Linux Router USB modem ondersteuning

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik ben op zoek naar iets soortgelijks als Freesco, een op Linux gebaseerde router op een floppy die ook USB modems ondersteunt. Ik heb echter niets kunnen vinden met google of GOT search, weet iemand wat?

Geen beurs, geen tempo

Verwijderd

Hier een stukje uit de GOT internet delen faq

Linux
Onder Linux kan ook de beginnende gebruiker vrij eenvoudig een stabiele server bouwen. Naast het genoemde voordeel van stabiliteit, zijn de systeemeisen bij een Linux-server vele malen lager: vanaf een 386 met 6 MB ram, harddisk niet vereist. Een ander voordeel is dat onderstaande proggies helemaal gratis zijn Je kunt een complete mini-Linux (met router software) gebruiken (past op één floppy) zoals
- FreeSCO
- CoyoteLinux
- LRP
- FloppyFW (speciaal voor MxStream)

Als je van cdrom kan booten is Knoppix ook verotte handig

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 21:13:
Hier een stukje uit de GOT internet delen faq

Linux
Onder Linux kan ook de beginnende gebruiker vrij eenvoudig een stabiele server bouwen. Naast het genoemde voordeel van stabiliteit, zijn de systeemeisen bij een Linux-server vele malen lager: vanaf een 386 met 6 MB ram, harddisk niet vereist. Een ander voordeel is dat onderstaande proggies helemaal gratis zijn Je kunt een complete mini-Linux (met router software) gebruiken (past op één floppy) zoals
- FreeSCO
- CoyoteLinux
- LRP
- FloppyFW (speciaal voor MxStream)

Als je van cdrom kan booten is Knoppix ook verotte handig
FreeSco, Coyote en FloppyFW hebben allemaal geen USB support, LRP weet ik niet, maar lijkt me sterk dat een kernel met USB support op 1 floppy past ;)

Kijk eens op de site van smoothwall of die USB ondersteunen :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

FreesCo en alle anderen hebbenw el USB ondersteuning effe zoeken naar de add-on.in hoe je het ook noemt bestaat wel ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

redhat zou dat moeten doen...
mss wat overkill om daar een router op te hebbe draaien, maar ik doe het ook, werkt prima...

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 05:40

Brazza

Byte me!

Ipcop is een goeie router waar de ondersteuning gevestigd zit in Nederland, dus uitgebreid support voor USB modems. http://www.ipcop.org

Het is alleen 100 mb ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door Brazza op 12-05-2003 21:44 ]

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

net als smoothwall, ook usb support volgensmij, wel 100mb oid, iig een HD voor nodig

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 05:40

Brazza

Byte me!

En binnen <6 minuten geinstalled incl. firewall. Best netjes, alleen de performance blijft een beetje achter onder zware load.

[ Voor 10% gewijzigd door Brazza op 12-05-2003 21:58 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Zoals je in NOS policy - updated 01/04/03 kunt lezen is hier een aparte thread voor: Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2 :)

Je kunt je vraag dus beter daar opnieuw stellen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.