Toon posts:

welk moederbord ??

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik sta voor een groot dillemma, ben bezig om een nieuw moederbord + procs te kopen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Het stetje moet aan de volgende eisen doen om snel te kunnen werken aan de volgende programma,s win 2000, cad 2000, vivio 2000, dvd branden,en een lan aansluiting.
Wie weet een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
moet een Amd bord zijn

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En wat heb je zelf al onderzocht? :)
deze is ook wel goed hoor

[ Voor 79% gewijzigd door Spider.007 op 10-05-2003 21:52 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
gewoon die ene nemen.

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Technische PMG FAQ : Moederborden - Welk mainboard is goed?
Welk mainboard is goed?

De laatste jaren spelen de chipsets een steeds grotere rol omdat ze steeds meer geintegreerd zijn. Bijna alle functionaliteit van een mainboard wordt bepaald door de chipset omdat de basisfunctionaliteit allemaal in de chipset ingebakken zit. De vraag welk mainboard goed is, is zeker geen onzinnige vraag, maar echt slechte mainboards bestaat niet meer. In het algemeen is het voldoende om te weten wat voor chipset er op een mainboard zit, en wat voor extras het bord te bieden heeft. Verder is het belangrijk dat een fabrikant regelmatig nieuwe BIOS updates uitbrengt om bugs te fixen.

Net als bij CPU's en andere componenten is het heel persoonlijk aan welk merk iemand de voorkeur geeft. Sommige zweren bij MSI, en anderen bij Asus of ABit. Elk merk heeft bepaalde voor of nadelen, maar waar je voor kiest is een persoonlijke zaak. Let vooral op voor een bepaalde chipset specifieke problemen, en als je wilt gaan overclocken dan zijn er absoluut merken die grote voordelen hebben ten opzichte van andere merken.

Vergelijk de features van verschillende fabrikanten en lees zoveel mogelijk reviews op www.tweakers.net en andere hardware sites om je te orienteren. Het is beter als je met specfieke vragen komt nadat je je georienteerd hebt, dan dat je vraagt 'wat is een goed mainboard'.
Ecteinascidin in "FAQ: hoe bouw ik een (Athlon)PC?"

win 2000, cad 2000, vivio 2000, dvd branden,en een lan aansluiting
Voor die eis voldoet elk Athlon Mobo in de Pricewatch.
Ik zou je de nForce2 (zoals Asus A7N8X Deluxe Gold UAY) kunnen aanraden, maar dan zou je ook AGP8x, Dual-Lan, SerialATA, FireWire, 6x USB 2.0, SoundStorm Surround Dolby Digital etc hebben waar je blijkbaar niets aan hebt met die eissen.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 21:58 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

DarkSide

theres no place like ::1

Welke bomen heb je dan gezien?
Zie maar 1 eis voor een moederbord en dat is een lan aansluiting.
Voor de rest denk ik dat je wel weet hoe snel een systeempje moet zijn voor het draaien van win2000 en die programma's.
De huidige cpu's zijn allen snel genoeg daarvoor.
DVD branden doe je met een DVD brander. En zolang het moederbord een IDE aansluiting heeft zal dat ook geen probleem worden.
Je kan dus elk recentelijk moederbordje waar een XP processor opkan met Lan-aansluiting kopen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit graag lezen eer je een topic opent
Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen?

Zie hiertoe ook de Technische PMG FAQ en Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen.
Hier vallen "Wat kan ik het beste hieraan upgraden?" vragen ook onder

Het komt er concreet hierop neer: er wordt immers van een echte Tweaker verwacht dat hij/zij zélf zijn/haar eisen kan opstellen en daarna zélf op zoek gaat
/faq/basic - dicht :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.