Toon posts:

DVD/muziek componentenset ter vervanging van JVC TH-A9R set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huisgenootje gaat vertrekken en neemt zijn JVC TH-A9R DVD setje mee. Ik moet nu dus op zoek naar een ander setje, want zonder kan ik in ieder geval niet meer. Wel heb ik opgemerkt dat over dit setje muziek (CD's en radio) niet echt lekker klinkt, bijna al het geluid komt over dat ene kleine centrale boxje. Nu ben ik geen audiofiel in de vorm dat ik alles hoor, maar ik ben wel een muziekliefhebber. Ik luister naar jazz, pop, oude house, klassiek etc., zeer gediversificieerd dus. Verder ben ik compleet verslaaft aan films, ik ga veel naar de bios, ik huur veel DVD's en met kopen ben ik nu ook begonnen. Om ook lekker naar muziek te luisteren wil ik dan ook een losse receiver en dvd speler. Hiervoor zat ik aan de Pioneer VSX-D511-S icm de Philips DVD 763SA (aangezien die ongeveer alles afspeelt) te denken.

Verder komen dan de boxen aan bot. Ik wil toch wel graag wat goeds hebben, maar mijn budget is nog maar 500 euro voor deze toch wel essentiele onderdelen.

Ik heb echter nog een stel oude boxen van mijn ouders staan. Het zijn twee Jamo Compact 120 boxen. De rated Power in 120 W en de music power is 140 W. De IEC (268-5) is 45 W en het frequentiebereik ligt van 38 - 20.000 Hz, verder zijn het 8 ohm boxen. Nu dacht ik deze misschien te kunnnen gebruiken. Wat denken jullie ervan, en wat zou ik dan hier aan toe moeten voegen.

Het geheel zit nu op een budget van een kleine 1100 euro en hiervoor wil ik dus een goede kwaliteit set kopen. Mijn receiver vind ik toch wel het belangrijkste, wat betreft dvd speler en boxen zou ik in de toekomst nog wijzigingen aan kunnen brengen als ik over een half jaar na mijn afstudedren wat meer geld ga verdienen. Op en of aanmerkingen zijn van harte welkom.

(BTW dit alles sluit ik aan op een Philips 61 cm TV)

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 15:25

Boekster

Naimoholic

Ga eerst eens luisteren naar wat spullen. Dan weet je al een beetje wat je kunt verwachten. Kijk niet naar Wattages, dat is absoluut onnodig. Je zegt zelf dat je al 4(?) luidsprekers hebt. Dan zou je in principe een Sub en een Center nodig hebben om je 5.1 set te completeren. Maar een Pioneer is mooi spul voor het geld. Ik weet niet hoe het zit qua geluid, maar dat zul je toch zelf moeten horen, aangezien jouw smaak die van mij niet is.
Maar Yamaha is ook mooi spul. Eigenlijk zou je je vraag moeten stellen in het Centraal HomeTheatre topic. Verder was hier iemand bezig met een Yamaha RX-V630 en een Marantz SR-4300. Zou je ook even kunenn kijken.

En dan gaat je topic hoogstwaarschijnlijk op slot, want het is een "Wat moet ik kopen-topic".

Music Addicted

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef niet zo zeer advies over wat te kopen. Ik vind opmerkingen over die twee boxen inpassen interressanter. Mijn receiver en DVD kan ik prima zelf uitkiezen. Maar ik dacht wel dat er hoer gepost moest worden met een compleet verhaal.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 22:34 ]

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Tja, die luidsprekers kunnen er waarschijnlijk gemakkelijk aan. Die zullen niet al te moeilijk zijn. De vraag is dan of het geluid van die Jamo's je erg bevalt, en daar kom je eigenlijk alleen achter door het te proberen. Je luidsprekers meenemen is lastig denk ik (ik weet niet hoe groot ze zijn), maar een receiver mee naar huis is vaak niet zo'n probleem.

Music Addicted

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 22:34:
Ik hoef niet zo zeer advies over wat te kopen. Ik vind opmerkingen over die twee boxen inpassen interressanter. Mijn receiver en DVD kan ik prima zelf uitkiezen. Maar ik dacht wel dat er hoer gepost moest worden met een compleet verhaal.
het spijt me, maar we hebben bij hifi-koop topics de lijn getrokken: Eerst naar de winkel om te luisteren, daarna kan je je ervaring delen en je vragen stellen in het forum. Je had daar ook kunnen luisteren naar die sets en kunnen horen dat je voor hetzelfde geld meer gelud krijgt als je beperkt tot 2 kanaals.
De vraag "wat moet ik kopen" is dan ook niet zo zinnig, de vraag of en hoe je oude speakers kan gebruiken en / of matchen wel :). Toch is het verstandig om ook eens te gaan luisteren (en dat het liefst voordat je een topic opent). Het is namelijk de bedoeling dat jij ernaar gaat luisteren en het mooi vindt :). Niet wij.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Maar hij is ook filmfanaat, dus een surround receiver is geen luxe. Inleveren doe je dan wel op het muziekalere karakter van je elektronica, en dat moet het dan voor jou waard zijn.
moest hij trouwens niet op slot?

Music Addicted

Pagina: 1