Speakers in de klasse 350-600 euro /stuk

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Dat is inderdaad ook wel een mooie constructie. Als het prijstechnisch goed te doen is tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Dat is het toch? Enige wat er bijkomt is een goede interlink tussen de pre-out van de AV amp en de tape in van de stereo amp.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
  • Laatst online: 11:07
Het gaat er onder andere om dat ik een receiver heb waar een beetje vermogen in zit zodat ik mijn luidsprekers (waarschijnlijk Dali new suite 2.8) goed aan kan sturen.

Als ik nu een paar 'goedkope' versterker en receiver koop, verlies ik hier niet op dan?

Ik moet er wel rekening mee houden dat ik net zoveel dvd kijk als dat ik in stereo muziek luister.

[ Voor 19% gewijzigd door Playmaster op 20-05-2003 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Die Dali's zijn niet zo zwaar in de aansturing. Een amp als de 320BEE trekt ze met gemak, net als de stereo amps van Marantz. Vergeet niet dat de watts die je om de oren vliegen bij surround receivers vaak niet vergelijkbaar zijn met de wattages van stereo amps. Een 110 watts AV amp van 1000 euro haalt gegarandeerd minder uit de Dali's dan een goede stereo amp van de helft van de prijs en een derde van het vermogen.

Zelf heb ik Arcam A85 staan met een Marantz SR4200. Bevalt prima. Op termijn ga ik de 4200 wel vervangen, maar dat heeft meer te maken met de ingangen die het ding heeft (geen 6 kanaals in, geen component in/outs). Ook ik gebruik mijn set 50/50 voor stereo en HT.

[ Voor 26% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-05-2003 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Ik heb zelf nog een technics versterker. Dit is ook een instap model maar hij is nog niet zo oud. Ik zou het op mijn huidige set dus ook kunnen proberen hoe het werkt als ik me niet vergis. Mits ik een pre out heb zitten op mijn huidige receiver.

Waar zit eigenlijk het verschil in de wattages in. Er wordt toch een standaard gebruikt om dit te meten? Hoe kan dat dan zoveel afwijken?

[ Voor 36% gewijzigd door Playmaster op 21-05-2003 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 16:01

delorean7

Let's take the Aston toni

Speakers luisteren/uitzoeken altijd leuk! Was vorige week zelf even aan het luisteren naar de nieuwe vloerstaande speakers van Mirage (OMNI vloerstaand 529), maar na lang luisteren op NAD T752 moeten constateren dat mijn eigen FRX-7's (tevens Mirage) toch meer in de smaak vallen bij me.

Ik zou je echt willen adviseren om ergens een set FRX-7's te gaan luisteren van Mirage, ik heb deze speaker ooit voor 500 per stuk gekocht, maar inmiddels kan je ze voor 375 wel vinden (model is net veroudert geraakt) en ik heb tot 1000 euro niets gehoord dat me meer kon bekoren. Dit merk is niet voor niets zwaar in opmars in Europa en al veel langer in de top 3 van de U.S./Canada.

Go listen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Ik denk dat ik ga voor de dali new suite 2.8. Het worden sowieso dali speakers aangezien ik deze gewoon het beste vind klinken. Hierna wil ik vervolgens een andere receiver. Hierbij laat ik het voorlopig. Als ik dan wat verder ben kan ik voor een losse voor en eindversterker gaan. Daar heb ik nu gewoon het geld niet voor dus ik moet kiezen. En ik heb niet zon zin om nu weer een aparte goedkope av receiver te kopen en een goedkope versterker. Dan heb ik denk ik straks weer zoiets van "had ik toch maar iets ander gekocht". Als je nu een uitgebreide av receiver koopt kun je er (denk ik) voorlopig meer vooruit en daar heb je straks ook nog wat aan.

Of maak ik hier ergens een grove denkfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Tja... waarom ga je niet eerst luisteren? Da's de beste te manier om te weten of je een denkfout maakt. Maar nogmaals: met een AV amp haal je niet het beste uit je speakers, maar je betaalt wel veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Dus ik zou momenteel al beter geluid halen met mijn technics versterker dan met mijn yamaha av receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik ken die Technics niet... maar dat zou nog wel eens niet veel uit kunnen maken. Ik denk niet dat die Technics het niveau van een NAD of een Marantz ook maar benaderd. Maar opnieuw: ga luisteren! Neem je amp mee naar een hifitoko en zet de AV amp en een leuke stereo amp van NAD of Marantz ernaast en je weet het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Als je de pre out van je av receiver gebruikt. Moet je dan je volume van de speakers los van elkaar regelen?

Naast de stereo weergave voor muziek, gebruik ik ook nog wel eens 5 kanaals stereo (zonder center dan) vooral op feestjes, ik vind het wel belangrijk dat ik dit in de toekomst ook nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Laatst online: 12:35
Dali is zeker geen slechte keus. Persoonlijk vind ik MS wat "Neutraler" klinken zodat het meer een all-round box is. Maar jouw oren bepalen de keus. Wat ik Neutraal vind kan jij wel schel of bonkend vinden.

Over het verschil tussen de Technics en de Yamaha............Als ze in de prijsklasse rond de 500 euro liggen dan zijn die verschillen nog niet zo groot hoor. Het enige kan dan de klankkleur zijn, maar detailering is dan nog niet zozeer aan de orde (naar mijn mening)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Als je de pre out van je av receiver gebruikt. Moet je dan je volume van de speakers los van elkaar regelen?

Naast de stereo weergave voor muziek, gebruik ik ook nog wel eens 5 kanaals stereo (zonder center dan) vooral op feestjes, ik vind het wel belangrijk dat ik dit in de toekomst ook nog kan.
Het volume moet je als volgt regelen: sluit je AV amp via de pre-out fronts op de tape in van je stereo amp. Sluit je fronts aan de stereo amp, surrounds op de AV amp. Alle multichannel bronnen op de AV amp, stereobronnen op de stereo amp (kom ik op terug). Zet je amps aan, volume op 0 bij beiden en zet de testtoon aan. Draai het volume van je AV amp omhoog zodat je een redelijk geluidsniveau hoort op je surrounds (je hoort niks op de fronts). Zet de tape loop op de stereo amp aan, en draai hem open. Je zal hem vrij ver open moeten draaien voor je wat hoort. Zorg dat het geluidniveau van fronts de surrounds matched, en onthoud (maak een markering, zodat je dit in het vervolg snel kan doen) welk niveau dit is op de stereo amp. Het overall volume kan je nu regelen door ALLEEN het volume van de AV amp te veranderen. De stereo amp functioneert essentieel als poweramp.

Het bovenstaande verhaal geldt voor meerkanaalsbronnen (incl. Prologic). Als je nu een stereobron wil luisteren, draai dan EERST het volume van je stereo amp terug (je begrijpt waarom) en selecteer de betreffende input.

Dit verhaal verzekert je van best mogelijk stereoweergave en goede surround.

Als je nu een stereobron over 5 speakers wil horen, dan hangt dat af van je bron. Als je een DVD speler als bron gebruikt voor CDs, kan je hem zowel digitaal hebben aangesloten op je AV amp, maar ook analoog op de stereo amp. Omdat als je geluid over 5 speaker hebt de kwaliteit niet die 5% beter hoeft te zijn die het kan, zou ik die CDs dan gewoon met ProLogic afspelen.

Let wel goed op dat je alles goed aansluit, outputs op outputs is niet prettig voor beide versterkers. En blaas niet per ongeluk een mogelijke phono ingang op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Playmaster schreef op 21 May 2003 @ 22:27:
Ik denk dat ik ga voor de dali new suite 2.8. Het worden sowieso dali speakers aangezien ik deze gewoon het beste vind klinken.
...
Of maak ik hier ergens een grove denkfout?
In mijn ogen pleegt iedereen die niet naar die mirage FRX 7's gaat luisteren je reinste heiligschennis, maar dat is mijn persoonlijke mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Ik heb alleen 1 klein probleempje, mijn huidige receiver heeft geen pre outs. Dus dat wordt lastig.

Kun je dit trouwens gewoon met tulp stekkers aansluiten of moet je hier speciale interlink kabels voor kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
delorean7 schreef op 22 May 2003 @ 13:42:
[...]

In mijn ogen pleegt iedereen die niet naar die mirage FRX 7's gaat luisteren je reinste heiligschennis, maar dat is mijn persoonlijke mening ;)
Waar staan die luidsprekers dan? Ik heb zo nog nergens gezien namelijk en ik zoek eigenlijk wel iets dat een beetje in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik heb alleen 1 klein probleempje, mijn huidige receiver heeft geen pre outs. Dus dat wordt lastig.

Kun je dit trouwens gewoon met tulp stekkers aansluiten of moet je hier speciale interlink kabels voor kopen?
Zonder pre-outs op je AV amp lukt het niet. Je kunt de aansluiting maken met dropveter, maar een goede interlink is wel aan te raden. Profigold verkoopt goede, goedkope interconnects (rond de 20 euro). Zelf gebruik ik een IXOS Custom Connect, rond de €40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Hifi Team (wat een topzaak! En nee ik werk er niet, koop er enkel) Zeist heeft ze staan, ik weet dat media markt in A'dam een set in de 'demo ruimte' heeft staan, maar daar kan je niet lekker luisteren.
Hifi Team Ook gevestigd in Breda, Voorburg, Waalwijk, Alphen a/d rijn en Zeist -> ik denk eigenlijk dat alle vestigingen de FRX-7's hebben staan aangezien ik de eigenaar ken en hij ook helemaal weg is van deze speaker (in dat segment).

Verder zou je ff bij look en listen moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Dr. Strangelove schreef op 22 May 2003 @ 13:26:
[...]
Omdat als je geluid over 5 speaker hebt de kwaliteit niet die 5% beter hoeft te zijn die het kan, zou ik die CDs dan gewoon met ProLogic afspelen.
Ik snap niet helemaal wat je hier nou mee probeert te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Omdat als je geluid over 5 speaker hebt de kwaliteit niet die 5% beter hoeft te zijn die het kan, zou ik die CDs dan gewoon met ProLogic afspelen.
CDs zijn stereobronnen. Idealiter sluit je die dus aan op de stereo amp. Echter, om prologic te krijgen met CD is het makkelijker om de CD speler aan te sluiten op de AV amp (of je moet een tweede interlink leggen tussen stereo amp tape out naar een analoge input op de AV amp). Je gebruikt dan helaas weer de voorversterker van de AV amp, en daarme verlies je een belangrijk deel van het voordeel van het gebruik van de stereo amp (want bij rechtstreekse aansluiting doet de AV amp helemaal niet mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Aha het gaat hier niet helemaal om prologic maar op 5 kanaals stereo. Maar dat verandert niets aan je verhaal. Eerst maar eens nieuwe luidsprekers halen en dan ff verder kijken voor een av receiver / versterker. Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de dali new suite 2.8 en de dali 6006 special hobo hifi edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 15:57
Dr. Strangelove schreef op 22 May 2003 @ 13:26:
[...]
Als je nu een stereobron over 5 speakers wil horen, dan hangt dat af van je bron. Als je een DVD speler als bron gebruikt voor CDs, kan je hem zowel digitaal hebben aangesloten op je AV amp, maar ook analoog op de stereo amp. Omdat als je geluid over 5 speaker hebt de kwaliteit niet die 5% beter hoeft te zijn die het kan, zou ik die CDs dan gewoon met ProLogic afspelen.
Prologic???? BAH!!! :r

Ik heb ook een AV-receiver... Zonder 4.1 speaker stereo setting. Zelf heb ik een source switch gemaakt voor mijn rear-speakers. Deze switch zit op de rear-aansluiting en de front-B aansluiting (waar mijn fronts dan op de front-A aansluiting zitten). Ik gebruik het vrijwel nooit...

Mijn versterker heeft ook allerlei instellingen om maar surround te maken van stereo... Maar alles klinkt bagger!!! Ik doe wel zoveel mogelijk digitaal... Dus cd-speler en dvd-speler zitten allemaal digitaal op mijn reciever. Maar als een signaal stereo is, dan speel ik die ALTIJD gewoon stereo (eigenlijk 2.1, want sub doet ook mee) af. Dat klinkt vele malen beter dan al die namaak-surround instellingen... Als ik surround wil horen, dan zorg ik ervoor dat ik een 5.1 bron heb.

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Je moet even goed lezen... hij wil stereo geluid over 5 speakers... dan is het het makkelijkst om gewoon ProLogic te kiezen. Ik gebruik zelf ook nooit ProLogic met CDs, wel met videobanden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Jullie hebben het allebei niet helemaal correct. Ik gebruik 5 channel stereo. Dit is een instellen die op een aantal (waaronder die van mij) av receivers zit. Dit is ongeveer hetzelfe effect als een versterker met een ab groep die je vervolgens beidlaat spelen. Nu speelt alleen je center speaker mee, die ik meestal uit zet.

Maar heeft iemand al ervaringen met zowel de dali 2.8 als de 6006 SE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Begrijp ik, maar veel moderne amps hebben die functie dus niet. Dus als je stereogeluid over 5 of 4 speakers wil hebben moet je overgaan tot ProLogic.

Ik ken alleen de Suite 2.5, dat vond ik een erg mooie speaker voor het geld. Hij is echter wel erg enthousiast met het laag, dat ongecontroleerd overkomt. Verder een hele warme klank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51600

6006's weet ik niet, maar ik kan je wel vertellen dat ik *erg* tevreden ben over m'n 5005's.

Ze zijn inderdaag erg enthousiast met de lage tonen, maar daar heb ik ze juist op uitgekozen.
(Heb laminaat liggen en zo spelen er nog wat factoren mee waardoor andere speakers bij mij heel erg 'iel' klonken - deze zijn perfect :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Ik zit momenteel een beetje met het prijsverschil te kloten. Die 2.8 is wat genuanceerder dan die 6006. Die 6006 haalt zijn kracht vooral uit zijn 3 woofers waardoor hij vol en zwaar klinkt. Dit is natuurlijjk erg goed met rock. Die 2.8 zijn erg mooi wat betreft de klank deze zijn echter 599 euro per stuk wat ik een hoop geld vind. Ik kan ze wel voor 550 krijgen maar dat is het. Die 2.5 zijn in de aanbieding voor 359€ en de 6006 staan er voor 450 maar hier kan ook nog wel 50 of 100 euro per speaker af.

Dit zijn de prijzen bij Hobo hifi

[ Voor 4% gewijzigd door Playmaster op 23-05-2003 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51600

Ik heb de 6006 voor iets van 350,- zien staan bij HighQuality in amsterdam, mocht dat wat uitmaken.
(www.highquality.nl , ze hebben alleen geen prijslijst online maar je kan 't ze vragen via de website, meestal binnen een paar uur reactie met prijsopgaaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Ze staan ook voor 317 euro bij stassen, dit is echter niet de SE (niet dat dat een wereld van verschil is) en bij hobo doen ze deze ook goedkoper weg dan de eigenlijke prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op 23 May 2003 @ 11:14:
Begrijp ik, maar veel moderne amps hebben die functie dus niet. Dus als je stereogeluid over 5 of 4 speakers wil hebben moet je overgaan tot ProLogic.
Uhm, mijn pre-amp kan stereo over 5 of 7 speakers verdelen. Die is een vrij moderne pre-amp. M'n vorige Onkyo had deze mode ook.
Ik heb het ff gebruikt voor wat speakers en kabels in te spelen. Eventueel bruikbaar voor feestjes.

Ik hou zelf het liefst het geluid op het oorspronkelijke formaat, met zo min mogelijk gekloot. DPLII gebruik ik nooit.

Mijn pre-amp kan ook nog 3 channel stereo, dus dan speelt de center mee. Klinkt ook niet echt geweldig.

Ik vermoed dat dit soort rare formaten erbij worden geduwt voor op de specificaties lijst. Hoe meer hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Ik vind het een beetje raar dat je je HiFi-apparatuur voor feestjes gebruikt :? Toch veel te veel kans op beschadiging en/of defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik ga geen PA apparatuur huren voor een klein feestje thuis of voor achtergrond muziek als je veel mensen op bezoek hebt... jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Mja ok, dan hebben jij en ik een ander idee bij een 'feestje' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Je moet toch een aardig feestje hebben wil je speciale pa apparatuur huren. Of zit ik er nu ver naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Playmaster schreef op 19 May 2003 @ 22:44:
[...]

Ik he het wel bekeken, ik kan er in eerste instantie niet zo heel veel van zeggen. Als ze zo goed klinken als de zeggen dan lijkt het me misschien wel wat. Ik vind ze alleen niet echt mooi als ik eerlijk moet zijn. Zaandam is niet echt in de buurt trouwens.
Heb je de reviews gelezen??o.a hif.nl heeft ze ooit getest (de hepta springs dan) en daar kwam dit model als zeer goed uit.Ik weet bv dat hier in Rotterdam een aantal zaken zijn die ze verkopen,waar onder Snijders hifi op de hoogstraat ( http://www.snijders-hifi.com/ ).Dit is een quote van hun:De Hepta Frontier, toch al de mooiste speaker van Hepta, heet tegenwoordig de Frontier Excellence.

Eigenlijk is het een beetje onduidelijk wat er nu precies anders is geworden aan de Frontier.

De Frontier werd door Hepta "ontvoerd" en een week later weer teruggebracht.

Beetje druk in de winkel dus meneer Hepta vertrekt met de opmerking "Hij is weer terug"

Een paar dagen later aansluiten om te luisteren; de Hepta Frontier is nu echt de mooiste Hepta speaker!

en dit is de foto van die speakers,deze wil ik dus hebben. http://www.snijders-hifi.com/images/hepta_frontier_klein.jpg ,en dit zijn de specs:
De Frontier is uitgerust met drie luidsprekers: een 14 mm tweeter van Audax, een 17 cm. mid/laag-unit van Dynaudio en een 26 mm softdome mid/hoog van Dynaudio.

De kast is van 18 mm MDF met aan de achterzijde van het 32 mm echt kersenhouten paneel een extra steunplaat en verstevigingsribben. De wanden lopen nergens parallel om staande golven te onderdrukken.

Minimum versterker vermogen 25 W
Muziek belastbaarheid 150 W
Continue belastbaarheid 80 W
Rendement 88 dB/1W/1M
Gewicht 17 kg
Breedte 23,5 cm
Hoogte 100 cm
Diepte 29 cm

[ Voor 21% gewijzigd door Corona op 30-05-2003 11:38 ]

Pagina: 1 2 Laatste