Toon posts:

XP minimale systeemeisen: wie bied lager?

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Naast mijn normale pc heb ik vandaag een andere pc klaargemaakt voor het grote XP avontuur. Het gaat hier om de volgende configuratie:

- Intel P166 mmx
- 256 mb sdram
- 4,3 gb harddisk Quantum Fireball
- Diamond Stealth S540 32 mb
- Voodoo 2
- 2x etherlink netwerk kaart 1x isa, 1x pci
- LT Win Modem
- SoundBlaster 16
- Aopen 40x CD ROM
- Philips 3610

Een behoorlijk vol systeem en dat voor een computer van bijna 5 jaar uit. Ik moet zeggen dat alles gewoon goed werkt. Niet veel langzamer dan W98se. Alles kreeg ik in een keer aan de praat behalve de cdwriter, daar was een firmware 3.09 voor nodig (bedankt tweakers!!) en de geluidskaart moest ik handmatig installeren, maar daarna draait het gewoon lekker.

Nou ben ik benieuwd wie er nog meer met zulke oude systemen werkt en daarop XP heeft/gaat draaien.

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 20:00 schreef henkie2002 het volgende:
Naast mijn normale pc heb ik vandaag een andere pc klaargemaakt voor het grote XP avontuur. Het gaat hier om de volgende configuratie:

- Intel P166 mmx
- 256 mb sdram
- 4,3 gb harddisk Quantum Fireball
- Diamond Stealth S540 32 mb
- Voodoo 2
- 2x etherlink netwerk kaart 1x isa, 1x pci
- LT Win Modem
- SoundBlaster 16
- Aopen 40x CD ROM
- Philips 3610
Mooi >:)

Maar ik heb WinXP draaien op een oude Thinkpad met een Pentium I (volgens specificaties ook 166MHz) @ 144Mhz met 4,3GB HD, 72MB RAM. :P

• toontjuh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 11:03
Ik zal het morgen (1e kerstdag en geen familie verplichtingen *d) proberen op een p 166 32 mb ram en en s3 2mb met een voodoo 1 er achter kijken of het werkt. Ik zal het laten weten als het gelukt is.

specs

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 20:08 schreef sprok het volgende:
Ik zal het morgen (1e kerstdag en geen familie verplichtingen *d) proberen op een p 166 32 mb ram en en s3 2mb met een voodoo 1 er achter kijken of het werkt. Ik zal het laten weten als het gelukt is.
Zal niet lukken denk ik, want Windows XP vraagt minimaal 64MB RAM. Dan komt er zo'n stom schermpje tijdens de setup, let maar op. :9

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 20:13 schreef Snerual het volgende:

[..]

Zal niet lukken denk ik, want Windows XP vraagt minimaal 64MB RAM. Dan komt er zo'n stom schermpje tijdens de setup, let maar op. :9
Je kan toch met DOS die dingen overriden , ik en een maat hebben ooit eens zo Win98 op een 386 gezet :D

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik zal hem zo ook nog op een oude pc zetten.
16MHz op turbo.
256kB RAM
een een mini harde schijf van paar MB.
dan moet ik hem eerst op diskettes zetten omdat er geen cd-rom in kan. :D

🌞🍃

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hier lopen al meerdere topics over.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.