Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Nieuwe CaseMOD met externe CD-speler ---> PICS

Pagina: 1
Acties:

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 15:59

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Hallo mensen,

De laatste paar maanden had ik wat meer tijd over en kwam het casemodden weer tot leven. Vorige maand had ik een kast gemaakt voor een vriend: [rml][ CM] Atmoz zijn 3e HQ08 CASEMOD ----> PICS[/rml] En laatst heb ik een wat oudere Aopen HQ08 die ik nog had staan wat gemod.

Omdat ik iedere keer iets speciaals/unieks wil maken is dat hopelijk ook deze keer gelukt. Ik luister graag muziek, maar ik klooi ook vaak aan de pc waardoor die opnieuw moet opstarten. Dit gaat eigenlijk niet samen. (als je opnieuw reboot of wat dan ook, dan kun je geen muziek draaien). Daarom heb ik een CD speler in de zijkant van de kast gemonteerd, die niet is aangesloten op de IDE. Hierdoor kun je vanaf dat je de pc aanzet muziek draaien. Met 2 knopjes aan de voorzijde kun je alles bedienen. Het werkt heel prettig en is vrij gemakkelijk in gebruik. Hieronder wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz/casemod4/DSCF0075.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz/casemod4/DSCF0069.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz/casemod4/DSCF0071.JPG

De externe CD-speler:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz/casemod4/DSCF0080.JPG

Omdat ik ook van een removable HD bracket gebruik maak, heb ik dit "gestealth" doormiddel van een 5,25" plaatje met carbon folie erop. Dit kun je heel makkelijk eraf klikken, en zo komt het bracket dan tevoorschijn...
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz/casemod4/DSCF0083.JPG

Deze keer wilde ik geen rond blowhole meer voor in, dus heb ik een vierkant rooster gemaakt. Deze vind ik echter niet zo mooi gelukt, en vind het geheel daardoor wat minder:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz/casemod4/DSCF0087.JPG

En dan nog de bovenkant:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz/casemod4/DSCF0090.JPG

Jullie reacties hierop?

[ Voor 2% gewijzigd door AcouSE op 13-05-2003 09:39 ]

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

w00t!!
heeeel mooi! Dat vierkante rooster stoort mij iig voor geen meter!!

Dat CD-speler-mechanisme, is dat van een discman geript ofzo

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

Ziet er mooi uit alleen dat vierkant rooster vind ik ook niet zo geslaagd. Mss kan je daar een plexiglas plaatje steken met je nickname of een teken erin en dan wat blauwe leds erachter??

Verwijderd

zeer nice, alleen wel "breekbaar" die cdspeler of niet?

en waarvoor dienen alle knoppies? :D

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

opzich wel cool.
maar kan je niet dmv een cd spelerer met de play pauze bediening in knopjes aan de voorkant het zelfde berijken?
of die cd speler op een lade van een overleden cd speler modden (net zoals de baybus van plank en zoals jouw avantar (als ik het goed zie))
want als je er perongeluk tegenaan komt op op een lan party.....
wat zijn de specs b.t.w?

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Iets zegt me dat die cd-speler niet lang zal leven. Er is geen behuizing rond (of zie ik scheel). En stof is wel een grote vijand van zoiets.

En wat ziet er rond de hole voor de fan bovenaan?

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-11 14:35
origineel idee!kan je anders even een how-to maken voor die externe CD-speler? lijkt op zo'n b&o cd speler voor aan de muur...echt heel mooi zo

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Vergeten een foto te plaatsen met het raam erin:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atmoz/casemod4/DSCF0073.JPG

"in de zwarte streep verwerkt"

;)

[ Voor 6% gewijzigd door AcouSE op 13-05-2003 09:40 ]

Verwijderd

oe, das wel spuper1337 dat raampie, wel klein maar wel origineel :9

ennuh.. ff antwoorden op onze vragen he :+

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 17:22:
zeer nice, alleen wel "breekbaar" die cdspeler of niet?

en waarvoor dienen alle knoppies? :D
Voor de bediening van de CD-speler, de FAN's en de CCFL (die kapot gesprongen is) :'(
jvvv schreef op 12 May 2003 @ 17:26:
Iets zegt me dat die cd-speler niet lang zal leven. Er is geen behuizing rond (of zie ik scheel). En stof is wel een grote vijand van zoiets.

En wat ziet er rond de hole voor de fan bovenaan?
Tja, dat stof...Het werkt al een hele tijd zo dusja...
En rond de fanhole zit raamrubber...
Nevie schreef op 12 mei 2003 @ 17:28:
origineel idee!kan je anders even een how-to maken voor die externe CD-speler? lijkt op zo'n b&o cd speler voor aan de muur...echt heel mooi zo
Hehe, tja dat is gewoon een CD-ROM open gemaakt, de kast weggelaten en de hele zooi in/aan de kast geschroeft ;)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

atmoz schreef op 12 May 2003 @ 17:32:
Vergeten een foto te plaatsen met het raam erin:

[afbeelding]

"in de zwarte streep verwerkt"

;)
Gaaf ding wel. _/-\o_ Enne, op die foto aan het begin van het topic zie ik het raam ook hoor. :P En dan kun je nog naar binnen kijken ook. :7
Zeker wel gaaf gedaan. Idd dat raam ook mooi verwerkt in die zwarte streep.
Maar ik ben erg benieuwd hoe je toch die externe cd-speler erin heb gemod. :?

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 17:20:
Ziet er mooi uit alleen dat vierkant rooster vind ik ook niet zo geslaagd. Mss kan je daar een plexiglas plaatje steken met je nickname of een teken erin en dan wat blauwe leds erachter??
Tja dat zou idd nog kunnen. Maar daar heb ik nu weer geen tijd voor ;) (druk druk druk)
BJDI schreef op 12 mei 2003 @ 17:24:
opzich wel cool.
maar kan je niet dmv een cd spelerer met de play pauze bediening in knopjes aan de voorkant het zelfde berijken?
of die cd speler op een lade van een overleden cd speler modden (net zoals de baybus van plank en zoals jouw avantar (als ik het goed zie))
want als je er perongeluk tegenaan komt op op een lan party.....
wat zijn de specs b.t.w?
Het mechanisme kan wel wat hebben. Het hangt op met rubber staafjes (dus die wiebelen gewoon mee) :)

En de specs:

MSI K7TPro RAID mobo
AMD 1800+ XP
512 MB RAM
2x80 GB HD
2x60 GB HD
Pioneer DVR A05 DVD burner (met gehackte firmware >:) )
geen floppy :P
sound
nic
etc...

Verwijderd

ja kijk dit vindt ik er weer zo'n 1 he :D waar je naar kijkt en weer een goede Mod inspiratie opdoet... ik blij dat ik nog B) 4 cd-rom spelers heb liggen! Hoeveel Speed is hij eigenlijk?? zal vast geen 40 zijn....lijkt me dan nie leuk als er een cdtje uit elkaar knapt. :(

maar vd rest echt Supercewle mod _/-\o_

• BJD

BJD

handig voor op lanparty`s als je vervelende buren hebt:
1. men doet een max10x cd`tje er in
2. de cd speler moet ongeveer 50x zijn
3. je neemt winlirc
4. je gaat op 20 meter afstand staan
5. je laat de cd openen (o.i.d. ik weet niet hoe win lirc werkt)
6. je hebt alle ruimte

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
FalloX schreef op 12 May 2003 @ 17:58:
[...]

tis gewoon uit cd speler zei atmozzie ( :+ )
dus 1x denk ik? :?
1x is immers genoeg ervoor
Oh nee sorry, dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde CDROM (dus een oude cdrom). Zal wel 8x ofzo zijn....

Verwijderd

sorry :) atmozzie :)

maar wat waren de kosten?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 18:27 ]

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 18:26:
sorry :) atmozzie :)

maar wat waren de kosten?
Hey, ik ben vast en zeker groter dan jou, dus "zie" erachter komt niet van pas ;)

De kosten? Van wat? De hele kast? Duur: check HD's en DVDRW etc...
Van de casemod: niet veel, gaatjes maken, decopeerzagen, verven, stukje plexie, wat stekkertjes, schakelaars, fans, ccfl, etc... Ik schat rond de 80 euro ofzo....

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:40

Leejow(saait)

Blater

Is het niet gevaarlijk als je per ongeluk tegen die Cd aanstoot dat dan hele ding naar de hel gaat?

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Kees-MOD sux en ATMOZ is 1337 }> :P :+

Geintje :)

Wat ik effe op wou merken is dat die "externe cd-rom" zowiezo niet cd'tjes kan kapot maken omdat ie aardig wat koeling heeft en bovendien nu we weten dat ie 8 speed is helemaal niet :) wel leuk voor cd's/mp3 gebruik :)

[ Voor 6% gewijzigd door nero355 op 12-05-2003 18:57 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
nero355 schreef op 12 May 2003 @ 18:57:
Kees-MOD sux en ATMOZ is 1337 }> :P :+

Geintje :)

Wat ik effe op wou merken is dat die "externe cd-rom" zowiezo niet cd'tjes kan kapot maken omdat ie aardig wat koeling heeft en bovendien nu we weten dat ie 8 speed is helemaal niet :) wel leuk voor cd's/mp3 gebruik :)
Lol, hij weet het nog steeds _/-\o_

maareh, mp3 zal er helaas niet inzitten. Hij is namelijk NIET op de IDE aangesloten he ;) Daarom werkt die ook gewoon als windows opstart of als ik in DOS zit. Of sterker nog: als ik windows aan het installeren ben ;)

• BJD

BJD

kan je geen cd`s luisteren als hij op de ide zit?
vertel.......
hij stopt aleen als je opnieuw opstart d8 ik meer niet

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
BJDI schreef op 12 May 2003 @ 19:36:
kan je geen cd`s luisteren als hij op de ide zit?
vertel.......
hij stopt aleen als je opnieuw opstart d8 ik meer niet
Ja, bijvoorbeeld dat al. Daar hou ik niet van. Ik moet continu muziek kunnen draaien. Door hem op de IDE aan te sluiten gaat windows hem ook weer zien, en gaat'ie hem zoeken in de BIOS etc....

Zo is het gewoon perfect. Het werkt zelfs in een pc zonder mobo. Lekker simpel, lekker handig....

Verwijderd

Ik vind het een leuk idee. en erg strak uitgevoert. Alleen dat rooster aan de voorkant vind ik persoonlijk wat minder(smaken verschillen) maar die cd-spler is wel gaaf gedaan.

BTW: ben ook benieuwt naar de kosten.

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 20:56
ff een aantal vragen:
1. Wat voor raamrubber heb je hier gebruikt, waar haal je het en wat kost het ongeveer?
2. Watvoor spul heb je gebruikt voor je blowhole voorin? Ik vind dat spul best netjes en wil het zelf ook gebruiken.

Enneh, hij's chique :9~ ! Zeker die cd-speler aan de zijkant! Eindelijk weer iets nieuws onder de zon! Keep it up!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:10
Ik ben wel geinteresserd in die zwarte roosters bovenaan aan de voorkant van je PC, waar heb je die vandaan?Ik zoek nog zoiets, alleen dan in het zilver.
Misschien is het ook wel een idee om in de blowhole van die kast van die andere link van jou ook een cd-rom te plaatsen. Hij werkt dan wel niet meer als blowhole, maar het staat wel ruig, zo'n ronddraaiende CD aan de voorkant van je PC :)

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-11 10:05
Call me stupid, maareh... hoe heb je die CD speler dan aangesloten zodat ie muziek gaat spelen zonder computer :>

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 14:39
nu je die pioneer gehackt hebt, wat kun je er nu wél mee? Of waar is dat goed voor?

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

atmoz schreef op 12 May 2003 @ 19:33:
[...]

Lol, hij weet het nog steeds _/-\o_

maareh, mp3 zal er helaas niet inzitten. Hij is namelijk NIET op de IDE aangesloten he ;) Daarom werkt die ook gewoon als windows opstart of als ik in DOS zit. Of sterker nog: als ik windows aan het installeren ben ;)
Tuurlijk weet ik dat nog 8) :Y)

Maar ehh........sluit hem gewoon aan man is best COOL B) :7

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Zeer mooi gemaakt Atmoz! Goed uitgevoerd idee. Ik had ook zo iets bedacht met het interne van een laptop CD, maar dat kreeg ik niet passend in die mini-cases.

Zeker mooi gemaakt, en dat 'onopvallende' raampje (stealth-window?) is ook erg leuk gedaan!

Two thumbs up!

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

nice.....ff vraagje waar heb je t rooster vandaan?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Modbreak: Een groot aantal users plaats replies die niet helemaal aan de huisregels voldoen. Deze worden zonder verdere berichtgeving getrashed!

Een kleine quote:
Reageren in een CME-showtopic

Hoewel complimenten aan de topicstarter wel leuk zijn voor hem en regelmatig ook wel goedbedoeld zijn, worden ook reply's met alleen mooi/oh/ah/wow/cool of andere een/twee woordenposts verwijderd. Als je echt alleen maar zoiets wil zeggen, doe dat dan via ICQ/etc. Je kan natuurlijk best wel je complimenten geven, maar maak er dan een opbouwend verhaaltje van. We zitten immers op een forum, niet in een chatbox.

Onderbouwd commentaar op of vragen en/of discussie over de mods is uiteraard wel welkom.
edit:
13 replies getrashed. Als je hier gereageerd hebt maar je reply nu niet meer ziet staan hoor je bij de groep die zich moet schamen en nog eens in de huisregels moet verdiepen.

[ Voor 12% gewijzigd door AcouSE op 13-05-2003 09:44 ]

• Godjira
  • Laatst online: 11-11 10:56

Godjira

To infinity and beyond!

<font color=blue>Check je mail</font>

Ok, ok, zal dat soort dingen er niet meer neerzetten, maar zal ze uitgebreider maken...

Wat ik wilde zeggen ermee is dat ik het een verschrikkelijk mooi mod vind. Ik vind die externe CD speler erg leuk gevonden, maar het lijkt me wel lastig om te maken, damn zeg...

Ik ga binnenkort mijn eigen kast ook weer eens modden, ik wil er graag een LCD schermpje in hebben die de CPU temp en belasting weergeeft. Heeft iemand een tip voor mij om aan zo'n display te komen? Ik heb al eens gezocht, maar nooit echt iets leuks ervoor gevonden... :|

[ Voor 229% gewijzigd door Godjira op 13-05-2003 11:49 ]

Profile

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Ghannes schreef op 12 May 2003 @ 21:08:
nu je die pioneer gehackt hebt, wat kun je er nu wél mee? Of waar is dat goed voor?
Het is oorspronkelijk een 1/2 en 4 speed DVD-R schrijver (waarvan 2 speed DVD-RW). Maar omdat 2 of 4 speed DVDR's duurder zijn koop ik altijd 1 speed DVD's, maarja dan duurt het branden 1 uur. Met de gehackte firmware kan ik ook 1 speed DVD's op 2 speed branden :) een halvering van de tijd dus ;) (en tijd is geld) 8)

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
eej atmoz, ik zie dat je bij ej meeste mods van die zwaarte molding gebruikt. Kun je mij vertellen waar je die vandaan plukt?
Bij het spuiten van de voorkant en frontjes, schuur jij de boel dan ook of ontvet je et alleen en doe je er primer over?
Verder erg naaismodje :)

Verwijderd

Godjira schreef op 13 May 2003 @ 09:44:

Ik ga binnenkort mijn eigen kast ook weer eens modden, ik wil er graag een LCD schermpje in hebben die de CPU temp en belasting weergeeft. Heeft iemand een tip voor mij om aan zo'n display te komen? Ik heb al eens gezocht, maar nooit echt iets leuks ervoor gevonden... :|
www.laupro.nl/ia :)
daar kun je lcd's van 10 to 60euro oid bestellen

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 11:16

Jack

MHz Matters

atmoz schreef op 12 May 2003 @ 19:39:
[...]

Zo is het gewoon perfect. Het werkt zelfs in een pc zonder mobo. Lekker simpel, lekker handig....
Hoe en waaraan heb je de cdrom speler aangesloten dan?
Of gebruik zijn koptelefoon uitgang ofzo? :?

[Specs]

• Godjira
  • Laatst online: 11-11 10:56

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 17:10:
[...]

www.laupro.nl/ia :)
daar kun je lcd's van 10 to 60euro oid bestellen
Ze hebben er zeker leuke op staan :D. Ga er binnenkort een bestellen... de site staat al in mijn favorites, bedankt!

Profile

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

vraag waarom blijf je toch telkens die lelijke aopen kasten modden? pak is een andere kast of ben jij weg van die aopen's?

verder is die externe cd / dvd speler wel leuk :) maar ik ben bang voor de stof..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

ReseTTim schreef op 14 May 2003 @ 00:36:
vraag waarom blijf je toch telkens die lelijke aopen kasten modden? pak is een andere kast of ben jij weg van die aopen's?
Weet je wat nou zo leuk is. Iedereen heeft zo zijn eigen smaak. Je brengt het op zo'n manier dat het lijkt of TS zich zou moeten schamen.

Beoordeel die CM nou niet op dergelijk subjectieve gronden maar kijk er open naar, dan is deze CM fraai hoor.

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Bajoran schreef op 14 May 2003 @ 00:40:
Weet je wat nou zo leuk is. Iedereen heeft zo zijn eigen smaak. Je brengt het op zo'n manier dat het lijkt of TS zich zou moeten schamen.

Beoordeel die CM nou niet op dergelijk subjectieve gronden maar kijk er open naar, dan is deze CM fraai hoor.
jij draaid het weer totaal om. maar ik bedoel dus te vragen waarom telkens dezelfde kast en niet is wat anders.. want er zijn tal van andere kasten die ook leuk te modden zijn..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
lol atmoz.. lekker uniek!

ik vind dat rooster voorin juist erg mooi.. stukken beter dan een blowhole!
en die fan bovenin is ook mooi afgewerkt..

eignelij... de hele case is gewoon supernetjes afgewerkt.. nix geen slordige gauw gauw gauw dingen (of iig niet dat ik zie ;)) daar hou ik wel van.. respect :D

met een hamer past alles

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Tja ReseTTim, dat is ook wel zo. Ik mod ook bijna geen andere kasten die die HQ08's, maar dat komt omdat ik geen andere hier heb. De rest vind ik allemaal te premodded of te duur, en deze stond ergens in een hoek stof te happen (had ik al een paar jaar) en vandaar dat ik maar weer een Aopen gemod heb. De volgende kast (als ik er nog een ga kopen) zal zeker een andere worden!!

Maar van de andere kant vind ik het ook mooie en goeie kasten!! Ze zijn stevig, geen sjerpe randen etc...

[edit]

En raamrubber (zoals dat spul rond de gaten netjes heet) koop ik bij rubberhuis winkels. Dus bij zaken waar ze slangen, en andere rubbere dingen verkopen. (nee niet bij de Drogist >:))

[ Voor 18% gewijzigd door Atmoz op 14-05-2003 17:37 ]

Verwijderd

netjes gedaan alweer atmoz :)

kom je ook naar oc-days? wil je mods wel es ff in live zien. Heb ongeveer al je mods gezien, en stuk voor stuk origineel en zéér mooi afgewerkt ;)

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 17:39:
netjes gedaan alweer atmoz :)

kom je ook naar oc-days? wil je mods wel es ff in live zien. Heb ongeveer al je mods gezien, en stuk voor stuk origineel en zéér mooi afgewerkt ;)
Thanx _/-\o_

Eh nee, ik kom niet naar de OC-dagen...
(weet niet eens wat dat is)

;)
Pagina: 1