Outlook Express geeft geen HTML weer

Pagina: 1
Acties:

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik heb de search al ff gebruikt, maar zo snel niets kunnen vinden over mijn probleem. Ik zit namelijk met het volgende:

Ik draai hier op de zaak Windows Server 2003, Standard Edition.
We gebruiken vanwege wat problemen met Outlook tegenwoordig Outlook Express als emailclient. Nu is het echter zo, dat OE alle mailtjes als text weergeeft, terwijl er op dit moment bij mij leveranciers de trend gaande is om alle mail zoveel mogelijk als HTML te versturen. Ik krijg dus hele warrige mailtjes waar alle html onderdelen uit weg zijn gelaten. Bij sommige mails kan ik de mail vervolgens nog goed openen omdat de HTML file als attachment wordt weer gegeven.
Hij doet trouwens hetzelfde met plaatjes.
Nou weet ik dat Windows Server vrij strikt is in beveiligingen, en ik heb dus ook het vermoeden dat hier het probleem in zit, maar ik kom er niet uit waar precies.
Ik wil dus gewoon dat alle mail wordt weergegeven, zonder dat eventueel schadelijke bestanden worden geweerd. Is dit mogelijk?

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 20:53
Dat klopt. In Outlook 2003 zit een filter wat spam tegenhoud en in een apparte folder zet. Daarnaast worden ook alle plaatjes uit een HTML mail verwijderd. Dit omdat het virussen kan verspreiden. Ik heb nog geen optie in Outlook 2003 gevonden om dat te veranderen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-> Software Algemeen, zie ook de WOS-Policy
Hoewel het wellicht veroorzaakt wordt door je OS, is het niet echt een probleem met je Windows, maar met OE ;).

• Brede P
Het gaat om Server 2003, met de geintegreerde Outlook Express (6.00.nogwat voor zover ik weet), dus niet om de officieel nog niet gereleasde Outlook 2003.
Maar goed, dat filter klinkt inderdaad wel alsof dat de boosdoener is.
Misschien iemand die dat filter al wel heeft gevonden en heeft kunnen uitschakelen?
We hebben een OEM versie, dus ik heb geen recht op ondersteuning van MS.

edit:

Sorry voor het plaatsen in het verkeerde topic, zat er zelf al aan te twijfelen of het hier wel thuis hoorde. De volgende keer overleg ik wel ff.

[ Voor 18% gewijzigd door Brede P op 13-05-2003 13:05 ]

• vivo53280
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2019
bij de opties in outlookexpress en dan bij 'read' zit een vinkje met 'read messages in plain text'

deze moet je even unchecken

overigens staat 'animations on website' in je advanced browser instellingen ook uit waardoor bv animated gifs het niet doen.

• Brede P
Thanx guys (vivo53280 met name).

Probleem opgelost.
Mag wat mij betreft een slotje op.

Wel slecht van me, dat ik daar overheen heb gelezen... |:(

[ Voor 26% gewijzigd door Brede P op 13-05-2003 13:09 ]

Pagina: 1