Ik heb in het verleden een hele tijd Win 2k gedraaid op m'n P166-32, hoewel opstarten heel lang duurde draaide dit prima. Met een memory upgrade naar 96mb nog beter. Geduld is wel een schone zaak.
Nu moet ik binnenkort 2 pc's opnieuw formatten. Ik wil een keuze maken tussen Xp of 2k (ivm beveiliging, stabiliteit ed zijn andere OS'en geen optie).
Het gaat om de volgende specs:
Laptop, P233, 80mb, 3gb hdd, ~2mb video, max res. 800x600
Desktop, P166-MMX, 96mb, 3gb hdd, ~4mb video, max res. 1024x768
Veiligheid, stabiliteit ed zijn geen punt. Ook gebruiksgemak geen problemen. XP zal natuurlijk zonder al het grafische geweld moeten draaien...
Wat is er sneller? XP of 2k? En elk procentje kan schelen
Laptop draait nu trouwens 2k, desktop 98SE. Maar, het gaat dus om pure snelheid... Welk van de twee...
Ik denk zelf dat XP (home) net iets sneller zou moeten zijn, maar is meer gevoel.
Nu moet ik binnenkort 2 pc's opnieuw formatten. Ik wil een keuze maken tussen Xp of 2k (ivm beveiliging, stabiliteit ed zijn andere OS'en geen optie).
Het gaat om de volgende specs:
Laptop, P233, 80mb, 3gb hdd, ~2mb video, max res. 800x600
Desktop, P166-MMX, 96mb, 3gb hdd, ~4mb video, max res. 1024x768
Veiligheid, stabiliteit ed zijn geen punt. Ook gebruiksgemak geen problemen. XP zal natuurlijk zonder al het grafische geweld moeten draaien...
Wat is er sneller? XP of 2k? En elk procentje kan schelen
Ik denk zelf dat XP (home) net iets sneller zou moeten zijn, maar is meer gevoel.