Ik ben op zoek naar nieuwe luidsprekers als front speakers voor mijn HT. Nou weet ik dat het de bedoeling is dat ik zelf moet gaan luisteren (en daar ben ik ook mee bezig) maar elke keer dat ik ga luisteren kom ik ergens anders op internet weer andere luidsprekers tegen. Nou is het misschien makkelijk dat ik aanbevelingen krijg voor mensen die het verschil kennen doordat ze weleens geluisterd hebben (dus niet een leuke actie maar je weet niet hoe ze klinken). Ik weet ik dat dit misschien in het HT topic thuis hoort maar daar raak je helemaal de weg kwijt.
Mijn budget ligt tussen de 300 - 550 per speaker.
Ik heb zelf al de volgende luidsprekers geluisterd:
Dali Blue 6006 hobo SE
Dali suite 2.5
Dali new suite 1.7
Dali new suite 2.8
B&W 603 S3
ELAC 121 ASIII
Mordaunt Short ..?? weet niet meer welk type met grote woofer aan de zijkant.
Chario syntar 100 tower
nog een paar waar ik zo snel niet op kan komen
Ik vind persoonlijk de dali new suite 2.8 het beste klinken, maar deze zijn met zijn 599 eurootjes nogal aan de prijzige kant naar mijn mening. Ik weet niet of er mensen zijn die ook in deze richting ervaring hebben. Maar suggesties en vooral onderbouwing zou welkom zijn.
Ik draai zelf voornamlijk rock muziek maar dit begint steeds meer te veranderen naar rustigere muziek. Mijn vriendin luistert ook naar iets rustigere muziek maar wel muziek met redelijk laag erin.
Ik heb een receiver van yamaha (RX-V430) ik weet dat het geen topmodel is maar dat is nou eenmaal niet als eerst aan vervanging toe. Dit is voor latere zorg.
Hiernaast heb ik momenteel 2 front speakers van jbl (atx 30) deze verplaats ik dus naar achter. Mijn center is van de JBL LX serie.
Uiteindelijk wil ik alles vervangen door speakers uit dezelfde serie. Alhoewel dit niet op korte termijn te realiseren is.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij goede adviezen kunnen geven.
Mijn budget ligt tussen de 300 - 550 per speaker.
Ik heb zelf al de volgende luidsprekers geluisterd:
Dali Blue 6006 hobo SE
Dali suite 2.5
Dali new suite 1.7
Dali new suite 2.8
B&W 603 S3
ELAC 121 ASIII
Mordaunt Short ..?? weet niet meer welk type met grote woofer aan de zijkant.
Chario syntar 100 tower
nog een paar waar ik zo snel niet op kan komen
Ik vind persoonlijk de dali new suite 2.8 het beste klinken, maar deze zijn met zijn 599 eurootjes nogal aan de prijzige kant naar mijn mening. Ik weet niet of er mensen zijn die ook in deze richting ervaring hebben. Maar suggesties en vooral onderbouwing zou welkom zijn.
Ik draai zelf voornamlijk rock muziek maar dit begint steeds meer te veranderen naar rustigere muziek. Mijn vriendin luistert ook naar iets rustigere muziek maar wel muziek met redelijk laag erin.
Ik heb een receiver van yamaha (RX-V430) ik weet dat het geen topmodel is maar dat is nou eenmaal niet als eerst aan vervanging toe. Dit is voor latere zorg.
Hiernaast heb ik momenteel 2 front speakers van jbl (atx 30) deze verplaats ik dus naar achter. Mijn center is van de JBL LX serie.
Uiteindelijk wil ik alles vervangen door speakers uit dezelfde serie. Alhoewel dit niet op korte termijn te realiseren is.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij goede adviezen kunnen geven.