Toon posts:

Ghost XP partitie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleem:

Heb 2 schijven, beide met 2 NTFS partities (totaal 4 dus)

Nu wil ik van mijn C partitie een image maken maar ik kan geen partitie kiezen om die image op te zetten.

Ik hoorde van iemand op school dat dit ligt aan het feit dat ik geen FAT partities heb om de image op te zetten.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn C partitie kan opslaan in een image?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Als je een CD brander hebt even een bootdisk maken met CD support en direct naar je CD fikken.. anders via networkmappigs (dan moet je een bootdisk hebben met netwerksupport).. en als die keuze je nog niet zind dan moet je toch maar een FAT of FAT32 parititie aanmaken..

[ Voor 11% gewijzigd door Krypt op 09-05-2003 16:03 ]

Pvouput live

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Ghost 2003: NTFS->NTFS

Kan hier wel gewoon...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Hmm. Ghost 2003 heb ik nog niet.. even een mailtje typen righting baas :)

Maar meeste zitten nog op Ghost 2000/2002; en daar kan het helaas niet mee

Pvouput live

Verwijderd

Ik heb idd ook Ghost 2003 gebruikt en dat ging goed. 2000 en 2002 heb ik nooit gebruikt/gehad, dus ik zou niet weten of het daar niet mee zou kunnen.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Ghost 2003 kan het inderdaad wel gewoon. 2000 heb ik geen ervaring mee en met 2002 is het me nooit gelukt op een image op een ntfs partitie weg te schrijven.

Profile

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-> Software Algemeen
Gaat specifiek over Ghost, niet over een OS. Zie ook de WOS-Policy.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hmmz, ik heb het ook ooit eens met 2003 geprobeerd en toen ging het niet goed. Vreemd eigelijk, misschien had ik toch een oudere versie.

edit: ik zat toen overigens wel in dos te werken. Volgens mij kan je met de 2003 versie nog steeds niet in dos een NTFS partitie beschrijven.

[ Voor 35% gewijzigd door dr snuggles op 10-05-2003 15:41 ]

Verwijderd

um misschien een idee. wat wij vaak doen is in dos opstarten. Dan een netwerkverbinding maken via de netwerkkaarten (bij ons 3Com). Op de server of op een andere computer heb je vast wel een schijf staan die Fat32 is. Daar kan je dan simpel via het netwerk de image op plaatsen

edit:
Misschien nog een idee. Plaats nog een extra HD in de computer en maak deze Fat32 mocht het niet lukken om in DOS op het netwerk te connecten

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 15:29 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 15:28:
um misschien een idee. wat wij vaak doen is in dos opstarten. Dan een netwerkverbinding maken via de netwerkkaarten (bij ons 3Com). Op de server of op een andere computer heb je vast wel een schijf staan die Fat32 is. Daar kan je dan simpel via het netwerk de image op plaatsen

edit:
Misschien nog een idee. Plaats nog een extra HD in de computer en maak deze Fat32 mocht het niet lukken om in DOS op het netwerk te connecten
Mappings naar NTFS-schijven van andere computers worden gewoon als fat32 gezien hoor. Er wordt immers alleen maar data naar die andere computer verstuurd en die schrijft het dan weg. Weet jouw pc veel dat dat een ntfs schijf is.

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Fire, misschien heeft de topicstarter meer aan advies dan dat je andere posts gaat afkraken die hem proberen te helpen. Als iedereen zoals jij zou reageren zou het snel afgelopen zijn met dit forum. Niet echt netjes dus.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 20:39:
Fire, misschien heeft de topicstarter meer aan advies dan dat je andere posts gaat afkraken die hem proberen te helpen. Als iedereen zoals jij zou reageren zou het snel afgelopen zijn met dit forum. Niet echt netjes dus.
Sorry maar waar kraak ik ergens iets af?

Ik zeg alleen maar dat je niet perse een FAT schijf nodig hebt om je ghost (of wat dan ook) te kunnen dumpen.

Jij doelt expliciet op een FAT partitie die je nodig zou hebben. In beide gevallen (lokaal en netwerk) is dit zeker niet nodig. Met de juiste software (Ghost 2003) kun je naar een lokale NTFS schijf schrijven zoals al gezegd is.

En om over een netwerk je gegevens weg te schrijven maakt het al helemaal niet uit of je schijf FAT of NTFS is.

Het was zeker niet mijn bedoeling om je post af te kraken ofzo, daar doe ik niet aan. Maar je vertelde in mijn ogen een beetje onzin en dat wou ik toch even corrigeren.

Zeker als je de TS aanraadt om _nog_ een schijf in zijn computer/server te plaatsen en deze FAT32 te maken. Ten eerste heeft het niet veel zin (afgezien van de extra schijfruimte natuurlijk). En ten tweede kost het de TS op deze manier onnodig geld.

:)

[ Voor 13% gewijzigd door max op 13-05-2003 00:59 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1