Ik ben bezig om een mooi databaseje op te bouwen in postgresql, maar nu loop ik
toch wel tegen een probleem op.
de situatie is als volgt:
ik sla een schedule op, met bijbehorende schedule_regels (master detail, niets aan
het handje dus). Vervolgens staat op zo'n schedule_regel een "object". Zo'n object
is of een commando, of een file of een playlist. Feitenlijk is object dus een
supertype en zijn commandos, files en playlists subtypes van het supertype object.
Als ik dit zo zou implementeren, zou ik een objecttabel krijgen van 2 kolommen
(namelijk ID) en een type-aanduiding, want verder hebben ze helemaal niets wat
overeenkomt. Door de hoeveelheid gegevens die ik wil gaan opslaan, wordt die
tabel dan wel heel erg groot (en dan is postgresql niet zo'n beste oplossing meer).
Verder zijn commando's, files en playlist dermate anders van aard, dat ik ze ook
niet wil generaliseren.
Normaalgesproken werk ik met oracle en dan kan je dus een "arc" gebruiken. Zo'n arc is dus een foreign key over meerdere tabellen. Maar volgens mij kent postgresql die niet (of heb ik dat nu verkeerd).
Ben ik nu tegen een limitatie van postgresql opgelopen, of zit ik gewoon een foute
ontwerpbeslissing te maken?
toch wel tegen een probleem op.
de situatie is als volgt:
ik sla een schedule op, met bijbehorende schedule_regels (master detail, niets aan
het handje dus). Vervolgens staat op zo'n schedule_regel een "object". Zo'n object
is of een commando, of een file of een playlist. Feitenlijk is object dus een
supertype en zijn commandos, files en playlists subtypes van het supertype object.
Als ik dit zo zou implementeren, zou ik een objecttabel krijgen van 2 kolommen
(namelijk ID) en een type-aanduiding, want verder hebben ze helemaal niets wat
overeenkomt. Door de hoeveelheid gegevens die ik wil gaan opslaan, wordt die
tabel dan wel heel erg groot (en dan is postgresql niet zo'n beste oplossing meer).
Verder zijn commando's, files en playlist dermate anders van aard, dat ik ze ook
niet wil generaliseren.
Normaalgesproken werk ik met oracle en dan kan je dus een "arc" gebruiken. Zo'n arc is dus een foreign key over meerdere tabellen. Maar volgens mij kent postgresql die niet (of heb ik dat nu verkeerd).
Ben ik nu tegen een limitatie van postgresql opgelopen, of zit ik gewoon een foute
ontwerpbeslissing te maken?
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me