proberen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 11:33

scorpie

Supra Addict

Ben benieuwd naar de officiële changelog :)
Heb em in ieder geval ff naar binnen gehaald, dus thnx

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51111

Ik heb sinds eergisteren mijn Epox 4PCA3+ rev 2.2 , en vindt het een heerlijk bordje, ik had voor de lol eerst mijn "oude" 2.4b erop gezet en ik zag al een hele vooruit gang t.o.v. mijn Epox 4BEAR , het gaat gewoon net ff wat sneller, 3dmark01en 03 score's gingen ook omhoog, maarhet uitpakken van een dvdr gaat trager 4,3gb deed ik op mijn oude bordje in 1 minuut 30, en nu doet hij er een goeie 3 minuten over :? ik heb nog geen membench gedaan, 1 vraag ik heb er nu 3x 512mb pc2700 en 1x 512mb pc3200 inzitten maakt het echt veel uit als ik de andere 3 met pc3200 zou vervangen?

alleen ik heb het idee dat mijn voeding niet zwaar genoeg is :( als ik kijk naar de +5v en +12v die zitten eronder (+5v @ 4.88 en +12v @ 11.48) kan dit kwaad?
ik heb er nu een Topower 520 watt dualfan inzitten

voorderest zit erin:
P4 2.8c HTT enabled
4 x 512mb
2 x 80GB seagate
2 x 80GB maxtor
2 x 60GB maxtor
club3d radeon 9700
nec1300A
LG dvd 16/48
2 80mm fans
fdd

ik maak gebruik van de onboard geluids kaart en de broadcom nic

want mijn pc wil nog weleens vastlopen(crashen stil beeld en niets meer) in battlefield het gekke is dat ut2003/freelancer/nfs:u/COD wel gewoon werken.
en me cpu wordt idle 50 graden en stressed (100% load - prime95+3dmark03) 68graden na 12 uur draaien, ik heb dat grijze plaatje er al afgehaald en dat vervangen door arctic silver3 en dat scheelde me 2 graden idle en stressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMaZeR
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 19:31
Weet iemand al wanneer het nieuwe S-ATA model uitkomt?

EPoX 4PCA6+ (deze staat namelijk in de nieuwe brochure van EPoX http://www.epox.nl/newshtm/january.htm

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6651

Ik was vandaag van plan om dit bordje te gaan bestellen, maar ik hoorde van Informatique dat hun hem niet meer leveren want dit bordje uit de handel is genomen door Epox!? Beetje raar!

Weet iemand hier meer van? :?

Twordt dan denk ik maar de 4pca3i... Weet iemand precies het verschil hiertussen? Geen RAID, geen GbitLan... was dat het?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 6651 op 23-01-2004 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Anoniem: 6651 schreef op 23 januari 2004 @ 10:42:
Ik was vandaag van plan om dit bordje te gaan bestellen, maar ik hoorde van Informatique dat hun hem niet meer leveren want dit bordje uit de handel is genomen door Epox!? Beetje raar!

Weet iemand hier meer van? :?

Twordt dan denk ik maar de 4pca3i... Weet iemand precies het verschil hiertussen? Geen RAID, geen GbitLan... was dat het?
Jep, dat zijn de verschillen...

BTW (ik vond het de meuktracker niet meer waard na 2 maanden) maar er is een bios update uit...
Uitgekomen op kerst :0 http://www.epox.nl/english/support/bios/notes/4pca3%2B.htm

download: http://www.epox.nl/BIOS/4PC33C25.zip

edit: changelog kan ook best handig zijn ;)

Model: EP-4PCA3+
BIOS: 4PC33C25.BIN (2D00)
BIOS Date: 12/25/2003
Fixes:
1) Remove "USB-ZIP" item in boot device priority menu
("USB-ZIP" item has been combined with "USB-HDD" in the menu)
2) Reduced IDE device detection time
3) Show Pentium 4 Processor - Extreme Edition, and its L3 cache size + string
4) Decreased time for power-on and POST
5 ) Support Intel ICH5R Raid1 function

vooral die opstart snelheden zijn zeer welkom hier :)
teveel HD's op de lik-me-reet poorten zijn niet echt bevorderlijk voor de opstartsnelheid.

[ Voor 30% gewijzigd door scorpie op 02-02-2004 20:46 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:36

Ankh

|true

ik had eigenlijk ff een snel vraagje.
kan iemand mij vertellen welke rev het nieuwste is van dit moederboard?
ik zit er namelijk over te denken om er toch wel 1 te kopen. alleen weet nog niet of de asus p4c800-e deluxe of deze dus :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb zojuist mijn bios opgewaardeerd nar de bovengeposte versie. Bij de eerste boot had ik een blauw scherm en mijn PC bleef onstabiel. Nu ik de geheugenacceleratie van "Max" naar "Turbo" heb teruggezet lijkt het weer OK te werken.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb ook dat bios, en de Max optie werkt hier ook niet met 2x 256mb twinmos pc3200

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dit bordje nu 1 dag :) Ben er blij mee

En vraag me af, hoe zijn de benchmarks bij jullie?

* 2 x Seagate Barracuda 7200.7 SATA 8mb
* 2x MDT 512 pc3200

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.siahaya/HDTach.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.siahaya/Sisoft.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.siahaya/SisoftRAM.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.siahaya/SisoftCPU.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb problemen met alle in 2004 uitgebrachte BIOS updates i.c.m. dual channel DDR. Vastlopers, blauwe schermen en zelfs sirene piep bij opstarten. (Ik schrok me dood, want het deed me denken aan de mislukte bios flash bij mijn vorige mobo)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:50
Tyrian schreef op 17 april 2004 @ 00:32:
Ik heb problemen met alle in 2004 uitgebrachte BIOS updates i.c.m. dual channel DDR. Vastlopers, blauwe schermen en zelfs sirene piep bij opstarten. (Ik schrok me dood, want het deed me denken aan de mislukte bios flash bij mijn vorige mobo)
Wat voor geheugen heb je erin zitten? Ik heb zelf met de nieuwste BIOS versie geen problemen met 2x 512MB PC3200 noname spul (goedkoopste bij alternate) :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9095

welke rev versie hebben jullie trouwens? 1.0 1.1 2.0 of 2.2

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 9095 op 17-04-2004 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

2x 512 MB Kingston ValueRam (standaard)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb rev 1.1

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:50
Anoniem: 9095 schreef op 17 april 2004 @ 01:03:
welke rev versie hebben jullie trouwens? 1.0 1.1 2.0 of 2.2
Ik heb eerlijk gezegd even geen idee hoe ik dat het makkelijkste kan zien? Ik weet dat het in het POST-scherm onderaan erbij moet staan, alleen dan moet ik rebooten.... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb meer infromatie gevonden over het crash.instabiliteitsprobleem. Het heeft te maken met te aggressieve SPD geheugen timings:

Issue:

KGI-062403-1 After installing a Kingston KHX3200/256 or KHX3200/512 into a system with an Intel i865PE, i865G and i875 chipset, the system will not boot or function correctly.

(Note: The Intel 865P chipset, a low end version of 865PE, is not qualified by Intel to support DDR400. DDR333 modules should be used on motherboards with the Intel 865P chipset.)

Resolution:

The default SPD timings on the HyperX KHX3200/xxx modules are too aggressive for the motherboard. There are two possible resolutions:

For Expert System Users:
Enter the BIOS setup screen for your PC or motherboard and check whether you can change the memory timings. If you can change the memory timings, you need to change the following parameter:

RAS-to-CAS (also called RAS-to-CAS Delay or tRCD) to 3

If your BIOS setup does not allow you to change memory timings, then please use the solution below.

For Non-Expert Users:
Please use Kingston's KHX3200A/256 and KHX3200A/512 memory modules instead. Their timings are verified by Kingston engineers to be compatible with i865 or i875 motherboards.

PS. Dit probleem komt niet enkel voor bij Kingston geheugen, ik heb iemand gehoord met <onbekend merk> geheugen die het zelfde probleem had.

[ Voor 9% gewijzigd door Tyrian op 17-04-2004 13:57 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:23

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Die magic health bios geeft bij mij aan dat ik lage voltage heb op de core en 3.3 lijn.
Dit doet hij trouwens ook in een progsels zoals Speedfan.
Nu heb ik een Antec Treu Power 480W dus ik kan me amper voorstellen dat die te weinig levert.
Ik neem aan dat VcoreA die orginele spanning is en VcoreB die actuele. (Even om misverstanden te voorkomen)
Nu heb ik een Vcore ingesteld van 1,7. Maar hij geeft nooit hoger aan dan 1,64 en mijn 3,3 is 2,8v. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Dit haalde ik ook met mijn Q-tec.
Ligt dit gewoon aan de sensors of krijgen jullie wel de gewenste spanning?
Ik heb een rev. 2 overigens.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

icecoolsniper

never run from a sniper!

Dat die 3.3v zo laag is klopt. Bij mij is ie ook maar 2.62 maar dat is het voltage van het geheugen. Dat is wel bij meer epox borden zo dat ie dan op de 3.3 het voltage van het mem weergeeft. (zoiets was het dacht ik)
En die 2 vcores heeft misschien wat te maken met hyper threading(in windows geeft ie ook 2 processors aan), want toen ik nog draaide met een wilamette gaf ie maar 1 vcore aan en nu met een proc met hyperthreading geeft ie 2 vcore's

[ Voor 35% gewijzigd door icecoolsniper op 18-05-2004 13:17 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ja dat zou idd kunnen door die HT. Maar dan snap ik niet wrom hij dan 2 verschillende voltages aangeeft.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114383

Ik heb een epox 4pca3+ mobo met een p4 3.0 prescott. Hij draait momenteel op
3.45 ghz @ 1.6 vcore wordt gekoeld met een Zalman 7000.
Maar volgens mij zit er een vcore limiter op de rev 2.2 borden :// Ik krijg hem niet hoger dan 1.6 vcore. als ik hem instel op 1.625 hangt ie. Dit kan niet aan de processor liggen want op 1.6 vcore haalt ie tot 3.8 ghz en boot ie zelfs in windows.
Zijn er anderen die op een rev 2.2 bord die niet hoger kunnen dan 1.6 vcore om mijn verhaal te bevestigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Dat heeft denk ik met de biosversie te maken die je nu hebt.

Zie hier:

BIOS: 4PC34319.BIN (4A00)
BIOS Date: 03/19/2004
Fixes:
1) Vcore value selection disabled when Prescott CPU is installed
2) Updated Prescott CPU micro code
3) Solved 16x4 memory boot issues (Error post code is "E6")
4) Modified system memory type string to EPoX Standards
5) Added "E" designator to identified 90 nanometers processor with 1MB L2 cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76818

Ik heb sinds kort dit bordje en wel revisie 2.0. Nu had ik gedacht dat de vdimm tot 3.3V ging, maar het gaat maar tot 2.8. Ik heb de laatste bios erop geflashed maar het gaat nog altijd maar tot 2.8V. Hiervoor heb ik dit bordje niet gekocht. Is er iets wat ik over het hoofd zie, want ik zie hier dat sommige mensen wel degelijk de vdimm kunnen verhogen tot 3.3V?

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Scorperito schreef op 30 mei 2004 @ 23:23:
Dat heeft denk ik met de biosversie te maken die je nu hebt.

Zie hier:

BIOS: 4PC34319.BIN (4A00)
BIOS Date: 03/19/2004
Fixes:
1) Vcore value selection disabled when Prescott CPU is installed
2) Updated Prescott CPU micro code
3) Solved 16x4 memory boot issues (Error post code is "E6")
4) Modified system memory type string to EPoX Standards
5) Added "E" designator to identified 90 nanometers processor with 1MB L2 cache
Heb nog steeds het probleem.
Ik heb een Northwood. Dat er een lock op zat tot 1,6v heb ik ook op een andere pagina's gelezen. Maar dit zo toch idioot zijn? Ik dacht dat dit bord als OC bebord bedoeld was. Zal is een multimeter aanschaffen en wat dingen gaan meten.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste