Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL]Schermpje van TI-83 aansturen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.729 views sinds 30-01-2008

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 12:39

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 23:30:
Ik had het ff nagemeten, en de voeding gaf 5,15V. Mss dat het daar aan lag :? Ik heb er nu dan ook een weerstand van 100k tussengezet, en nu krijgt de controller rond de 4,5V. Met die 4,5 wordt hij ook niet meer zo ontzettend heet :p
Ik vrees dus dat deze het ook heeft begeven...

-> net even gekeken, maar hij kan gewoon tot 5,5V aan volgens de datasheet
Als hij 5 volt moet hebben, is 5.15 niet zo'n ramp. Dat valt dan waarschijnlijk nog binnen de specs.
Met een 100k weerstand ertussen is het logisch dat hij niet heet wordt. Er kan dan maximaal 5^2/100000=0.25mW verstookt worden :)
Ik meen mij te herinneren dat die dingen van krankenstein ook heet werden. (en die doen het nu niet meer)

Ah, je hebt het al opgezocht in de datasheet 8)7

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Verwijderd

Krankenstein schreef op 23 april 2004 @ 01:37:
Vaag...

Misschien mag die controller maar een maximale stroom hebben, zoals bij ledjes enzo. Dat zou ook verklaren waarom de mijne is dood gegaan.
Maar waar rook is, is een doorgefikt onderdeeltje. Je ziet geen onderdeeltjes die zwart zijn maar dat niet horen te zijn?
hmm, helaas ook geen zwarte onderdelen te zien.
Ik krijg ook geen pixel aan op het scherm (door mij aangestuurd). Ik ga zo nog proberen of ik de status van het display kan ontvangen, om te kijken of hij het nog wel doet.
En anders maar even kijken voor nog een 2e hand schermpje (iemand?).. En die dan maar aansluiten op 4 batterijen ipv de computer voeding. Misschien dat dat helpt.

Verwijderd

L.Mo is het jou nog gelukt? Ga mij vandeweek mss om zo'n displaytje zoeken. Kan ik ook wat beginnen prutsen :9

Verwijderd

Ik heb ander vraagje... Ik heb de 84+ en hoe chat ik en doe ik 'samen' met 1 som met de link kabel???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 20:06:
L.Mo is het jou nog gelukt? Ga mij vandeweek mss om zo'n displaytje zoeken. Kan ik ook wat beginnen prutsen :9
Nee, helaas niet. Hij ligt nou stoffig te worden in de kast...
Ik zou het zeker proberen als ik jou was. Want als het jou lukt ga ik het ook nog een keer proberen :)
Gratis tip: gebruik gewoon 4 nimh batterijen oid voor de voeding. Ik gebruikte een oude pc voeding en mss was die niet helemaal goed meer.. (of hij mag maar een maximale stroom hebben zoals krankenstein al zei)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 20:49:
Ik heb ander vraagje... Ik heb de 84+ en hoe chat ik en doe ik 'samen' met 1 som met de link kabel???
Chatten lijkt leuk, alleen op zo'n irritant toetsenbord gaat het toch niet snel, maar als je het toch wilt (ik raad het sterk af, want je merkt toch ontzettend snel dat je er niets aan hebt) moet je ff zoeken op www.ticalc.org, je kan daar ook in de archieven van de TI83+ kijken, want die is al wat groter en ze werken volgens mij ook gewoon.

Verwijderd

als je second Aplha doet houd hij Apha vast, gaat stuk sneller, en is voor in de klas, heb het wel nodig ;)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 08:29:
als je second Aplha doet houd hij Apha vast, gaat stuk sneller, en is voor in de klas, heb het wel nodig ;)
mja je zit nu waarschijnlijk in 4vwo ofzo, dat je dat ding net voor het eerst hebt. eerste paar weken echt helemaal geweldig natuurlijk, allemaal spelletjes op dat ding zetten en zelfs in de pauze er niet vanaf kunnen blijven...
maar ik verzeker je: na een paar weken realiseer je je dat er eigenlijk geen f*ck aan is, en dat je dat ding eigenlijk alleen maar hoeft te gebruiken voor sommetjes uit te rekenen en grafiekjes te tekenen.

ohja, ik heb ook nog steeds 2 van die controllerchips liggen...meteen besteld toen krankenstein vol vertrouwen aan zijn plannen begon.helaas niet geslaagd, en dus kies ik er niet voor om mijn Ti te slopen voor iets waar ik vrij weinig vertrouwen in heb. voorlopig blijven die chippies dus nog even mooi in hun doosje zitten. succes Gaskonijn!

[ Voor 22% gewijzigd door HyperioN op 05-09-2004 11:41 ]

Verwijderd

HyperioN. schreef op 05 september 2004 @ 11:37:
[...]

...
ohja, ik heb ook nog steeds 2 van die controllerchips liggen...meteen besteld toen krankenstein vol vertrouwen aan zijn plannen begon.helaas niet geslaagd, en dus kies ik er niet voor om mijn Ti te slopen voor iets waar ik vrij weinig vertrouwen in heb. voorlopig blijven die chippies dus nog even mooi in hun doosje zitten. succes Gaskonijn!
waar heb je die besteld? En zijn dat dan alleen die controller chips, of zit het LCD er ook aan vast?

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-11 22:50
MEGA SCHOP >:)

I kwil hier wel meer van weten maar is beetje DOOD :9

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Sja, als je hier meer van wilt weten moet je maar een gerichte vraag stellen, as is is dit een nutteloze schop van een oud topic.

Als iemand inderdaad nog iets toe te voegen heeft en het in dit topic kwijt moet moet 'ie me maar even mailen, for the moment ga ik dit topic weer fijn instoppen zodat 'ie net zoals de rest van de oude topics kan gaan slapen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.