Toon posts:

[Win2k] App./administration mode problemen Terminal Services

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:

Ik ben op m`n stage nu verschillende dingen uit te zoeken, waaronder dit probleem. Ik heb een Windows 2000 Server geinstalleerd met Terminal Services en die doet nu erg raar BSOD`s en dergelijke ook duurt het inloggen veel te lang en soms wil hij niet eens verder gaan met inloggen.

De oorzaak zou kunnen wezen dat er in de afgelopen paar weken de Terminal Services modes nogal vaak is veranderd tussen Application en Administration mode. Ik heb dan over een keer of 20.Kan het zijn dat daarmee je register word vern**kt ofnie. Het is een Microsoft service dus het lijkt me als je die verwijderd dat de service dan ook echt netjes word verwijderd.

Zijn er nog meer mensen die van dit probleem weten? En ook mischien een oplossing hebben.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd aan topictitel, zie ook de WOS-Policy :).

Verwijderd

Lijkt me sterk. Welke BSODs krijg je? Wat heb je verder voor software/hardware geinstalleerd?

Verwijderd

Weet je zeker dat zowel de client als server genoeg resources hebben voor een TS (Terminal Services) request?? Afhankelijk van wat je ermee wil doen, wordt er sowieso iets van 64Mb RAM + 92Mb op de swap gereserveerd. Ga je echt grote appz draaien, dan kan dit oplopen naar veeeel hogere waarden.

Verwijderd

Het switchen tussen admin mode en application mode lijkt inderdaad simpel, maar onder de motorkap veranderd er ook nogal wat. Ik heb het q nummer van MS niet meer bij de hand, maar ook zij waarschuwen om dit nooit te doen.
Op basis van mijn eigen ervaringen kan ik hetzelfde zeggen.
Ik ben bang dat je tegen een herinstallatie van de server aankijkt, en een les voor de toekomst geleerd hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, sorry dat ik het OS er niet bij had gezet zal er voortaan opletten.

Maar het klopt dus wel dat je de server vern**kt als je te vaak switched tussen Application en Adminstration mode. De resources die ik heb op de Terminal Server is meer dan genoeg, dus daar ligt het niet aan. Ik heb dat helemaal uitgezocht hoeveel resources er nodig zijn, ben nu ook bezig met Citrix en moest dat daar ook voor doen. Iedereen bedankt voor z`n reply.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 09:56:
ben nu ook bezig met Citrix en moest dat daar ook voor doen.
Ahh.... het echte spul :) Vergeet niet naar NFuse en CSG te kijken. Of naar NFE als je de kans krijgt. Citrix rocks! B)

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 08:38
BSOD wordt nooit veroorzaakt door het switchen van application mode en install mode.
het enige wat er verandert bij het switchen tussen die 2 modes is dat er een stukje registry (ergens in HKCU) wordt ge-mirrord (naar HKLM)
dat stukje wordt aan HKCU toegevoegd als iemand inlogt.

In alle gevallen die ik tot nu toe heb gezien met WTS (en TSE) zijn drivers het probleem. In de BSOD melding is de probleem driver te lezen. Waarbij ik je op voorhand 30% kans geef dat een video driver dwars zit. en nog een 50% dat een printer driver de boel ophangt.
de laatste 20% kan ik onmogelijk geven omdat ik je config niet ken.
heb je meer vragen ? #e op quakenet ( alleen savonds zittik er, Semt-x)

[ Voor 8% gewijzigd door Semt-x op 15-05-2003 13:09 . Reden: typo's en beetje meer info toegevoegd ]

Pagina: 1