[Win98] Hoe tegengaan dat nieuw venster focus krijgt?

Pagina: 1
Acties:

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 10:10

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Als ik ergens in zit te werken (Word, eMail, whatever...) en ik start een nieuw programma op, dan duurt het even voordat dat programma ook daadwerkelijk is opgestart. Dus ga ik verder met werken waar ik mee bezig was.

Echter is het altijd zo dat het venster van het nieuwe programma naar boven komt.. zelf meerdere keren, ondanks het feit dat ik telkens weer terug naar Word (of zo) terug schakel door daar op te klikken.

Hetzelfde zie je als je in I.E. een link aanklikt en een nieuw venster wordt geopend. Dat opent altijd BOVEN het venster waar je eigenlijk in bezig bent.

Oftewel.. reuze fokking irritant.. ik erger me hier al jaren aan.

Dus.. is hier een oplossing voor?

edit:
reactie op Compubiter:
Ik weet dat je normaal je OS moet vermelden, maar het gaat in dit geval (volgens mij) om ALLE windows versies.. die doen dit toch allemaal zo? Maar ik draai zelf op dit moment nog (niet lachen) Win98SE.

Bedoel je TweakUI? "prevent from other applications to steal focus" o.i.d.? Dat had ik ooit al een keer geinstaleerd en geprobeerd. Zonder success, helaas.

In de search is ook weinig te vinden hier over, behalve dat er meer mensen zijn die dit super irritant vinden. Maar geen oplossing. En wat geleuter over Ford Focus en focus met cameras :D

Thanks voor de snelle reactie, bij de weg :)

[ Voor 35% gewijzigd door lordsnow op 13-05-2003 00:14 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[search=steal focus]
Ik geloof dat er een extern programmaatje voor benodigd was, waarschijnlijk staat het hier wel ergens tussen :).

offtopic:
Welke Windowsversie gaat het om, zie ook de WOS-Policy :).

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

OS in de titel vermeld :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.