heeft iemand enig idee of er een goede diag tool is voor je moederboard, buiten Sisoft ?
Ik heb nogal last dat mijn IDE schijf soms plotseling wegvalt. Tevens krijg is steeds meer STOP errors die IRQ gerelateerd lijken : BAD_POOL_CALLER, irq_not_less_or_equal etc. Heb de drivers geverified , en alleen die van Norton en UDSM zijn not-signed. Met Norton heb ik met de oude pc nooit problemen gehad, dus driver probleem denk ik uit te kunnen sluiten.
Ik heb al tig PC's inelkaar gezet maar ben dit nog nooit tegengekomen. Ik heb de kaarten al geminimaliseerd tot het broodnodige, alleen de agpkaart, en deze ook vervangen door een oude. SCSI kaart is eruit, usb en sound onboard uitgeschakeld, mogelijk brakke IDE schijf afgekoppeld, Memtest86 laten lopen, windows clean installed, bios updated en oude versies geprobeerd: niets helpt.
Nu staan alleen nog de 2 SATA schijven erop, en een SonyDVD brander. Met de laatste krijg ik bij het schrijven nl. vaak de stop errors, maar ze treden zo spontaan op dat het moeilijk te reproduceren is.
Ikzelf verdenk nu het moederboard en iets in de IDE aansturing, maar hoe kan ik dat testen ? Ik heb weinig zin terug te gaan naar de zaak en dan het verhaal weer an te moeten horen dat bij hen alles perfect werkt. De STOP errors debuggen gaat voor mij net te ver. Ik heb het wel geprobeerd maar word er niet wijzer van. Ik krijg heel vaak de 0xC5,0x0a en 0xC2 stop, maar ook nog andere. Search in de GOT en Google en MS supp. levert tot nu toe niets bruikbaars.
Kortom : heeft iemand anders ook problemen met dit board ? en weet iemand een mogelijkheid om t zelf te testen ?
thanks!