Faroudja DAC in Philips DVD963SA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10559

Topicstarter
Zoals bekend wordt er alleen van de Faroudja video DAC gebruikgemaakt wanneer hij via de component aansluiting aangesloten wordt. Mijn TV heeft echter alleen SCART aansluitingen.
Kun je nu met een component naar SCART kabel (zoals deze er zijn van QED, AV29) toch gebruikmaken van deze DAC ipv de goedkopere die achter de SCART aansluitingen op deze speler zit?
Het is dan weliswaar geen progressive omdat mijn TV dit niet ondersteund maar het beeld zal beter zijn dan over SCART. Of moet je TV ook echt het component signaal ondersteunen?

Ik zou dit toch graag even weten voor ik de aanschaf overweeg (ook vanwege de kwaliteiten als CD-speler).

Is er overigens nog iemand die bekent is met de Van Medevoort modificaties en weet of dit de moeite waard is. Ik had geloof ik ook ergens gelezen dat het resultaat wel eens slechter kon zijn dan het origineel. Kost wel €200 meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 10559 op 12-05-2003 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07
De Faroudja chip wordt dacht ik enkel gebruikt voor de-interlacing en is dan sowieso overbodig wanneer je de scart gebruikt. Dit weet ik niet 100% zeker overigens.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb zelf de uitvoering met de Van Medevoort modificatie. Het geeft wat meer detail en een wat strakker laag. :) Ik vind het de investering zeker wel waard.

Wat betreft component naar Scart: Zover ik weet kunnen TV's niet met Component signalen overweg.

Ik vroeg me dit zelf ook af, dus zie: Component out -> RGB Scart

[ Voor 17% gewijzigd door GaMeOvEr op 12-05-2003 13:45 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:28
Er zijn dus TVs die wel met component overweg kunnen.

Maar niet veel. Een lijstje:

JVC HV32D25
Panansonic 32PS20/32PH40/32PS30/36PD40
Toshiba 32ZD26/36ZD26

De Toshiba's doen geen PAL progressive over de component ins, de JVC en de Panny's wel. Verder zijn bepaalde modellen van Loewe uit breiden met een videoboard waardoor ze component ingangen krijgen.

Veel plasma's, projectors en sommige RPTVs hebben ook component ins.

En de Faroudja levert je niks op als je geen gebruik maakt van de component ins. Troost je, de Philips presteert ook erg mooi over de RGB SCART, maar met progressive scan over de component ins is het ongelooflijk mooi.
De Faroudja chip wordt dacht ik enkel gebruikt voor de-interlacing en is dan sowieso overbodig wanneer je de scart gebruikt. Dit weet ik niet 100% zeker overigens.
De Faroudja doet daarnaast nog een aantal image-enhancement trucjes. DCDi, sharpness, gamma adjustment, chroma shift, trueview... vraag me niet wat het allemaal doet, maar een beetje rondknoeien maakt het beeld nog net wat prettiger :)

[ Voor 26% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-05-2003 18:58 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe zit dat btw met plasmaschermen? Deze beschikken veelal wel over component-ingangen. Dit zou je in staat stellen de 13-bits DAC te gebruiken, al dan niet met progressive. Maar gezien het feit dat ze ook allemaal PC-signalen kunnen weergeven, lijkt het me dat elke plasma progressive scan ondersteunt. Of zal dit eerst geconverteerd worden?

Voor degenen die het interesseert: er staat nu een review van een door van Medevoort gemodificeerde 963 op hifi.nl

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 10559 op 26-05-2003 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zijn plasma's altijd progressive?
Pagina: 1