Toon posts:

[Alg] Automatische driver installatie *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig om een installatie CD-rom te maken voor een internet provider.

Tijdens deze installatie moet een netwerk driver automatisch worden geinstalleerd.
Nu zijn we al enige tijd aan het zoeken geweest, ook hier op tweakers, maar ik heb nog geen oplossing gevonden die aan de eisen voldoet.

met de rundll32 opties kom ik zo ver dat de wizard nieuwe netwerk adapter wordt geopend, maar het moet volautomatisch worden.

oem.microsoft.com leverd wel info over unattended driver installatie, maar naar wat ik vind is dit alleen voor tijdens de windows installatie.

Heeft iemand hier nog een oplossing voor?

Alvast bedankt,
Archive of Souls

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik neem aan dat het voor alle OS-en moet gebeuren? (zie ook de WOS-Policy).
Volgens mij gaat dat niet lukken, want je hebt overal toestemming voor nodig om iets te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Het moet werken voor windows 97, 98 SE en ME.
Het gaat er in elk geval om dat de driver automatisch geselecteerd is. OK klikken voor installatie is geen probleem...

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 15:32:
Het moet werken voor windows 97, 98 SE en ME.
Het gaat er in elk geval om dat de driver automatisch geselecteerd is. OK klikken voor installatie is geen probleem...
windows 97?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
arg.. tikfout.. 95 natuurlijk

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Omdat ik er in dit geval van uit ga dat het voor 'elk' Windows-OS moet gelden en we in WOS graag in de titel al zien om welk OS het gaat, zet ik even voor de duidelijkheid [Alg] in de topictitel, zie ook dit :)

Ennuh, hartelijk welkom op GoT!

Zijn de de drivers 'ondertekend'? Zo niet kan een automatische installatie als ik het goed heb niet zomaar (al kan je natuurlijk altijd met bijv. VBScript iets maken om de toetsindrukken te simuleren, maar dat is zeker niet foolproof).

Het zal verder per OS (vooral 9x vs NTx) verschillen. Lees in ieder geval Windows 2000 Device Driver Installation even en dus ook www.microsoft.com/whdc/ddk/default.mspx

edit:

/me gaat zich hard zitten schamen voor het langzame typewerk :X

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 09-05-2003 15:35 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat ze niet zijn ondertekend. Maar er zijn honderden driver leveranciers die niet ondertekende drivers hebben, waarbij wel een installatie programmatje zit. Daar moet toch een oplossing voor zijn?

de opties hierboven zijn voor de 2000 en XP versies gericht, waar we het probleem niet hebben, omdat de gewenste drivers reeds aanwezig zijn of niet nodig zijn.

Even iets duidelijker. Het gaat hier om een L2TP driver zonder IPSec, en een simpel 28800 modem (welke vanuit windows zelf geleverd wordt, en naar ik aanneem dus ook "ondertekend" is.)

Archive
Pagina: 1