Toon posts:

[RPTV] Sony KP 44 PX 2 ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een Sony KP 44 PX 2 aanschaffen.

Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/resources/image/133370kp44px2.jpg
:9~

Heb deze tv bekeken bij Media Markt en het beeldkwaliteit was vele malen beter dan die van Thomson en Toshiba ! Beeld was zelfs scherper en mooier dan de plasma tv's.
Nu zou ik graag ervaringen van mensen willen zien die deze rptv hebben aangeschaft en hoe lang de buizen meegaan.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
De levensduur van de buizen zijn uiteraard naar gelang de tijd dat ze aan staan, maar dat kan je zelf ook wel bedenken. :)
Vervangen is er meestal niet bij. Maar voor huis, tuin en keuken gebruik hoef je geen problemen te verwachten.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand deze tv in zijn kamer staan en wil je er wat over vertellen :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Heb 'm niet in m'n kamer staan. Wel ooit sterk overwogen om een rear projectie tv te kopen (stond zelfs in de winkel om te kopen, maar ding was al weg). Alleen wat je dus niet moet doen is uitgaan van het beeld zoals deze in de winkel te zien is.
Een rearpro moet je namelijk zeer goed instellen, en eigenlijk iedere keer dat je 'm verplaatst opnieuw. (Ik ga er stieken van uit dat je de techniek kent, dus dit is dan meer voor de anderen :) ). Onderin zitten de 3 beeldbuizen voor R, G en B welke via een spiegel het beeld van achteren op het beeld zetten. De drie buizen zitten naast elkaar en onder een bepaalde hoek valt het beeld precies over elkaar heen. Althans, zeker niet geheel precies, want dit beeld moet je met behulp van een kruis raster punt voor punt convergeren. Daar ben je wel eventjes mee bezig, en dat gebeurt voor presentatie in de winkel dus vrijwel nooit (snap ook niet waarom). Nu kun je bij de MM de afstandbediening pakken en dit zelf doen via het menu, en dan heb je een goede vergelijking.
Ik snap ook wel dat je zonder dit al best een goed beeld hebt om te vergelijken, maar wil je het helemaal goed doen, dan moet je er ff de tijd voor nemen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat kost zo'n ding ?

Ik vond het beeld nogal een de "flauwe" kant toen ik hem zag spelen bij media markt. Ook een serieus logge bak als hij in je woonkamer staat ..

Verwijderd

Topicstarter
2000 euro

wat bedoel je met flauw ?
te groot of lelijk beeld ?

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04:12
ShittyOldMan schreef op 15 mei 2003 @ 17:54:
...
Een rearpro moet je namelijk zeer goed instellen, en eigenlijk iedere keer dat je 'm verplaatst opnieuw. ...
Hoezo opnieuw instellen als je hem verplaatst ?

Ik heb al een (heel) tijdje een Samsung 42" RPTV en heb 'm nog nooit opnieuw hoeven in te stellen. Dat ding heeft één enkele lamp die via een prisma-LCD het beeld produceerd.
Blizard schreef op 24 May 2003 @ 13:57:
Wat kost zo'n ding ?
Ik vond het beeld nogal een de "flauwe" kant toen ik hem zag spelen bij media markt. Ook een serieus logge bak als hij in je woonkamer staat ..
V.w.b. prijzen Zelf heb ik er ooit 5,5 Kilo-Florijnen (= 2500 fleuros) betaald. Nu zullen die prijzen wel om en nabij de 2000 deuros zijn.
Alleen opletten en evt. gelijk meebestellen: de (peper)dure lamp (ca. 250-400 euro) die je echt na een paar jaar (afhankelijk van je kijk gedrag) zal moeten vervangen. De moderne lampen gaan ca. 5000-6000 uur mee.
Het beeld is idd niet zo mooi & scherp als een CRT.
Let dus op dat je in een TV zaak niet bedot wordt. Het beeld is daar altijd mooier omdat het omgevingslicht wat getemperd is enz. Ook de zitpositie (kijkhoek) is nogal van invloed.

Het zijn idd nogal bakbeesten in je kamer. Hoewel dat relatief is, het is immers geen 37cm beeldje. M.a.w. een grote auto kan moeilijk klein geparkeerd worden.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
PtrO schreef op 24 mei 2003 @ 14:27:

Hoezo opnieuw instellen als je hem verplaatst ?

Ik heb al een (heel) tijdje een Samsung 42" RPTV en heb 'm nog nooit opnieuw hoeven in te stellen. Dat ding heeft één enkele lamp die via een prisma-LCD het beeld produceerd.
In praktijk zal het allemaal wel meevallen, maar om het zeker te weten zou je naar verplaatsen even het convergentie raster moeten bekijken. Het kan voorkomen dat één van de buizen wat verschuift ofzo zodat de kleuren niet meer precies over elkaar heen vallen. Mocht er dan een verschil onstaan dan moet je dat ff corrigeren.
Dit geldt uiteraard niet voor het projectie systeem met een enkele LCD zoals de Samsung van jou, maar dus voor de crt 3 buis systemen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die buizen dan halen voor een sony ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem morgen halen bij de mediamarkt :9~
Pagina: 1