Ik heb sinds kort wanadoo breedband en nu ben ik aan het proberen deze verbinding te laten delen door een linux router. Ik had wat info gevonden hoe je dat moest doen in deze topic: Casema / Wanadoo eurodocsis met linux. Ik had dus de config files aangepas en gewijzigd waar het moest (login pass enz) en dan dhcp eth1 gedaan en L2TP gedraait. Toen heb ik met ifconfig gekeken of ik idd de juiste ip gekregen had enz en dat waz ook zo. Maar ik heb nogsteeds geen verbinding met internet. Kan iemand mij hiermee helpen ? Wat moet ik verder doen ?
Onderandere je DNS goed configureren.
/etc/resolv.conf edditten, en de juiste nameservers er in plaatsen.
Maar wat waarschijnlijker is, is dat je na het starten van je L2TP nog een default GW moet instellen.
die kan je toevoegen met:
route add default gw <IP adres> waarbij je het IP adres kan verkrijgen bij je provider. (of misschien kunnen we deze zelf wel achterhalen.
Post eens de uitvoer van:
# netstat -r
en
# ifconfig
Suc6
/etc/resolv.conf edditten, en de juiste nameservers er in plaatsen.
Maar wat waarschijnlijker is, is dat je na het starten van je L2TP nog een default GW moet instellen.
die kan je toevoegen met:
route add default gw <IP adres> waarbij je het IP adres kan verkrijgen bij je provider. (of misschien kunnen we deze zelf wel achterhalen.
Post eens de uitvoer van:
# netstat -r
en
# ifconfig
Suc6
En daarmee wordt bedoeld het invullen van de nameservers van de provider in /etc/resolv.conf. Dus als volgt:Je DNS instellen?
code:
1
2
3
4
| #start /etc/resolv.conf nameserver 111.222.333.444 nameserver 555.666.777.888 #end /etc/resolv.conf |
Hierbij vervang je natuurlijk die getallen door de ip-adressen van Wanadoo.
Look behind you! A three headed monkey!
Verwijderd
195.96.96.97 en 195.96.96.33pschram2 schreef op 14 May 2003 @ 09:47:
[...]
En daarmee wordt bedoeld het invullen van de nameservers van de provider in /etc/resolv.conf. Dus als volgt:
code:
1 2 3 4 #start /etc/resolv.conf nameserver 111.222.333.444 nameserver 555.666.777.888 #end /etc/resolv.conf
Hierbij vervang je natuurlijk die getallen door de ip-adressen van Wanadoo.
Probeer eens te pingen op IP-adres. Dus ipv. ping www.tweakers.net, ping 213.239.154.35.
Verwijderd
Ik heb een tijdlang problemen gehad met mijn wanadoo verbinding. Sommige pagina's werden niet geladen. Dit kwam doordat de MTU waarde te hoog stond. Deze moet 576 ipv 1500. Dat moet je duss ook ff veranderen met ifconfig.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 12:14 ]
Pagina: 1