[Win2k] Problemen met synchroniseren offline folders*

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:31
Hoi,

ik gebruik een Windows 2000 SP3 client in een w2k domein. Ik gebruik offline
folders voor het synchoniseren van bestanden. Als ik ingelogd ben op het
domein kan het voorkomen dat ineens de verbinding met de DC verbroken wordt
en
ik de volgende melding krijg:

You are no longer connected to '%servername%' you may continue working
offline.

De verbinding is dan weg met de DC en komt pas terug als ik kies om mijn
offline mappen te synchroniseren. Ook Windows XP heeft hier last van.
Ik heb gezocht naar dit probleem en inmiddels
weet ik dat het te maken heeft met optie offline folders. Op het moment
je offline folders geheel uitschakelt, komt het probleem niet meer voor.

Ik heb een aantal posts gevonden in nieuwsgroepen van andere systeembeheerders die hetzelfde probleem hadden, maar nergens kon ik een antwoord vinden. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Thnx alvast.

Verwijderd

Volgens mij had het te maken met het feit dat het synchroniseren niet "onder water" moest gebeuren, maar aangestuurd door akties als afloggen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel iets aangepast... o.a. het OS in de titel gezet. Zie ook: WOS Policy

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Wat heb je precies allemaal ingesteld server site op die folders. Allow caching only etc.. graag meer gegevens want je verteld bar weinig. Krijg je nog vreemde events in je eventviewer te zien?

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:31
Hoi, bedankt voor de reacties zover.

Op de domain controller staan voor alle shares de standaardinstellingen (Manual Caching for Documents). Een gebruiker besluit zelf of hij/zij een netwerkshare offline beschikbaar wilt maken. De offline files worden door meerdere mensen gebruikt (voornamelijk laptop gebruikers) en iedereen die het gebruikt, ondervind last van dit probleem. Zelfs als alleen
het onderdeel 'offline bestanden inschakelen" aanstaat en verder geen enkele share is ingesteld voor offline gebruik, dan komt het probleem nog voor.
Ik kan helaas geen enkele events terugvinden hierover, niet bij de clients en ook niet op de domain controller.
Verder is het ook zo dat alleen offline files bij shares op deze specifieke domain controller dit probleem geven. Offline files in shares van andere andere w2k servers geven nooit problemen.

• Jiboom
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-05 15:48
Ik neem aan dat je met een win2k domein bedoelt dat je Active Directory gebruikt? In dat geval kunt je met policies in ieder geval de meldingen uitzetten. Als je daar nog niet naar gekeken hebt, er zijn nog wel meer handige settings mogelijk m.b.t. Offline Files. (Computer Configuration - Administrative Templates - Network Offline Files, er staan ook nog settings bij User Configuration trouwens).

Zonder AD kun je dezelfde settings eventueel ook in een lokaal policy instellen.

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 13:07
Heb je dit probleem inmiddels al opgelost?

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem.

In mijn geval heb ik Mijn Documenten geredirect naar de homeshare en wanneer mijn laptop ingelogd is op het domein (Samba 3) dan besluit Windows XP ook ineens offline te gaan terwijl er nog wel gewoon een netwerkverbinding is.

De mapped netwerkdrives zijn dan pas weer beschikbaar nadat ik op het offline computer icoontje click en nogmaals synchroniseer.

Erg vaag allemaal en heb nergens nog een oplossing kunnen vinden :?
Pagina: 1