Geen beurs, geen tempo
Verwijderd
Linux
Onder Linux kan ook de beginnende gebruiker vrij eenvoudig een stabiele server bouwen. Naast het genoemde voordeel van stabiliteit, zijn de systeemeisen bij een Linux-server vele malen lager: vanaf een 386 met 6 MB ram, harddisk niet vereist. Een ander voordeel is dat onderstaande proggies helemaal gratis zijn Je kunt een complete mini-Linux (met router software) gebruiken (past op één floppy) zoals
- FreeSCO
- CoyoteLinux
- LRP
- FloppyFW (speciaal voor MxStream)
Als je van cdrom kan booten is Knoppix ook verotte handig
FreeSco, Coyote en FloppyFW hebben allemaal geen USB support, LRP weet ik niet, maar lijkt me sterk dat een kernel met USB support op 1 floppy pastVerwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 21:13:
Hier een stukje uit de GOT internet delen faq
Linux
Onder Linux kan ook de beginnende gebruiker vrij eenvoudig een stabiele server bouwen. Naast het genoemde voordeel van stabiliteit, zijn de systeemeisen bij een Linux-server vele malen lager: vanaf een 386 met 6 MB ram, harddisk niet vereist. Een ander voordeel is dat onderstaande proggies helemaal gratis zijn Je kunt een complete mini-Linux (met router software) gebruiken (past op één floppy) zoals
- FreeSCO
- CoyoteLinux
- LRP
- FloppyFW (speciaal voor MxStream)
Als je van cdrom kan booten is Knoppix ook verotte handig
Kijk eens op de site van smoothwall of die USB ondersteunen
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
mss wat overkill om daar een router op te hebbe draaien, maar ik doe het ook, werkt prima...
Het is alleen 100 mb ofzo.
[ Voor 10% gewijzigd door Brazza op 12-05-2003 21:44 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Brazza op 12-05-2003 21:58 ]
Je kunt je vraag dus beter daar opnieuw stellen.
Dit topic is gesloten.
![]()