Ellendige broertjes...

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 02:25
Ok, even een topic verklaring.
Ik zit hier achter een kabelmodem, die gedeeld wordt met 2 broertjes.
Ik heb het zaakje in beheer, en kabeltjes gaan netjes modem>router>direct/hub.
Punt is alleen.. zodra er ook maar 1 pagina niet berijkbaar is, of iemands counterstrike ping verhoogt van 70 naar 100 of hoger. (wat wel eens voorkomt, het blijft chello) dan heb ik het gelijk gedaan met "die slome kut router" en "zonder router ging het toch ook" (had er eerst een gare NT bak staan maar die liep voort zo aan dat ik het beestje heb vervangen met een (snellere wat dat betreft) router, overigens had ik hetzelfde probleem met nt.).
Ik heb er wel een server achter staan, maar die kan onmogelijk zoveel verkeer genereren dat het hele zaakje plat gaat.

Ding doet het verders ook perfect, intern werkt het zaakje namelijk als een zonnetje. Alleen het is dus die chello modem die er regelmatig uitvliegt (je weet wel, rode lampjes, ff modem resetten en ding kan er weer even tegen).
Als het zaakje eruit vliegt zie je ook dat de router geen ip meer heeft/dhcp server niet kan vinden.

Probleem is echter, hoe kan ik hun nou bewijzen dat dat geouwehoer voorbij de demarc ligt (oftewel, dat ik mijn zaakjes wel op orde heb, maar gewoon afhankelijk ben van wat er buiten ligt). Let wel, het zijn gebruikers in categorie 4 (zie user friendly) Het duurt niet lang meer of ik trek er alle kabels uit richting anderen en deze jongen is eigenbeheerder :X
Ik begin het gemekker namelijk goed zat te worden. :(

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En wat wil je van ons? Als chello niet goed wil of je modem ligt op sterven kunnen wij dat echt niet zo bewijzen hoor :)

Tweakers Discord

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

dus als ik he goed begrijp vliegt je modem er uit bij een te hoog verkeer?

Verwijderd

Bel chello op; of als je broertjes zo blijven zeuren dan zeg je dat zij een nieuwe modem kopen.

BTW: wat wil je van ons? Je kan beter zeggen dat je problemen hebt emt je verbinding dan zeuren over je broertjes(dat gaat ons toch niks aan en is prive O-) )

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 21:49 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nieuw modem :? Of broertjes wat netwerk kennis leren :?

* nero355 vindt ook dat internet sharen niet leuk is maar ja bij mij was het kwestie van modem ombouwen naar Alcate Pro en Switch kopen en gaan :) nu nog bandbreedte splitsen als ie sneller wordt ofzo ooit........... :z

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05
snelheid van broertjes knijpen zuren ze ook niet als het trager wordt. zitten ze nl nog op de goede snelheid.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Zijn ook van die broertjes zeker die niet mee betalen aan dat chello internet ?

Gewoon eruit gooien voor een uurtje doe ik ook wel es. O-)

• Nibble
kevinp schreef op 12 May 2003 @ 21:53:
snelheid van broertjes knijpen zuren ze ook niet als het trager wordt. zitten ze nl nog op de goede snelheid.
LOL :) ideetje ;)
Ik ga ze toch eens bellen daar ja. Maar ben gewoon een beetje gefrustreerd geraakt door dat gezever.
Supersnel chello internet zonder vertraging is hetzelfde als een windows zonder foutmeldingen, maar dat willen sommige mensen gewoon niet geloven :P

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
Nibble schreef op 12 May 2003 @ 21:55:
Supersnel chello internet zonder vertraging is hetzelfde als een windows zonder foutmeldingen, maar dat willen sommige mensen gewoon niet geloven :P
Mooiste uitspraak sinds maanden, die moet ik eventjes opschrijven :P 8)7

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
ehm.. volgens mij kan dit opgevat worden als een 'case closed', voor je eigen topic notabene?? :?

• Nibble
jazz schreef op 12 mei 2003 @ 22:07:
[...]

ehm.. volgens mij kan dit opgevat worden als een 'case closed', voor je eigen topic notabene?? :?
ja ach gooi maar weer dicht dan.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Dit is toch iets tussen jou & je broertjes wat je moet uitvechten. :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.