Speakers in de klasse 350-600 euro /stuk

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 13:55
Ik ben op zoek naar nieuwe luidsprekers als front speakers voor mijn HT. Nou weet ik dat het de bedoeling is dat ik zelf moet gaan luisteren (en daar ben ik ook mee bezig) maar elke keer dat ik ga luisteren kom ik ergens anders op internet weer andere luidsprekers tegen. Nou is het misschien makkelijk dat ik aanbevelingen krijg voor mensen die het verschil kennen doordat ze weleens geluisterd hebben (dus niet een leuke actie maar je weet niet hoe ze klinken). Ik weet ik dat dit misschien in het HT topic thuis hoort maar daar raak je helemaal de weg kwijt.

Mijn budget ligt tussen de 300 - 550 per speaker.

Ik heb zelf al de volgende luidsprekers geluisterd:

Dali Blue 6006 hobo SE
Dali suite 2.5
Dali new suite 1.7
Dali new suite 2.8
B&W 603 S3
ELAC 121 ASIII
Mordaunt Short ..?? weet niet meer welk type met grote woofer aan de zijkant.
Chario syntar 100 tower
nog een paar waar ik zo snel niet op kan komen

Ik vind persoonlijk de dali new suite 2.8 het beste klinken, maar deze zijn met zijn 599 eurootjes nogal aan de prijzige kant naar mijn mening. Ik weet niet of er mensen zijn die ook in deze richting ervaring hebben. Maar suggesties en vooral onderbouwing zou welkom zijn.

Ik draai zelf voornamlijk rock muziek maar dit begint steeds meer te veranderen naar rustigere muziek. Mijn vriendin luistert ook naar iets rustigere muziek maar wel muziek met redelijk laag erin.

Ik heb een receiver van yamaha (RX-V430) ik weet dat het geen topmodel is maar dat is nou eenmaal niet als eerst aan vervanging toe. Dit is voor latere zorg.

Hiernaast heb ik momenteel 2 front speakers van jbl (atx 30) deze verplaats ik dus naar achter. Mijn center is van de JBL LX serie.

Uiteindelijk wil ik alles vervangen door speakers uit dezelfde serie. Alhoewel dit niet op korte termijn te realiseren is.

Ik hoop dat er mensen zijn die mij goede adviezen kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-04 11:47

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

die mordaunt shorts waren de 908's das met sub in de zijkant voor extra laag

in mijn zoektocht naar speakers heb ik die ook beluisterd maar ik kon ze niet kwijt in mijn kamer (lees womans acceptance factor)
toen maar de 912's gekocht

ook heb ik toen acoustic energys geluisterd, en die vond ik ook zeer mooi, jou prijsklasse, weet helaas type niet meer :(

misschien heb je der wat aan

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Met welke luidsprekers heb je ze vergeleken en wat vond je beter aan deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Moeten het per se vloerstaanders zijn? Of ben je ook in voor kleine speakers? Je zal toch eens een sub moeten kopen en dan kan je perfect met kleine speakers draaien.

edit:

KEF is trouwens ook goed aan te raden....de Q serie is best goed en KEF is de afgelopen jaren weer erg goed bezig. Bovendien heet de Q-serie een mooi design (vind ik dan) en een complete HT-oplossing. En ze zijn lekker goedkoop te vinden, oa hier: http://eurohopper.nl/ (375 euro per stuk voor de Q5)

[ Voor 50% gewijzigd door zimbab op 13-05-2003 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Mijn persoonlijke voorkeur gaat absoluut uit naar een paar vloerstaanders. Een sub zit er voor mij voorlopig niet in. Die kan ik nergens opstellen. Dat gaat dus zeker nog minimaal 2 of 3 jaar duren. Hiernaast vind ik 2 vloerstaanders persoonlijk mooier dan 2 kleine luidsprekers met een sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Zie mijn edit

Ennuh....Monitor Audio Silver serie is ook nice voor de prijs.

Tannoy Sensys serie vond ik ook erg goed klinken, maar ik ben niet zeker van de prijs.
Playmaster schreef op 13 May 2003 @ 15:29:
Een sub zit er voor mij voorlopig niet in. Die kan ik nergens opstellen. Dat gaat dus zeker nog minimaal 2 of 3 jaar duren.
De grap van een sub is trouwens dat je hem in principe overal kan opstellen......en duur hoeft ie niet te zijn, zie de MJ Acoustics Pro50...erg goed en 500 pleuro's.

[ Voor 164% gewijzigd door zimbab op 13-05-2003 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25015

zeg, al we toch vragen over speakers in een bepaalde prijs klasse gaan vragen :P:

Ik zoek een 5.1 speakerset (5x 2weg satteliet + active sub) voor de prijs klasse 150 t/m 300.

Tot nu to gevonden:

Magnat set (bij correct) €199, de Symbol 5100 A geloof ik (zie magnat.de)
Sony set 5.1 bij de xpert gezien voor €222
subwoofer:
http://www.sony-europe.co...&cat=12847&tech&loc=en_NL
speakers:
http://www.sony-europe.co...&cat=12847&tech&loc=en_NL

Ik zoek eigelijk nog meer lokaties & setjes van deze prijsklasse, dus als je wat weet, dan wil ik wel gaan luisteren en referentie gaan schrijven :)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 25015 op 13-05-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Mijn probleem is meer zoiets van.

AAAAAAHH een subwoofer komt er niet in!

Ik woon nog thuis voor ongeveer 1 tot 1.5 jaar. Mijn ma wil absoluut niet dat er een subwoofer komt. Hiernaast wil mijn vriendin ook geen subwoofer in huis. Het gaat dus nog even duren voordat er eentje komt.

Verder heb ik gehoord dat een goede subwoofer die ook muzikaal goed meespeeld een stuk duurder is dan eentje voor een HT opstelling. En ik koop deze nieuwe speakers juist voor muziek en niet voor een HT opstelling. Daar vind ik mijn huidige speakers al voor voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Playmaster schreef op 13 May 2003 @ 15:42:
Mijn probleem is meer zoiets van.

AAAAAAHH een subwoofer komt er niet in!

Ik woon nog thuis voor ongeveer 1 tot 1.5 jaar. Mijn ma wil absoluut niet dat er een subwoofer komt. Hiernaast wil mijn vriendin ook geen subwoofer in huis. Het gaat dus nog even duren voordat er eentje komt.
Verder heb ik gehoord dat een goede subwoofer die ook muzikaal goed meespeeld een stuk duurder is dan eentje voor een HT opstelling.
Juist....dat kan. Die MJ Acoustics is trouwens perfect voor muziek...moet je voor de grap maar eens op internet naar tests kijken. Maar OK....geen Sub dus....
En ik koop deze nieuwe speakers juist voor muziek en niet voor een HT opstelling. Daar vind ik mijn huidige speakers al voor voldoen.
Waarom zet je dan dit:
Ik ben op zoek naar nieuwe luidsprekers als front speakers voor mijn HT.
en dit:
Ik weet ik dat dit misschien in het HT topic thuis hoort maar daar raak je helemaal de weg kwijt.
in je openingspost?

Maar goed....ik heb een aantal opties geplaatst die naar mening het beluisteren zeker waard zijn. Heb je 1 van die opties al eens gehoord en gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Voor kleine speakers tot €400-450 per stuk: Welke monitorspeakers te kiezen?

Ik heb er uiteindelijk niet zoveel aan gehad omdat ik onverhoops verliefd ben geworden, en verder weinig vergeleken heb :) Bovendien was de prijs zo goed dat ik bijna niet kon weigeren :P
zimbab schreef op 13 mei 2003 @ 15:30:
De Silver serie is er inmiddels volledig uit, kleine kans dat je die nog kan vinden. Maar Monitor Audio heeft een mooi assortiment speakers die prima in een HT passen.
Voor Monitor Audio in een HT raad ik Rik Stoet aan. Zij hebben een luisterruimte ingericht voor HT, en hebben best veel van Monitor Audio staan.
Volgens mij kun je voor die €550 wel een B&W CM4-speaker halen. Nee dus.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 13-05-2003 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Het komt wel in mijn HT opstelling te staan maar ik ga voornamelijk upgraden om naar muziek te luisteren.

Dit staat er idd misschien een beetje vaag.

Ik heb de kef Q5 al wel gezien maar nog niet gehoord. Hoe is de verhouding van de Q7 tot de Q5??

Die MJ acoustics ken ik persoonlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Q7 is naar mijn weten alleen in het laag wat beter......zou ik gewoon even vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Playmaster schreef op 13 mei 2003 @ 15:42:
Hmm, ik zou nu vast gaan weken bij je vriendin. Er zijn nou eenmaal een paar onderwerpen die niet voor discussie vatbaar zijn, waaronder de auto en de HT set >:) Je hebt nu nog ruimschoots de tijd om het er rustig doorheen te zeuren in plaats van de vuisten_op_tafel methode :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En luister naar dat advies van Wekkel! Ohja, vertel 'er ook meteen dat er niks maar dan ook niks óp de speakers komt te staan. Dit is bij GaMeOvEr al misgegaan zoals je kunt zien in het HT-topic :D Uit den boze is dat!

Overigens maakt Tannoy ook best mooie speakers in die klasse..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Beste keus dan ook de KEF's (bolle bovenkant) of de Sensys met de supertweeter er boven op. De Pied Piper is ook wel lachen wat dat betreft...de bovenkant is alleen van stof....zet je vrouw/vriendin de bloempot erop flikkert ie ineens de kast in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Dat is nog eens een goed excuus voor een Nautilus :o

Misschien eens langsgaan bij correct, kun je de Q/DM en meer naast elkaar horen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 13-05-2003 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een Nautilus? Je koopt voor €600 nog niet eens een CM4, laat staan een Nautilus :? En ik kan me fijner plaatsen voorstellen om te luisteren dan Correct :P Iedere HiFi-boer heeft de Kef Q5 en B&W 603 S3 staan.

Edit: Ik zie net dat je al een B&W CM4 voor €650 hebt bij Stassen :) Met een beetje geluk kan je die voor €600 wel meenemen.
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/CM_4/large_grille_off.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/CM_4/large_grille_on.jpg
Geen idee alleen of die Yamaha die een beetje goed kan aansturen :?

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 13-05-2003 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik reageerde op Zimbab, serieuzer alternatief:

Focal JM Lab - Chorus 715, €350 bij Hobo Hifi

Afbeeldingslocatie: http://beta.xingo.nl/newhobo/siteimages/jmlchor715.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 13-05-2003 21:07 . Reden: typenr vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944 schreef op 13 May 2003 @ 16:59:
Ik reageerde op Zimbab, serieuzer alternatief:

Focal JM Lab, €350 bij Hobo Hifi

[afbeelding]
Klinkt dat een beetje? Nog nooit van het merk gehoord :X

Nog een paar:

-Dynaudio Audience 122 (€539)
Afbeeldingslocatie: http://www.stassen.nl/producten/Dynaudio/audience%20122.gif
Korakal (oid :+ ) heeft ze staan.

-Tannoy Saturn S10 (€589)
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/saturnS10.gif

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 13-05-2003 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ga je schamen JSS!

Deze is OK....hehehe:

Afbeeldingslocatie: http://www.focal-jmlab.fr/gb/home/utopiabe/images/zoom/34faceavantgarde.jpg

[ Voor 78% gewijzigd door zimbab op 13-05-2003 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zimbab schreef op 13 May 2003 @ 17:09:
Ga je schamen JSS!

Deze is OK....hehehe:

[afbeelding]
Nee, qua schoonheid wint de CM4 nog steeds :)

TS: Ik zou bij Stassen (www.stassen.nl) een luisterafspraak maken. Die hebben praktisch alle modellen die hier genoemd worden. Bovendien hebben ze uitstekende service en een goede reputatie :)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 13-05-2003 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Qua schoonheid in geluid niet iig......dat is namelijk het topmodel. Maarruh.....voor de TS: JMLab is het overwegen inderdaad ook waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidmonk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-04 16:17
[quote]zimbab schreef op 13 May 2003 @ 15:30:

Heb ook Monitor Audio SW, achter en Centre.....ben zeer tevreden...goed spul!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Er zitten zeker goede tips bij.

Zijn er toevallig ook mensen die de dali new suite hebben gehoord. Daar zat ik in eerste instantie aan te denken. Wie heeft deze gehoord en vind in dezelfde klasse andere luidsprekers beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317

Anoniem: 35417 schreef op 13 May 2003 @ 17:04:
[...]

Nog een paar:

-Dynaudio Audience 122 (€539)
[afbeelding]
Korakal (oid :+ ) heeft ze staan.

-Tannoy Saturn S10 (€589)
[afbeelding]
Korakal heeft ze inderdaad staan, hij woont bijna bij mij in de straat dus ga binnenkort is luisteren, hij heeft er een Rotel 1070 eindtrap op staan. met Rotel vv en cd-speler. Als je in omg. A'foort woont zal je vast wel ff mogen komen luistern!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:12
JM Lab maakt idd mooie speakers... ik was bijna voor de Cobalt 816 gevallen. Zit trouwens op 750 euro.

Ik heb nooit echt speakers uit verschillende prijsklasses vergeleken... wel heb ik de B&W CM4 eens geluisterd tussen alle sub 500 euro modellen bij Staffhorst (was een demo die in de aanbieding was), en die speelde alles wat er stond er uit. Logisch natuurlijk.

Verder is de DM309 een hele mooie floorstander voor weinig geld.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:41

GaMeOvEr

Is een hork.

Anoniem: 35417 schreef op 13 May 2003 @ 16:19:
En luister naar dat advies van Wekkel! Ohja, vertel 'er ook meteen dat er niks maar dan ook niks óp de speakers komt te staan. Dit is bij GaMeOvEr al misgegaan zoals je kunt zien in het HT-topic :D Uit den boze is dat!

Overigens maakt Tannoy ook best mooie speakers in die klasse..
Misgegaan? :D

Het gaat pas mis als je er _last_ van hebt hoor. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417 schreef op 13 mei 2003 @ 17:04:
[...]

Nog nooit van Focal/JM Lab gehoord? ehm ok, geef niks hor jongen :Y) :P

Deze heb ik niet gehoord, wel een zelfbouw exemplaar met Focal units, die beviel me zeer, aangezien deze zuil erg ruim in het budget van de TS valt, is dit ziezo een luistersessie waard.

Hoe zit het met De naam Focal JM lab, ik herken duidelijk Focal drivers in de Box, is het een fusie? Naams verandering?

Waar heb jij trouwens de Dynaudio voor die prijs gevonden? Bij hobo vragen ze er €690 voor.

Quote van Jvs over de Dyn's van Korakal
maar niet zo fijn als uit die van jou! (wat ik overigens echt een verbazingwekkend mooie speaker vind, vergeleken met zo ongeveer alles uit de klasse 600-800 euro/stuk)
Dus hij is Mod Approved :+

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 13-05-2003 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24317 schreef op 13 May 2003 @ 18:08:
[...]

Korakal heeft ze inderdaad staan, hij woont bijna bij mij in de straat dus ga binnenkort is luisteren, hij heeft er een Rotel 1070 eindtrap op staan. met Rotel vv en cd-speler. Als je in omg. A'foort woont zal je vast wel ff mogen komen luistern!
Helaas woon ik niet in de buurt, maar als ik de gelegenheid heb kom ik zeker luisteren :9
GaMeOvEr schreef op 13 May 2003 @ 20:47:
[...]

Misgegaan? :D

Het gaat pas mis als je er _last_ van hebt hoor. ;)
Een speaker is niet gemaakt om iets op te zetten, anders hadden ze wel afgesproken om alle speakers plat van boven te maken :P
Zoals een wijze tbusquet (wie heeft hem laatst nog gezien :? ) ooit zei:
Haal eens heel snel die projector van de speaker af. Daar gaat het stuk van. Foei!
En dat is zo! :P
Anoniem: 50944 schreef op 13 May 2003 @ 21:05:
Nog nooit van Focal/JM Lab gehoord? ehm ok, geef niks hor jongen :Y) :P
Mja, ik zit niet zo in die prijsklasse :)
Waar heb jij trouwens de Dynaudio voor die prijs gevonden? Bij hobo vragen ze er €690 voor.
Bij Stassen :)
Quote van Jvs over de Dyn's van Korakal
[...]
Dus hij is Mod Approved :+
Je ziet van de buitenkant al dat het mooie, degelijke speakers zijn. Dat ze goed klinken is mooi megenomen :P

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 13-05-2003 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 50944 schreef op 13 mei 2003 @ 21:05:

Hoe zit het met De naam Focal JM lab, ik herken duidelijk Focal drivers in de Box, is het een fusie? Naams verandering?
Zover ik weet is het al sinds jaar en dag hetzelfde bedrijf, alleen maakt het units onder een andere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Volgens mij is stassen trouwens de goedkoopste winkel met het grootste assortiment.

Heeft iemand ervaring met deze winkel, het is toch nog een eindje rijden voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Playmaster schreef op 14 May 2003 @ 07:13:
Volgens mij is stassen trouwens de goedkoopste winkel met het grootste assortiment.

Heeft iemand ervaring met deze winkel, het is toch nog een eindje rijden voor me.
Ze hebben inderdaad redelijk veel en hebben re-de-lijke prijzen. Erg goedkoop zijn ze nou ook weer niet.. Maar ik zou zeker eens een afspraak maken en doorgeven welke speakers je wilt horen. Qua luisteren hebben ze best een nette service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:56
Playmaster schreef op 14 mei 2003 @ 07:13:

Via google groups lees ik veelal positieve ervaringen met Stassen. Ik denk dat ik zelf ook maar eens een luisterafspraak in hun kasteel ga maken. De prijzen van de speakers/versterker die ik op het oog (oor:) heb zijn daar echt stukken goedkoper dan bij de hifi zaken bij mij in de buurt (Hobo bijv.)
Scheelt al gauw zo'n 600-800 euro op de hele set, daar wil ik best een stuk voor rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Anoniem: 35417 schreef op 14 mei 2003 @ 08:19:
[...]

Ze hebben inderdaad redelijk veel en hebben re-de-lijke prijzen. Erg goedkoop zijn ze nou ook weer niet.. Maar ik zou zeker eens een afspraak maken en doorgeven welke speakers je wilt horen. Qua luisteren hebben ze best een nette service!
Waar hebben ze volgens jou beter prijzen dan en toch een aardig assortiment. Hier in de buurt kun je voornamelijk kijken bij HOBO HIFI maar van die prijzen wordt je ook niet altijd even vrolijk.

Verder heb ik ook een mail gestuurd naar Stassen voor een afspraak, maarja nu moet ik eerst een tekening gaan maken.

Is het trouwens echt nodig om dezelfde receiver aan te sluiten. Ik heb een yamaha rx-v430 zoals ik al had aangegeven. Ik kan me zo moelijk voorstellen als ze een redelijk normale (niet al te zware) receiver gebruiken dat het zo anders klinkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Playmaster op 14-05-2003 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Playmaster schreef op 14 mei 2003 @ 10:43:
Waar hebben ze volgens jou beter prijzen dan en toch een aardig assortiment. Hier in de buurt kun je voornamelijk kijken bij HOBO HIFI maar van die prijzen wordt je ook niet altijd even vrolijk.
Mja, je moet vooral goed zoeken. Er is niet echt een goedkope winkel aan te wijzen. Maar het is niet zo dat Stassen prijzen voert die je bijna nergens anders ziet.
Is het trouwens echt nodig om dezelfde receiver aan te sluiten. Ik heb een yamaha rx-v430 zoals ik al had aangegeven. Ik kan me zo moelijk voorstellen als ze een redelijk normale (niet al te zware) receiver gebruiken dat het zo anders klinkt.
Mja, kán wel. Maar ik zou in ieder geval hetzelfde merk proberen te gebruiken. Of anders vragen om een neutrale versterker. Er kunnen echt grote verschillen zitten tussen versterkers, en soms matched het niet goed.
Maar als je hetzelfde merk en zelfde serie hebt kan het ook wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2024

Fireman

We talk about luxury problems

Wat dacht je van zo iets?
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/rzondervan/grondlak.JPG
clickable

Wat ik hiermee wil zeggen is is zelfbouw niets voor jou? Volgens mij is er pas een topic hier over geweest.
De speaker die hier is afgebeeld is de Dynaudio - Natural One. Zeer geschikt voor de HIFI set maar past (denk ik) ook wel een een HT set.

Heb zelf laatst een DVD speler te leen gehad en speelde dus over deze spekaers. Was echt geweldig. En alhoewel ik maar dus twee speakers heb (links&rechts) was het toch zeer ruimtelijk en de effecte waren ook aanwezig. echter het sub laag heb ik niet maar daar is de subwoofer weer voor.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Zelfbouw heb ik eigenlijk geen tijd voor. Aangezien ik daar veel te ongeduldig voor ben en nogal veel moet werken momenteel. Hiernaast weet je van zelfbouw niet hoe het achteraf klinkt.

Het laag moet bij mij eigenlijk wel een beetje uit mijn front speakers komen aangezien ik geen subwoofer heb en ook niet ga kopen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Stassen haalt z'n spullen 20 minuten rijden verderop in duitsland bij Audioklang. Je kan beter daar langs, want Audioklang is tenminste officieel dealer van veel merken (waaronder B&W en met 10 jaar garantie ipv 5 jaar in nederland) en heeft ook dezelfde lage prijzen.

Stassen moet je verder niet aan beginnen. Ik ken al een aantal mensen met super slechte ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Stassen moet je verder niet aan beginnen. Ik ken al een aantal mensen met super slechte ervaringen.
Wat zijn dit dan voor slechte ervaringen. Voorbeelden zijn erg welkom. Maar wordt taal geen probleem in duitsland??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman

Fireman

Playmaster schreef op 14 May 2003 @ 19:44:

Het laag moet bij mij eigenlijk wel een beetje uit mijn front speakers komen aangezien ik geen subwoofer heb en ook niet ga kopen!!
Dan zal je spijt krijgen omdat je het "echte" laag zal missen in een speelfilm. Dat is niet te halen met een fullrange frontspeaker.

Ik zou er dan nog even over nadenken.

Neem dan twee kleinere en een sub.

Heb je een beter geluid vwb de HT opstelling die jij wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Playmaster schreef op 14 mei 2003 @ 20:16:
[...]

Wat zijn dit dan voor slechte ervaringen. Voorbeelden zijn erg welkom. Maar wordt taal geen probleem in duitsland??
Nou, een klein beetje Duits of Engels spreek je toch wel? Je hebt overigens wel kans dat ze een beetje Nederlands spreken hoor, zo dicht bij de grens is dat wel vaker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik heb een mailtje naar audioklang gestuurd met een aanvraag voor een prijsopgave, in het engels zonder opgave van mijn woonplaats. Ik wou de prijzen van de B&W 600 serie, denon 1803 , yamaha 640 en marantz 4300 weten, alleen ze reageren niet echt op hun mail:( Iemand die deze prijzen ongeveer weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Fireman schreef op 14 mei 2003 @ 20:26:
[...]

Dan zal je spijt krijgen omdat je het "echte" laag zal missen in een speelfilm. Dat is niet te halen met een fullrange frontspeaker.

Ik zou er dan nog even over nadenken.

Neem dan twee kleinere en een sub.

Heb je een beter geluid vwb de HT opstelling die jij wil hebben.
Het probleem is echter dat ik gewoon no way een subwoofer in huis krijg. Dat krijg ik toch niet voor elkaar. Hiernaast koop ik deze nieuwe speakers voornamelijk voor muziek en niet voor mijn HT. Het hele lage kan ik dan wel niet halen, maar ik ben er nu best tevreden mee. Alleen voor muziek vind ik wel dat ik iets beters kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 11:30

-Stef-

Slainthe!

zimbab schreef op 13 May 2003 @ 15:48:
Juist....dat kan. Die MJ Acoustics is trouwens perfect voor muziek...moet je voor de grap maar eens op internet naar tests kijken. Maar OK....geen Sub dus....
Ik kan dat beamen omdat ikzelf de MJ-A Pro 50 heb. Niet alleen voor muziek is dit trouwens een prachtige (en compacte) sub. Ook op DVD-terrein bevalt deze sub mij uitermate. Maar vooral in muziek wordt deze (snelle) sub alom geprezen. Daarbij heb ik een Yamaha RX-V1300 receiver i.c.m. Chario Syntar 200T, 200 en een Dialogue center. Dat subje werk je trouwens zo weg dus het argument van je vriendin (who cares anyway :) ) is ook weggepoetst.

[ Voor 5% gewijzigd door -Stef- op 14-05-2003 22:14 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81399

hey gilseboer check eens deze luidsprekers....

als je 5.1 kiest moet je zeker deze pakken mooi design en zeker een mega vet geluidje!! En ze hebben ook nog een super mooi design.... >:) })

http://www.altecmm.com/pr...etails.asp?pID=5100&sID=1

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman

Fireman

Het probleem is echter dat ik gewoon no way een subwoofer in huis krijg. Dat krijg ik toch niet voor elkaar.
Heb je zo'n klein huis of wil moeders het niet hebben?

Ik mag van mijn vrouw geen subwoofer kopen, onder geen beding omdat er nog meer apparaten in de huiskamer staan. Daarom heb ik twee zeer fraaie zelfbouwspeakertjes gemaakt die ik expleciet voor muziek gebruik want rear speakertjes in de huiskamer is helemaal uit den boze. Ik ben blij dat ik deze heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Fireman schreef op 14 May 2003 @ 22:15:
[...]

Heb je zo'n klein huis of wil moeders het niet hebben?

Ik mag van mijn vrouw geen subwoofer kopen, onder geen beding omdat er nog meer apparaten in de huiskamer staan. Daarom heb ik twee zeer fraaie zelfbouwspeakertjes gemaakt die ik expleciet voor muziek gebruik want rear speakertjes in de huiskamer is helemaal uit den boze. Ik ben blij dat ik deze heb.
Zon probleem heb ik nou ook. Ik woon nog een jaar thuis ongeveer (plus of min een half jaar). Nu vind mijn ma het niet goed en mijn vriendin is nu al aan het flippen dat ze niet tussen de luidsprekers wil wonen. Dit is dus een klein probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Playmaster schreef op 14 May 2003 @ 23:01:
[...]

Zon probleem heb ik nou ook. Ik woon nog een jaar thuis ongeveer (plus of min een half jaar). Nu vind mijn ma het niet goed en mijn vriendin is nu al aan het flippen dat ze niet tussen de luidsprekers wil wonen. Dit is dus een klein probleem.
Vrouwen hè :z Daarom woon ik alleen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57370

Of je hebt een vriendin die het niet erg vind.. Da's helemaal fijn _/-\o_ :) :P Die meid van mij vind het juist wel leuk om goed geluid te hebben voor muziek en films..

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 57370 op 14-05-2003 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Jullie hebben allemaal verkeerde vriendinnen/vrouwen. Behalve SonicStevie, die heeft het net zoals ik goed aangepakt. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Ach ja we kunnen straks natuurlijk nog altijd zeggen dat ik geen kat wil.

Alleen een kat als we ook een subwoofer kopen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GaMeOvEr schreef op 15 May 2003 @ 00:00:
Jullie hebben allemaal verkeerde vriendinnen/vrouwen. Behalve SonicStevie, die heeft het net zoals ik goed aangepakt. :)
Nou, er staan bij jou wel planten op de speakers :X Da's ook verkeerd hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77258

neem nou gewoon die logitec z-680 is gewoon goed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Anoniem: 77258 schreef op 15 mei 2003 @ 08:26:
Dit is toch niet voor mij bedoeld hoop ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10559

Anoniem: 77258 schreef op 15 May 2003 @ 08:26:
Die snapt er echt geen reet van.

Kijk eens naar de Tannoy Revolution R2. Zit onderin de prijsrange die jij noemt, maar wordt alom lovend over gesproken. Is een 2-weg systeem (de 2 drivers staan parallel aangesloten), wat mijn voorkeur heeft in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Doogie schreef op 14 mei 2003 @ 20:43:
ik heb een mailtje naar audioklang gestuurd met een aanvraag voor een prijsopgave, in het engels zonder opgave van mijn woonplaats. Ik wou de prijzen van de B&W 600 serie, denon 1803 , yamaha 640 en marantz 4300 weten, alleen ze reageren niet echt op hun mail:( Iemand die deze prijzen ongeveer weet?
Audioklang geeft geen prijzen via email. Je kan beter opbellen. Ik heb twee weken terug al iets gevraagd en geen antwoord gehad.
Als ze al prijzen geven dan zal het vaak gewoon de standaard importeurs prijzen zijn, die zijn hetzelfde over heel europa voor B&W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dank je, dan zal ik binnenkort er in mijn beste Duits eens even een belletje aan wagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Anoniem: 35417 schreef op 15 mei 2003 @ 08:20:
[...]

Nou, er staan bij jou wel planten op de speakers :X Da's ook verkeerd hoor..
Nee. Dat is niet verkeerd. Dat is pas verkeerd als je er last van hebt, als in resonanties. En dat doen ze dus niet, want het zijn allemaal zware potten.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:41

Indoubt

Always be indoubt until sure

GaMeOvEr schreef op 15 May 2003 @ 00:00:
Vrouwen die van audio houden zijn ook niet alles. Toen de mijne vertrok nam ze onze installatie mee :'( en de kat mocht ik houden. Kon ik helemaal overniew beginnen (geen slechte deal overigens, het huis is nu van mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 22:13
Ik zou zowieso geen dynaudio kopen met die yamaha, denk dat ie daarvoor een beetje te weinig vermogen voor heeft. Dynaudio's hebben over het algemeen een erg laag rendement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 11:39

Boekster

Naimoholic

fisherman schreef op 15 May 2003 @ 13:49:
Ik zou zowieso geen dynaudio kopen met die yamaha, denk dat ie daarvoor een beetje te weinig vermogen voor heeft. Dynaudio's hebben over het algemeen een erg laag rendement.
Dynaudio's hebben wel een impedantiegrens op 4 Ohm liggen, dus dat scheelt ook een hoop. En tja, je hebt voor het mooi het dubbele vermogen nodig (zitten vaan op 86 a 87dB) om hetzelfde niveau te bereiken dan andere speakers met een betere gevoeligheid. Maar dan schroef je je amp weer 3 dB op, is het weer goed :p .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Laatst online: 30-04 11:51

Nulnulnix

BOFH

Hmmm, geen Warfedale?

Deze zijn goedkoop en goed. Goede bas.
Ik heb zelf 2 Warfedales en 2 Magnat en deze combinatie klinkt errug lekker.

Bij alletwee geldt: ik heb ze gekocht om het geluid, NIET om de prijs. Ze klonken heel erg aardig. Wel zit er zo'n 10 jaar tussen de aanschaf van de Magnat en de Warfedale...

Nogmaals luister zelf (ook naar de goedkopere), oordeel en beslis dan pas...

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 21:09

TdV

Anoniem: 10559 schreef op 15 mei 2003 @ 10:39:
[...]
Die snapt er echt geen reet van.

Kijk eens naar de Tannoy Revolution R2. Zit onderin de prijsrange die jij noemt, maar wordt alom lovend over gesproken. Is een 2-weg systeem (de 2 drivers staan parallel aangesloten), wat mijn voorkeur heeft in deze prijsklasse.
Die heb ik; samen met de R1 en Rc als surround set; en ze klinken geweldig. Vanaf het moment dat ik de R1tjes gekocht had moest ik die R2tjes ook hebben. Deze zijn overigens wel bijna uit de handel dus ff rondshoppen kan een fiks voordeel opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Toen ik zelf getest heb van wat ik getest heb tot nu toe dan kwamen voor mijn smaak de dali new suite 2.8 er het beste uit. Het rendement hiervan is 90 db (2.83V/1m). De nominale impendatie is 4 ohm. Dit zijn dan niet van die moeilijke luidsprekers om aan te sturen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik zag dat je op zoek was naar een paar mooie,goed klinkende speakers.Ikzelf ben heel erg gecharmeerd van Hepta.Dit is een nederlandse fabrikant die kwalitatief zeer goede speakers maakt in elke prijsklasse.Op dit moment heb ik op mijn Onkyo TX-DS 676 als frontspeakers een paar magnat vifa 7 frontspeakers(dus de speakers van voor het faillisement van Magnat,dus beter van kwaliteit) en surroundspeakers van Hepta,de ace gold.Ik ben niet meer echt tevreden met het geluid van mijn frontspeakers,dus ik ga maar sparen voor de Hepta Frontiers(kosten 1089 p..s.).Welke ik je kan aanraden zijn de Hepta Spring,een niet te dure speaker,die vaak goede recencies heeft gekregen en die ik persoonlijk heel mooi vind klinken voor dat geld.Een maatje van mij heeft een complete set ,bestaande uit Hepta Fourtunes als front,ace center en heta springs als rear,en echt,t klinkt heel zuiver.Ook een voordeel van deze speakers is dat ze hardwired zijn.Wat ook heel mooi is van Hepta,is dat je de speakers in elke RAL kleur die jij wilt kan laten spuiten(ik persoonlijk vind de zwarte hoogglans heel mooi,zit nl zwart laminaat over).
Voor meer informatie: www.hepta.nl

[ Voor 14% gewijzigd door Corona op 15-05-2003 22:53 . Reden: wat vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23519

@Gameover: Jij ook zo'n audiofiele vriendin? ;) Mijn vriendin vind het ook erg cool. We verhuizen volgende week maar mijn set is al aangeschaft: B&W 603 s3's + Yamaha receiver (de 640) :D
Ga hem volgende week ophalen. Moet alleen nog een SUB erbij kopen maar dat komt volgende maand nog wel. Even kijken hoe we uitkomen met de centjes ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 23519 op 15-05-2003 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Anoniem: 23519 schreef op 15 May 2003 @ 23:49:
@Gameover: Jij ook zo'n audiofiele vriendin? ;) Mijn vriendin vind het ook erg cool. We verhuizen volgende week maar mijn set is al aangeschaft: B&W 603 s3's + Yamaha receiver (de 640) :D
Ga hem volgende week ophalen. Moet alleen nog een SUB erbij kopen maar dat komt volgende maand nog wel. Even kijken hoe we uitkomen met de centjes ;)
offtopic:
Idd. Toen ik haar ontmoette was ze erg overdonderd door de hoeveelheid techshit die ik had, maar toen ze eenmaal de redenen ervoor had beleefd (filmpje kijken, lekker muziekje luisteren) was ze gelijk overtuigd. :)

Ze vind mijn 1.44 mtr speakers dan ook nog eens gewoon mooi, dus het gaat zelfs nog verder dan tolerantie, het wordt gewaardeerd. :) Dus ik heb nu gewoon een 7.1,5 (twee subs. ;) ) in de huiskamer staan.

Nou wil zij dan haar plantjes enzo kwijt, daar mag ze van mij dan best mijn Subs enzo voor gebruiken, als het maar niet rammelt. Ik snap die "planten/spullen op speakerfobie" dan ook niet helemaal, alsof ze daardoor stuk gaan ofzo? Misschien vindt men het esthetisch niet verantwoord ofzo, ik heb zoeits van "boeie". ;)

Zie ook hier : GaMeOvEr in "Post hier foto's en specs van je home-ci" (Kan ff duren ivm veel plaatjes. ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door GaMeOvEr op 16-05-2003 00:17 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

offtopic:
Ik vind dat je dat best kan verantwoorden als ze de spullen ook daadwerkelijk respecteert. Beetje geven, beetje nemen om het zo maar te zeggen. En het valt inderdaad best mee, maar ik ben nog steeds voostander van de tweeter-on-top speakers ;) .

Maar verder vind ik het onzin om ruzie te maken met vrouw/vriendin over een plant op de speaker of niet. Beetje tolerantie in een relatie is ook belangrijk :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik daag je uit om een bloempot te laten balanceren op een Nautilus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Dr. Strangelove schreef op 16 May 2003 @ 01:10:
:D Maar dat kan op dat ding ook helemaal niet, dus dat telt niet. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Laatst online: 29-04 17:39
Playmaster schreef op 15 mei 2003 @ 16:22:
Toen ik zelf getest heb van wat ik getest heb tot nu toe dan kwamen voor mijn smaak de dali new suite 2.8 er het beste uit. Het rendement hiervan is 90 db (2.83V/1m). De nominale impendatie is 4 ohm. Dit zijn dan niet van die moeilijke luidsprekers om aan te sturen of wel?
En het gaat er juist om wat JOUW smaak is!!!

Vorig jaar ben ik samen met een vriend begonnen met de juiste speakers te zoeken... AV-receivers hadden we al...

Zoek maar eens op stassen op GOT... Dan kom je genoeg zooi tegen... Uiteindelijk hebben we toch de speakers voor een leuk prijsje bij RAF kunnen krijgen.

Ik heb een Sony strdb940 receiver, en heb hier B&W 603 S3 bij gekocht. Dit was voor mij (en voor mijn situatie voor mijn vriend ook) de beste keus in die prijsklasse (lag al een prijsklasse hoger dan ik eigenlijk van plan was). Een sub heb ik al staan (peerless xls10 zelfbouw zoals tbusquet die ook had gemaakt). Nu ben ik nog aan het sparen voor de lcr600 als center en 601's als rear.

Mijn vriend heeft een yamaha receiver (type is me even ontschoten). De dali 2.5 was toen de beste keus voor zijn situatie (2.8 stond er toen nog niet). Ook hij gaat zijn fronts aanvullen met dali speakers voor center en rear.

Het heeft wel heel lang geduurt voordat we tot deze keuzes gekomen waren. Iedere keer luisteren in andere zaken met eigen cd's...

Deze oplossingen waren voor mij en die vriend van mij de beste keus... Ga veel luisteren en bekijk wat echt jouw smaak is... En of het nog binnen het budget valt!!!

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Banzi schreef op 16 May 2003 @ 11:16:
[...]

Mijn vriend heeft een yamaha receiver (type is me even ontschoten). De dali 2.5 was toen de beste keus voor zijn situatie (2.8 stond er toen nog niet). Ook hij gaat zijn fronts aanvullen met dali speakers voor center en rear.
Als hij de dali speakers wil aanvullen. Deze zijn momenteel in de uitverkoop bijvoorbeeld bij Hobo Hifi omdat de nieuwe serie er nu is.

Gister ben ik zelf nog even wezen luisteren. Ik heb uiteindelijk de 2.8 vergeleken met de 6006 en ik vond de 2.8 iets rustiger en genuanceerder. De 6006 zijn echter meer geschikt voor mij soort muziek (rock). En het prijskaartje hiervan is een stuk gunstiger.

Weet iemand trouwens hoe de infinity alpha serie is? Die zag ik ergens anders staan maar geen tijd gehad om te luisteren nog.

[ Voor 9% gewijzigd door Playmaster op 16-05-2003 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51600

De Tannoy Revolutions zijn trouwens in de aanbieding bij Zwolsman in Amsterdam.
(www.highquality.nl)

R3 = 249,-
R2 = 199,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Dr. Strangelove schreef op 16 May 2003 @ 01:10:
Hehe. We kunnen ook je CDM's nemen :p . Daar moet het me nog op lukken ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GaMeOvEr schreef op 15 mei 2003 @ 11:12:
[...]

Nee. Dat is niet verkeerd. Dat is pas verkeerd als je er last van hebt, als in resonanties. En dat doen ze dus niet, want het zijn allemaal zware potten.
tbusquet in "Post hier foto's en specs van je home-ci"

Maar ja, sommige mensen zijn eigenwijs :P Nee hoor, als jij graag planten op je speakers hebt, ga je gang! Maar bij mij komt er niets op behalve stof. En zelfs daar wordt voor opgepast :9
Playmaster schreef op 15 mei 2003 @ 16:22:
Nee hoor, die zijn erg makkelijk aan te sturen :) Dat gaat zelfs goed met een redelijke A/V-reciever :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 16-05-2003 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25015

Anoniem: 81399 schreef op 14 May 2003 @ 22:15:
hey gilseboer check eens deze luidsprekers....

als je 5.1 kiest moet je zeker deze pakken mooi design en zeker een mega vet geluidje!! En ze hebben ook nog een super mooi design.... >:) })

http://www.altecmm.com/pr...etails.asp?pID=5100&sID=1

8)
Tja, dat zal best, maar dat zijn computer speakers, ik heb gewoon een 5.1 versterker waar ik speakers voor wil hebben. Geen dts encoder of ingebouwde versterker of die shit. Gewoon 5x speaker + actieve sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 35417 schreef op 16 mei 2003 @ 14:27:

Maar ja, sommige mensen zijn eigenwijs :P Nee hoor, als jij graag planten op je speakers hebt, ga je gang! Maar bij mij komt er niets op behalve stof. En zelfs daar wordt voor opgepast :9
tbusquet heeft het daar over de projector die op de speaker staat, maar hij zegt:
Haal eens even heel snel die projector van die luidspreker ! Foei ! Daar gaat het stuk van.
En ik neem aan dat ie het over de projector heeft en niet over de speaker! (magnetische afscherming en dat soort dingen waarschijnlijk)

[ Voor 6% gewijzigd door zimbab op 16-05-2003 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Anoniem: 35417 schreef op 16 mei 2003 @ 14:27:

tbusquet in "Post hier foto's en specs van je home-ci"

Dan mag jij mij uitleggen waarom mijn speakers stuk gaan als er planten opstaan. Door de evil vibes van de planten, waardoor de magnetische velden ontregeld raken? Kijk, dat je er geen projector op zet, doe je voor de projector, die vindt al die magnetische storingen/trillingen vast niet fijn nee. Maar mijn speakers stuk omdat er planten opstaan? Dat wil er bij mij niet in.

[ Voor 3% gewijzigd door GaMeOvEr op 16-05-2003 16:25 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Nou ben ik weer eens rond wezen kijken en werd mij verteld dat mijn receiver eigenlijk niet goed de speakers aan kan sturen of dat het kantje boord is. Is dit nu gewoon gelul of moet mijn receiver hier niet zoveel moeite mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Is gelul. Je zal er best goed geluid uit krijgen, maar vergeet niet dat een AV amp sowieso niet echt super is voor stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Dr. Strangelove schreef op 16 mei 2003 @ 18:20:
Is gelul. Je zal er best goed geluid uit krijgen, maar vergeet niet dat een AV amp sowieso niet echt super is voor stereo.
Op welke punten scoort een receiver lager dan een versterker. En in welke mate maakt dit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Een AV receiver heeft allerlei digitale circuits voor verwerking van beeld en geluid. Dat verknoeid het signaal. Daarnaast betaal je evenveel voor veel meer, dat gaat ten koste van iets: de prestaties.

Bij een gewone stereo versterker heeft het signaal een veel directer pad. Het resultaat is veel betere prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Zijn er dan mogelijkheden om wel een dd en dts versterker te halen zonder Video ingangen etc. Want ik ben niet van plan om iets dubbel te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja die zijn er. Als je een paar 1000 euro wil uitgeven kan je een pre-amp zonder videocircuits vinden. Moet je ook nog een paar 1000 neerleggen voor wat poweramps :)

Serieus: Bepaal eerst voor jezelf of jij het verschil storend vindt. Ga naar een hifizaak en zet naast je AV amp een stereo amp neer, b.v. een Marantz PM4200 of een NAD C320BEE. Vergelijk stereoperformance.

Twee dingen kunnen gebeuren: Je hoort weinig verschil en je hoort veel verschil. Als je weinig verschil hoort ben je snel klaar. Hoor je wel veel verschil, dan heb je een probleem, zoals de meeste mensen die serieus bezig zijn met zowel surround als stereo. De oplossing is dan of om een dure AV amp te kopen (persoonlijk vind ik dat tot 2000 euro alleen de Arcam AVR200 behoorlijk presteert in stereo) of om naast je AV amp een goede stereo amp te kopen. Je kan dan m.i. wat minder aan de AV amp uitgeven omdat de amplificatie van je fronts overgenomen wordt door de stereoamp. Je kan dan b.v. denken aan de kleinste AV amp van Yamaha met de NAD C320BEE.

Maar luister niet meteen naar mij; ga eerst zelf uitvinden of JIJ het wel nodig vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Hmz. Ik kan op mijn Receiver de videocircuits en signaalbewerking volledig uitschakelen. :) Dit gecombineerd met de "direct" modus en de Upsampling van mijn DVD963SA klinkt wel strak moet ik zeggen. Maarja, als ik dat eerlijk wil doen moet ik hier een Amp hebben van een Euro of 1000,- om die te vergelijken met mijn Receiver. (Je moet wel in dezelfde prijsklasse vergelijken natuurlijk.)

En idd, het is een beetje een dillemma als je HT _en_ goede stereo performance wil. Het mooiste zou zijn in mijn geval een losse eindbak eraan te hangen denk ik, alles op direct, dan gebruik ik mijn receiver als een pre-amp zonder signaalbewerking. Maar goed, tot nu toe bevalt het me goed. :P So much to do, so less money. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Hmz. Ik kan op mijn Receiver de videocircuits en signaalbewerking volledig uitschakelen. Dit gecombineerd met de "direct" modus en de Upsampling van mijn DVD963SA klinkt wel strak moet ik zeggen. Maarja, als ik dat eerlijk wil doen moet ik hier een Amp hebben van een Euro of 1000,- om die te vergelijken met mijn Receiver. (Je moet wel in dezelfde prijsklasse vergelijken natuurlijk.)

En idd, het is een beetje een dillemma als je HT _en_ goede stereo performance wil. Het mooiste zou zijn in mijn geval een losse eindbak eraan te hangen denk ik, alles op direct, dan gebruik ik mijn receiver als een pre-amp zonder signaalbewerking. Maar goed, tot nu toe bevalt het me goed. So much to do, so less money.
Met de direct knop bereik je echt niet hetzelfde resultaat als met een gewone stereo amp. Mijn ervaring met de source-direct knop op mijn SR4200 was zeer teleurstellend, het maakt niet veel uit. Een losse eindbak is ook geen goede oplossing, omdat het pre-amp gedeelte van een AV amp gewoon niet ideaal is voor stereo, en dat deel gebruikt je dan nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GaMeOvEr schreef op 16 May 2003 @ 16:25:
[...]

Dan mag jij mij uitleggen waarom mijn speakers stuk gaan als er planten opstaan. Door de evil vibes van de planten, waardoor de magnetische velden ontregeld raken? Kijk, dat je er geen projector op zet, doe je voor de projector, die vindt al die magnetische storingen/trillingen vast niet fijn nee. Maar mijn speakers stuk omdat er planten opstaan? Dat wil er bij mij niet in.
Zie je in iedere post van mij die ' :P '? Ik vind dat je niks op speakers moet zetten, daar zijn ze te kostbaar en teer voor. Ik ben zelf heel voorzichtig met dat soort apparatuur. En ik vind het opmerkelijk dat andere mensen dat niet hebben.
En tegen planten in het speciaal: planten hebben water nodig. Tijdens het water geven lekt er wel eens water uit de gieter, wat niet goed is. Je krijgt vanzelf kringen enzo op hout.

Maar je bent helemaal vrij om ermee te doen wat je wilt. Van mijn part gebruik je ze als fundering voor je huis :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 17-05-2003 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Anoniem: 35417 schreef op 17 mei 2003 @ 20:36:

Zie je in iedere post van mij die ' :P '?
Jah, maar je bent zo hardnekkig. :P
Ik vind dat je niks op speakers moet zetten,
daar zijn ze te kostbaar en teer voor. Ik ben zelf heel voorzichtig met dat soort apparatuur.
Ik ben er ook voorzichtig mee hoor, alleen nogmaals, zo teer is dat hout van mij niet. ;) Ik hang geen dingen aan mijn tweeter op, er staan planten op de kast. :)
En ik vind het opmerkelijk dat andere mensen dat niet hebben.
Nouja, zoals ik al zeg, _ik_ zie niet in hoe een speaker stuk kan gaan door er een plant op te zetten, dus zie ik het risico niet. :)
En tegen planten in het speciaal: planten hebben water nodig. Tijdens het water geven lekt er wel eens water uit de gieter, wat niet goed is. Je krijgt vanzelf kringen enzo op hout.
Mijn speakers zijn gelakt, ik weet niet hoe het met de jouwe staat? ;) Sowieso is dat een kwestie van netjes water geven en de eventuele druppels (Dan gaf je niet netjes genoeg water. ;) ) kun je met een doekje wegvegen. :)
Maar je bent helemaal vrij om ermee te doen wat je wilt. Van mijn part gebruik je ze als fundering voor je huis :P
Hm. Stevige speakers nodig en ook flink wat. Misschien een idee voor de Subs? Owhnee, contactgeluid. :+

Maar goed, ik ben dus ook zuinig op mijn spullen en ik had er ook wel eens iets op wat dan resoneerde, dus dat gaat er dan gelijk af. Ik denk dat het "daar gaan ze stuk van" gedeelte voornamelijk psychologisch is, want technisch is het niet te verklaren. :) (OK, druppels op ongelakt hout/mdf schiet niet op nee.)

Kijk, katten in je conussen, _daar_ gaat het stuk van. (Ik moet er niet aan denken trouwens... :{ )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1943

Anoniem: 51600 schreef op 16 mei 2003 @ 13:13:
De Tannoy Revolutions zijn trouwens in de aanbieding bij Zwolsman in Amsterdam.
(www.highquality.nl)

R3 = 249,-
R2 = 199,-
Bedankt voor de tip!
Ik was nog op zoek naar twee R1 speakers om er 7.1 van te maken.
Samen met mijn R3, R1 en RC zal LOTR nog beter klinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

Playmaster schreef op 14 May 2003 @ 20:16:
[...]

mischien via de zoekfunktie
en ook via de zoekfunktie van
dvdforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GaMeOvEr schreef op 17 May 2003 @ 20:56:
Jah, maar je bent zo hardnekkig. :P
Ja ok, da's waar :P
Ik ben er ook voorzichtig mee hoor, alleen nogmaals, zo teer is dat hout van mij niet. ;) Ik hang geen dingen aan mijn tweeter op, er staan planten op de kast. :)
Mja, dat is het verschil tussen speakers inderdaad :)
Nouja, zoals ik al zeg, _ik_ zie niet in hoe een speaker stuk kan gaan door er een plant op te zetten, dus zie ik het risico niet. :)
Nou ja, dingen die ergens op staan vallen om, verschuiven, maken krassen, etc. Maar als je heeeel erg goed oplet kan het niet echt snel misgaan idd..
Mijn speakers zijn gelakt, ik weet niet hoe het met de jouwe staat? ;) Sowieso is dat een kwestie van netjes water geven en de eventuele druppels (Dan gaf je niet netjes genoeg water. ;) ) kun je met een doekje wegvegen. :)
Niet gelakt iig, ik denk in de olie of zoiets. Wel erg teer, heel snel krassen iig.
Hm. Stevige speakers nodig en ook flink wat. Misschien een idee voor de Subs? Owhnee, contactgeluid. :+
Gaat je huis zo trillen idd :+
Maar goed, ik ben dus ook zuinig op mijn spullen en ik had er ook wel eens iets op wat dan resoneerde, dus dat gaat er dan gelijk af. Ik denk dat het "daar gaan ze stuk van" gedeelte voornamelijk psychologisch is, want technisch is het niet te verklaren. :) (OK, druppels op ongelakt hout/mdf schiet niet op nee.)
Is ook psychologisch. Mijn waardevolle bezittingen (vooral m'n speakers, ook omdat ze niet meer te krijgen zijn) zijn praktisch heilig voor mij. Dus ik kijk m'n ogen uit bij mensen die er wat anders tegenaan kijken :P
Kijk, katten in je conussen, _daar_ gaat het stuk van. (Ik moet er niet aan denken trouwens... :{ )
Auw :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Dr. Strangelove schreef op 17 May 2003 @ 10:31:
Twee dingen kunnen gebeuren: Je hoort weinig verschil en je hoort veel verschil. Als je weinig verschil hoort ben je snel klaar. Hoor je wel veel verschil, dan heb je een probleem, zoals de meeste mensen die serieus bezig zijn met zowel surround als stereo. De oplossing is dan of om een dure AV amp te kopen (persoonlijk vind ik dat tot 2000 euro alleen de Arcam AVR200 behoorlijk presteert in stereo) of om naast je AV amp een goede stereo amp te kopen. Je kan dan m.i. wat minder aan de AV amp uitgeven omdat de amplificatie van je fronts overgenomen wordt door de stereoamp. Je kan dan b.v. denken aan de kleinste AV amp van Yamaha met de NAD C320BEE.
Als we er nou even vanuit gaan dat ik alleen een AV receiver zou kopen. Mijn budget is tenslotte ook niet eindeloos. Welke merken of types staan er dan om bekend dat ze een goede stereo performance geven. Hij moet dan in de buurt van de 1000 euro liggen. Voolopig kan ik niet meer betalen, eventueel extra geld steek ik liever in mijn speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29984

Playmaster schreef op 19 May 2003 @ 07:54:
[...]

Als we er nou even vanuit gaan dat ik alleen een AV receiver zou kopen. Mijn budget is tenslotte ook niet eindeloos. Welke merken of types staan er dan om bekend dat ze een goede stereo performance geven. Hij moet dan in de buurt van de 1000 euro liggen. Voolopig kan ik niet meer betalen, eventueel extra geld steek ik liever in mijn speakers.
Ik zou zeker eens naar Rotel gaan kijken maakt hele mooie spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Anoniem: 29984 schreef op 19 May 2003 @ 07:58:
[...]

Ik zou zeker eens naar Rotel gaan kijken maakt hele mooie spullen.
Wat is er zo goed aan Rotel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Volgens een Duits tijdschrift waren de NAD receivers erg goed qua geluidskwaliteit. Ze (742, 752) hadden 'maar' de mogelijkheid tot 5.1, maar daar stond tegenover dat ze minder aan licenties kwijt waren voor o.a. DTS-ES en op die manier hebben ze meer gestoken in de geluidskwaliteit zowel van stereo als surround. Als je dus kan leven met het feit dat je geen 6.7 of zelfs 7.1 hebt kun je voor die gaan, want wat je wel hebt is wel van een goede kwaliteit. En ik persoonlijk vind dat je met een beperkt budget beter voor die extra kwaliteit kan gaan, want super qua gel;uidskwaliteit zijn ze al niet en dat wordt met extra kosten voor meer eindversterkers en licenties alleen maar minder. De T752 is er al voor 850 euro. En het geld dat je dan over houdt kan je dan inderdaad lekker in je speakers steken.

Het volgende komt van de NAD-importeur website (AND Benelux) en het stukje klopt.......ik heb de test thuis liggen.
Met de conclusie dat de "…… T742 einen Receiver, der in Stereo wie in Surround klar ausserhalb seiner preisklasse spielt" kunnen wij het natuurlijk alleen maar eens zijn. De volgende uitspraken mochten we optekenen uit deze test: · “…..Wer auf Rück-Center verzichten kann, bekommt mit dem T742 einen Receiver, der in Stereo wie in Surround klar ausserhalb seiner preisklasse spielt.” · “Der NAD lieferte einen hochdynamischen, packenden Heimkino klang noch bei pegeln, welche die Tester bislang eher doppelt so teuren Spitzenklasse-Geräten vorbehalten glaubten.” Dit resultaat is illustratief voor de aandacht die NAD besteed aan de stereo-weergave kwaliteiten van al haar produkten uit zowel de stereolijn als uit de AV-lijn.
Edit:

Zie net dat de T752 wel tot 7.1 ondersteund. Maar alleen in de voorversterker....hij heeft 5 eindversterkers. Zou je later naar 6.1 of 7.1 willen dan zou je er een eindversterker bij moeten kopen.

[ Voor 45% gewijzigd door zimbab op 19-05-2003 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik ben eigelijk benieuwd of je nog hebt gekeken naar de speakers die ik je had gegeven in mijn post.Zoniet,hier is de link nog een keer,er staan tevens recencies daar.
www.hepta.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Corona schreef op 19 May 2003 @ 09:25:
Ik ben eigelijk benieuwd of je nog hebt gekeken naar de speakers die ik je had gegeven in mijn post.Zoniet,hier is de link nog een keer,er staan tevens recencies daar.
www.hepta.nl
Ik he het wel bekeken, ik kan er in eerste instantie niet zo heel veel van zeggen. Als ze zo goed klinken als de zeggen dan lijkt het me misschien wel wat. Ik vind ze alleen niet echt mooi als ik eerlijk moet zijn. Zaandam is niet echt in de buurt trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
Om nog even terug te komen op het receiver gedeelte. Ik was laatst een dvd'tje aan het luisteren en ik had hem vrij hard staan. Nou kon ik op den duur mijn hand niet goed op de receiver houden zo heet werd hij. Is dit normaal? Zo nee wat betekent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is normaal :) Is goed zelfs, transistoren gaan echt goed werken als ze een beetje op temperatuur zijn :) Niets om je druk om te maken iig..

En nee, bij deze ontketen ik niet de discussie over het al dan niet op laten warmen van versterkers voor gebruik. Neem dan dus ook geen aanstoot aan deze post :P

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 20-05-2003 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik ben even kwijt wat voor speakers je hebt/wil gaan kopen, maar NAD vind ik persoonlijk een slechte combi met B&W. Met een wat warmere speaker (b.v. Dali, veel voor weinig) is NAD wel weer heel geslaagd. Zowel Rotel, NAD, Marantz staan er bekend om goed te presteren in stereo, maar dat is relatief. Ik heb een NAD T761 vergeleken met een (fors goedkopere) C370, en de laatste won het makkelijk. Ook mijn Marantz SR4200 vind ik geen held in stereo. Maar het hangt er vanaf waar je de grens legt. Als je budget 1000 euro is zou ik dus gaan voor een NAD 320BEE, vervolgens kan je daar een nette AV amp van 600 euro aanhangen (de nieuwe Yamaha's schijnen erg goed te zijn, matched goed met NAD ook). Ik garandeer je dat je dan beter geluid hebt in stereo dan met b.v. alleen een NAD T752, en dat je verrassend weinig hoeft in te leveren qua surround.

Pagina: 1 2 Laatste