Toon posts:

XP opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik XP over Windows ME geinstalleerd. Nu heb ik echter een tiental mappen er onder hangen die ik niet wil en neemt Xp circa 4GB in beslag, terwijl er dit volgens mij maar 1,5 moesten zijn. Ik wil nu XP opnieuw installeren door eerst de C-schijf te formatteren. Dit lukt echter niet. Wat moet ik doen om Xp op een schone C;schijf te installeren?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 00:49
xp-cd erin, booten vanaf cd en dan vraagt ie vanzelf een keer op welk station hij installeren moet en dan kun je ook kiezen voor formatteren

Verwijderd

Als je in je BIOS kijkt, zie je dat je als eerste boot-device voor CDROM kan kiezen.
Daarna schuif je je XP-CD erin en kan je een format kiezen tijdens de setup.

Zo niet => www.bootdisk.com voor een goede opstartflop.

offtopic:
Of je leest de handleiding, maar ik ga ervanuit dat je die niet hebt gekregen bij die CDR-kopie aangezien je hier de vraag komt stellen

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 20:00 . Reden: *zucht* ]

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Wat meer informatie zou geen overbodige luxe zijn.

Wat lukt niet? Het formatteren, het kopieren van de files, booten van de CD? Als je een error krijgt, wat voor error krijg je? De CD die je gebruikt, is dat een CD voor een volle versie, of is het een upgrade versie?

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Ja, ik hen de bootdisks gebruikt. Bij mij wou de xp-cd niet booten.

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij niet lukt is het volgende. Als ik de installatie cd er in gooi wil Xp installeren, maar ik krijg geen keuze om eerst de c-schijf opnieuw te formatteren. Als ik vanuit verkenner de c-schijf wil installeren zegt die dat er systeembestanden opstaan (logisch) en dat die daarom niet kan formateren. maar ik wil dus wel formateren. En nu?

Verwijderd

LEES!! Waaronder de 4 reakties hierboven.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 22:09
Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 20:10:
Wat mij niet lukt is het volgende. Als ik de installatie cd er in gooi wil Xp installeren, maar ik krijg geen keuze om eerst de c-schijf opnieuw te formatteren. Als ik vanuit verkenner de c-schijf wil installeren zegt die dat er systeembestanden opstaan (logisch) en dat die daarom niet kan formateren. maar ik wil dus wel formateren. En nu?
Vanuit windows je c: schijf proberen te formatteren... :X

Koop winXp legaal, of zorg ervoor dat je een cd jat/download waar je wel van kan booten, pc aan, cd erin, dan hoef je voor de rest niks te doen, hij vraagt vanzelf of je wilt formatteren als ntfs, of als fat en of je dat snel of langzaam wilt doen.

Verwijderd

Icey schreef op 12 mei 2003 @ 20:14:
[...]

Vanuit windows je c: schijf proberen te formatteren... :X

Koop winXp legaal, of zorg ervoor dat je een cd jat/download waar je wel van kan booten, pc aan, cd erin, dan hoef je voor de rest niks te doen, hij vraagt vanzelf of je wilt formatteren als ntfs, of als fat en of je dat snel of langzaam wilt doen.
})

offtopic:
Slotjues dan maar??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 20:16 ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hierboven is 2 of 3 keer gezegd hoe je je C schijf kunt formatteren, daarmee moet 't wel lukken...

Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) maar eens door...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.