Toon posts:

[2k/XP] Computer weigert te starten (format) *

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn c-schijf geformateert waar windows op stond dmv van Partition magic 8.0. Computer rebootte maar als ik mijn windows cd erin stop (heb 2k en xp geprobeert) dan zegt hij "Druk op een toets als u de computer vanaf de cd-rom wilt opstarten". Ik druk een toets en bij de winxp cd blijft de pc hangen. Bij de win2k cd herstart de pc.

Beide is niet goed.

Ik heb bootdisks voor win2k geprobeert maar na die diskettes krijg ik blue screen of death.

De computer doet helemaal niets als opstarten, dan zoeken naar een bootdisk en als ie die niet vind geeft ie error. Die error is "NTLDR is missing. Press crtl-alt-del to restart""

Wat moet ik doen om windows (xp of 2k) er toch op te krijgen ?

Verwijderd

ww.bootdisks.com

NT bootdisk downloaden met CD-support.

Verwijderd

www.bootdisk.com en dan een Win98 bootflop downloaden. Daarmee booten (wel in je BIOS aangeven dat je van floppy wilt booten), vervolgens handmatig installeren :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 20:31:
www.bootdisk.com en dan een Win98 bootflop downloaden. Daarmee booten (wel in je BIOS aangeven dat je van floppy wilt booten), vervolgens handmatig installeren :)
98-disk?? Hij is NTLOADER kwijt op zijn HDD => oude filesystem niet te benaderen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik gedaan. Win2k bootdisks (4 diskettes) en als die diskettes klaar zijn met wat ze ook voor zijn dan wordt gevraagd "Install win2k? press enter" "repair an earlier installation press R"

Ik druk enter en er word gevraagd voor cd-rom. Ik doe die erin en druk weer enter. Daaropvolgend krijg ik bluescreen met allemaal errors.

Verwijderd

Windows XP en 2000 BSOD guide

En anders zou ik graag veeeeel meer info ontvangen WAAR en WAT VOOR BSOD je krijgt.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:15

DaRoot

Some say...

Denk dat jij wel een hardwarematig probleem hebt. Anders zou je pc iig fatsoenlijk van die cd's moeten starten.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu weer die bootdisks runnen. Dus over 10-15 minuten zal ik bsod details geven.

Ik hoop dat je me daarmee kan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Blue screen of death message =>

*** STOP 0x0000001E (0xC0000006,0x804E61DA,0x00000000,0x002A28BC)
KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

*** Address 804E61DA base at 80400000, DateStamp 384d5a76n - ntoskrnl.exe

Dan is this the first time you see this msg blablabla

ntsokrnl.exe moet dan probleem zijn maar ik heb geen flauw idee wat het is :|

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 22:54 ]

Verwijderd

Volgens Microsoft kan dit te maken hebben met hardware die tijdens het initialiseren van de setup niet wordt herkend door de kernel.

Misschien is het een beetje veel gevraagd, maar:
- Kijk even of voor je moederbord er een specifieke driver is (op de site van de fabrikant), die nodig is voor het aansturen van je IDE-controllers. Deze driver, en dat zal ook wel vermeld staan, kan je nodig hebben om aan het begin van de setup aan de setup toe te voegen.

- Begin met je systeem zo kaal mogelijk te installeren. Dus (dat vind ik het makkelijkst): 1 HDD, 1 CDROM, 1VGA en verder niets. Controleer anders ook ff ov het verwisselen/verwijderen van geheugen-reepjes iets uithaalt.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 22:46:
Kijk eens op support.microsoft.com of je iets kunt vinden hierover ;). Staan redelijk wat suggesties op met betrekking tot NTLDR. Probeer ook eens te [search=ntldr].

OS toegevoegd aan topictitel, zie ook de WOS-Policy :).

Verwijderd

Topicstarter
Drivers kan ik niet vinden (heb een gigabyte mobo)
2de zal ik morgen proberen, btw zou het kunnen helpen om een andere cd-rom te inbouwen (maakt snelheid uit?)

Verwijderd

Snelheid maakt in principe niet uit van de CDROM; kijk ook ff of je in de BIOS de IDE-snelheid vast kan zetten op DMA33/66/100/133 ofzo, maar dan wel voor ALLE IDE-poorten dezelfde snelheid instellen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Staat Virus Protection wel uit in je BIOS (moet uit)

Anders raad ik je aan om even met de Win98 disk op te starten en fdisk /mbr uit te voeren.
Mocht dit nog geen effect hebben, haal dan met fdisk je hele partitie weg en maak het opnieuw aan (of nog beter, gebruik wipe van www.ibm.com om je hele hdd leeg te maken)

En ik raad je ook aan om memtest86 of een andere RAM test even te draaien.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de ide snelheid niet vinden in bios,helaas :(

Verwijderd

Topicstarter
Anders raad ik je aan om even met de Win98 disk op te starten en fdisk /mbr uit te voeren.

Heb ik gedaan (volgens mij) kreeg error dat ie geen mbr installatie kon vinden en dus niet backuppen en daarom wou ie het niet doen

• dreeke

dreeke

outdated icon

Het klinkt mij in de oren alsof je HDD naar z'n jachtvelden is, of dat de bootsector van het ding een beetje verziekt is.

Download even wipe van ibm.com af (zoekfunctie ff gebruiken op hun site) en zet die op je Win98 opstartdiskette.

Als je dit progje uitvoert maakt hij je HELE hdd leeg (inclusief partitieinfo)
Dus alleen doen als je geen 2de partitie hebt die je wilt bewaren!!!!

met wipe /? krijg je de help en met wipe 0 maak je de hele primary master hdd leeg.

Verwijderd

Topicstarter
HDD heeft het altijd gedaan dus zal wel aan bootding liggen. Ik heb spul gebackupped up mijn 2de partitie. =/

Ik denk dat ik morgen eerst even probeer met andere h/d want floppy op deze pc doet het niet zodat ik ook geen bootdisks kan maken :|

Verwijderd

Topicstarter
Btw

Als ik opstart duurt het "Checking NVram" heel erg lang. Hij lijkt veel en veel verder te gaan dan normaal

Edit: vergat net te editten, soz. Ik denk dat ik het volgende ga proberen morgen. Andere pc hier neer zetten en eerst h/d verwisselen kijken als ie op andere pc wel windows erop wil zetten. Als dat niet werkt proberen kaler te runnen.

Als dat niet werkt, suggesties ?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 00:29 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

beetje offtopic: Mag ik je nog even wijzen op dit knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif
bovenaan je posts.

Daarmee kan je je berichten aanpassen zodat er niet steeds 2 posts vlak achter elkaar van jezelf komen :)

[ Voor 12% gewijzigd door dreeke op 13-05-2003 00:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heh Heh zag het net toen ge edit (check above) gestuurd en zag je bericht,hoezo toeval? :)

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik zou toch maar eens je mem testen :)

Verwijderd

Topicstarter
htol schreef op 13 May 2003 @ 00:34:
Ik zou toch maar eens je mem testen :)
Ik zal het morgen proberen want van deze laptop werkt diskettedrive niet =/

lastig genoeg :)

Edit: en ik zit hier maar te refreshen tot iemand met geniale oplossing komt =(

Morgen probeer ik wel met andere cd-rom drive. Dan bump ik dit wel ff =)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 01:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bump:
Ik heb nu een andere cd-rom erin gezet en daar boot ie wel van. Hij opent windows 2000 setup abd installeert verscheidene bestanden. Daarna wil hij windows 2000 starten maar dan krijg ik weer een blue screen of death. Precieze details zal ik dadelijk geven als het weer gebeurt.

Dus nu ziet en leest hij cd-rom maar crasht op het belangrijkste moment.

Blue screen of death message:

STOP: c0000221 Uknown Hard Error
\Systemroot\System32\ntdll.dll

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 12:34 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 20:33:
Windows XP en 2000 BSOD guide

En anders zou ik graag veeeeel meer info ontvangen WAAR en WAT VOOR BSOD je krijgt.
Dit geldt ook hier voor, dus kijk eens in de BSOD-FAQ of via Google of daar jouw foutmelding staat :).

Verwijderd

Topicstarter
Hmm had ik gedaan maar precieze error stond er niet in. Nu echter heb ik dit gevonden =>

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;101096

Er staat die ntdll.dll nieuw eropzetten. Hoe kan ik dit doen als ik niet op C: schijf kan komen en waar haal ik die nieuwe file vandaan ?

Ow wacht ik heb nu de bootdisks gebruikt en als ik bij punt kom waar hij cd-rom nodig heeft doet ie het nu wel. Ik ben nu de c-schijf aant formatten omdat ik daar windows op wil zetten. Ik edit deze post wel als hij het wel of niet doet. Als hij het wel doet om te bedanken en als hij het niet doet om meer hulp te vragen =)n nu

//added

Ik ben nu aant installen maar hij weigert ntdll.dll,winsev.dll en win32.sys te installen ik moest skip doen en nu maar hopen dat hij het doet zonder die files =/

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 13:22 . Reden: Iets toevoegen ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nu de pc reboot wil hij windows2k starten. Ik zie bllauweblokjes en als ie klaar is met laden krijg ik weer een andere bsod. Zal zo weer zeggen wat het is en zelf in guide kijken ;)\

BSOD

*** STOP: 0x0000006B (0xC0000034, 0x00000002, 0x00000000, 0x00000000)
PROCESS_INITIALIZATION_FAILED

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;115579

stond niet in de guide

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 13:36 ]

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 06:44
ik heb soortgelijke problemen opgelost door Vcore en Vmem te verhogen. kennelijk draaide het geheel niet helemaal soepel tijdens installatie. dit was op een gigabyte 7vrxp.

[ Voor 10% gewijzigd door Byte_Me op 13-05-2003 13:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Byte_Me schreef op 13 mei 2003 @ 13:35:
ik heb soortgelijke problemen opgelost door Vcore en Vmem te verhogen. kennelijk draaide het geheel niet helemaal soepel tijdens installatie. dit was op een gigabyte 7vrxp.
Kan dit in de bios ? Zoja hoe ?

Ik zit wel vcore staan bij die temperaturen maar verder nergens. En daar kan ik niet veranderen

Oplossing voor laatste bsod volgens knowledge base:

RESOLUTION
To avoid this problem, make sure FTDISK.SYS has completed mirroring from the boot partition to the mirror partition. You can confirm this by selecting the mirror in Disk Administrator. The lower-left corner of the Disk Administrator window is a status bar; it should say:

"Mirror #x: [REGENERATING]" if the system has not finished mirroring the partitions.

-or-
"Mirror #x: [HEALTHY]" if the mirror is ready to be booted from.

Kan iemand me dat uitleggen ?

Ik ga nu weer de bootdisks runnen en dan installen op mijn andere partitie.

=/

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb win2k nu op andere partitie staan maar hij doet nog niets. Zelfde bsod. Nu heb ik win2k in safe mode gerunt kijken als hij het dan misschien doet want hij staaterop nu als het goed is.

//added Nee zelfde bsod zelfs in safe mdoe

Verwijderd

Ik denk dat we toch even terug moeten lezen in dit topic; aangezien je nu weer BSOD krijgt.

- Heb je je PC zo kaal mogelijk geinstalleerd (1HD, 1CD, 1VGA)?
- Heb je zeker weten je geheugen getest en is dat goed bevonden?
- Heb je alsnog (zeker weten) de 2K-drivers van je mobo van de site gehaald?
- Heb je geen lekspanning op je kast/mobo staan? Meet ook ff de schroeven waarmee je je kaarten vast hebt zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ff h/d geswitcht maar dat werkte niet dus nu weer de oude erin en nu herkent ie em niet meer? :s

Ik heb dezelfde stekkers erweer ingedaan =/ wat kan daar nu mee zijn ?

Doet het weer *

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 14:23:
Ik denk dat we toch even terug moeten lezen in dit topic; aangezien je nu weer BSOD krijgt.

- Heb je je PC zo kaal mogelijk geinstalleerd (1HD, 1CD, 1VGA)?
- Heb je zeker weten je geheugen getest en is dat goed bevonden?
- Heb je alsnog (zeker weten) de 2K-drivers van je mobo van de site gehaald?
- Heb je geen lekspanning op je kast/mobo staan? Meet ook ff de schroeven waarmee je je kaarten vast hebt zitten.
-Ja zowat wel
-Ik heb een geheugenstreepje eruit en dat helpt niets
-nee, niet te vinden (gigabyte mobo)
- denk het niet :s

Verwijderd

Het begint erop te lijken dat er een probleem is met je HDD en/of de IDE-controllers, mede omdat er Hard Errors optreden en FTDISK.SYS ook niet lekker reageert.

Kan/durf je in je BIOS een low-level format uit te voeren op je HDD? Dit belast zowel de HDD als de IDE dusdanig dat, als de format niet lukt, je ervanuit kan gaan dat een van de twee niet meer 100% is.

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ik niet, ik heb geen flauw idee hoe het moet.

Ik heb weer de 4 bootdisks gerunt en gekozen voor reparatie van win2k installatie. Bij kiezen deed ie echter alleen console, dus ik zit nu in een soort dos.

Wat moet ik daar in godsnaam doen ?

// maar weer beide partities geformat en maar weer 4 bootdisks gerunt.Enigste wat het doet

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 15:50 ]

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 16:20

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 22:46:
Blue screen of death message =>

*** STOP 0x0000001E (0xC0000006,0x804E61DA,0x00000000,0x002A28BC)
KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

*** Address 804E61DA base at 80400000, DateStamp 384d5a76n - ntoskrnl.exe

Dan is this the first time you see this msg blablabla

Hmmm deze had ik met een XP install omdat ik mijn Pletor 40x12x40 als master had draaien ipv slave zoals ie daarvoor draaide, Ff afgekoppeld, toen install gedraaid en daarna weer aangesloten, nooit meer problemen gehad.

Longshot, maar misschien je burner er ff uit gooien als ie op master staat??

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen burner =/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu hd uit andere pc gehaald (win98) en die als eerste hd in de pc gezet. De andere hd erbij gezet. Maar ik krijg pri slave error. Klik resume en hij laadt win98 (van die hd) maar dan zwart screen. :s

Nu veilige modus gestart en dat doet ie goed. Ik zit nu naar desktop te kijken.

Normale modus doet ie nu ook.

Hoe maak ik van die 2hd een slave zodat ik daarop kan en hoe install ik windows erop ?

Volgens mij heb ik er nu een slave van gemaakt :o

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 21:04 ]

Verwijderd

Jumpers van de 2HD ff op Slave zetten (of Cable Select).

Dan Win98 laten booten en dan je XP-CD erin; Clean Install kiezen. Maar dat kan je lezen in de windows FAQ van dit forum.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een c en d schijf op hd staan die nu slave is. De D schijf het nog steeds Dschijf maar staat nu op F:\. De C schijf is helemaal weg :s. Hoe kan ik daar G ofzo van maken ?

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan. Kwam omdat het ntfs was en dat ziet win98 niet :). Nu nog kijken hoe ik windows kan installen

Als ik winxp wil installen wil hij het intallen op de master harddisk niet op de slave. Hij ziet de slave niet eens bij setup

*Modbreak*

Het is gewoon Windows, niks anders

[ Voor 56% gewijzigd door Han op 13-05-2003 23:53 ]

Verwijderd

Wordt de slave wel gedetecteerd in je BIOS?? Is je kabel wel goed??

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:39
edit:

Wat hier stond was bedoeld voor 'dat andere' topic...

[ Voor 86% gewijzigd door zetje01 op 14-05-2003 02:17 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Om het centraal te houden: we gaan verder in Xp installeren op 2de hardeschijf :)

offtopic:
Over hoe Winblows, M$ en Linsux: WOS policy#MS

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.