Toon posts:

[98] Explorer ziet geen inbelverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,
Ik heb een probleempje met een pc van een kennis,
Systeem eisen : win 98 en de laatste versie van explorer

Op een pc heeft iemand wat software gehaald waarvan hij dacht dat dat overbodig was. Nu is er een probleem ontstaan met de communicatie tussen windows explorer en de inbelverbinding. De inbelverdinding komt normaal tot stand en explorer kan wel opgestart worden maar slaat vast. Als ik kijk bij actieve programma’s (m.b.v. ctrl alt del) dan reageert het programma winmgm32 niet.

Weet iemand hier raad mee?

John

Verwijderd

Lijkt er op, dat dat bestand een virus is.
Kijk hier maar.

Voor verwijderen, klik hier maar ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 23:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou kunnen dat het een virus is maar dat is lijkt niet logisch want er zit een virus scanner op

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 23:12:
Dat zou kunnen dat het een virus is maar dat is lijkt niet logisch want er zit een virus scanner op
Is die wel up to date?
Sommige virussen worden netjes herkend, maar ondanks dat is dan vaak het register al aangepast en bestanden gecopieerd :/

Deze link is trouwens makkelijker om het te verwijderen.
Sorry voor die eerste.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 23:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, het is panda,

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat het Panda is wil dus niks zeggen over het al dan niet up to date zijn van de virusscanner. Zou er als ik jou was eerst es ff een andere scanner op loslaten, waarvan je zeker weet dat ie up2date is.
Wat ook nog wel eens wil helpen om iig van je inbelprobleem af te komen: gewoon ff een nieuwe met een andere naam aanmaken, en die voortaan gebruiken. laat je die oude inbelverbinding gewoon links liggen

Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• tyrinian
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De Planet Internet Helpdesk oplossing (grof, maar werkt vaak wel). Je hebt de CD van Win98 nodig, en de instellingen die je provider voorschrijft.

1) Ga naar Configscherm --> software --> windowsonderdelen (windowsinstallatie oid) en verwijder de component inbelverbinding/externe toegang.
2) In Configscherm --> Netwerk --> Verwijder TCP/IP.
3) In Deze Computer --> Externe toegang --> Verwijder de beruchte inbelverbinding. Zorg wel dat je de instellingen nog weet.
4) Reboot
5) Naar configscherm --> Software --> Windowsonderdelen --> Voeg inbelverbinding/externe toegang toe.
6) Naar configscherm --> Netwerk --> Toevoegen --> Protocol --> MS TCP/IP
7) Naar Deze computer --> Externe toegang --> Maak nieuwe verbinding.

Nu zou ie het weer moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Dit ga ik zeker proberen, bedankt voor deze actie

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-> Software Algemeen
Problemen met Internet Explorer (Explorer is iets anders ;)) horen in SA, zie ook de WOS-Policy :).
Pagina: 1