[98] Secondary IDE controller kwijt *

Pagina: 1
Acties:

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 20:29

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
Ik heb vandaag een HD koeler bijgeplaatst, en om bij die HD te komen heb ik wel even mijn moederbord moeten verplaatsen. Nu werkt alles weer goed op 1 ding na: onder windows (98SE) werkt mijn secondary IDE controller opeens niet meer (geel uitroepteken, met de volgende melding:
This device is either not present, not working properly, or does not have all the drivers installed. (Code 10.)

Try upgrading the device drivers for this device.
Ik heb driver update gedaan, maar dan vindt windows alleen de oude drivers en doet er dus nix mee. Als ik niet laat zoeken maar zelf zoek, installeert ie hem wel. Echter, zodra ik weer gereboot heb is het probleem weer terug. Ik heb ook de drivers van mijn moederbord gereinstalled, maar dat leverde geen verbetering op. Ook is mijn CD brander verdwenen (DVD rom en CD brander zitten samen op de sec. IDE, werkte tot vandaag perfect). De DVD rom was wel aanwezig (totdat ik hem verwijderde in de hoop dat dat misschien zou helpen).

Dit is echt een probleem van windows, want zowel mijn BIOS als de RedHat installatie op dezelfde bak vinden gewoon alles.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd aan topictitel conform de WOS-Policy :).

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
Eh ja sorry, ff vergeten

Ik heb ook al de controller weggegooid uit mijn device manager (ook de parent (VIA BUS Master PCI IDE Controller)), maar dat hielp nix.

Nog iets: ik heb sindsdien plotseling een I schijf met als aanduiding "Removable Disk". Deze kan ik echter totaal niet terug vinden in de Device Manager. In safe mode staan mijn DVD rom (een ELBY ipv PIONEER :X) en CD brander wel in de Device Manager, maar niet in Explorer.

Ik heb ook even de voeding van die koeler afgehaald, maar dat haalde niets uit (dus geen voeding probleem, er zit 300W in. Zie verder ook system specs). Ook meteen maar even mijn IDE kabels gecontroleerd, en dat is ook goed.

Het is geen plotseling opgetreden IRQ conflict, want hij zit op 15, samen met de Master PCI IDE controller.

[ Voor 209% gewijzigd door Robtimus op 09-05-2003 15:38 ]

More than meets the eye
system specs

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
Ik heb nog even onder linux gekeken, en daar kon ik de brander niet mounten. Deze eruit gehaald, en onder windows deed de DVD rom het gewoon goed. Daarna zonder de nieuwe koelers (ook de case fan van dinsdag) geprobeerd, en ook geen problemen. Met al het externe losgekoppeld op muis, toetsenbord en monitor na ook geen problemen. Blijkbaar toch een voedingsprobleem :?

Nu dus maar even mijn webcam en USB joypad op een hubje knallen, dan krijgen ze tenminste externe voeding.

Slotje dus?

More than meets the eye
system specs