Toon posts:

IE 6.0 DNS Error?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit even met een heel vaag probleem dat ik hier nog niet ben tegengekomen .. (als ik goed gezocht heb :))

Ik heb hier een XP Pro computertje met IIS 5.0 erop
Ik krijg automatisch toegewezen DNS + IP en me proxy staat uit ..
IE tijdelijke inet bestanden staat ingesteld op "Bij elk bezoek aan de pagina"

Wat is nu het probleem? :P

als ik bijv webpagina's laad (maakt niet of het nou localhost is of ergens op het inet) gaat het de eerste keer goed .. ga ikhem daarna vernieuwen (en dat moet ik heel vaak voor testen op mijn localhost) dan krijg ik heel erg vaak dat hij of de pagina niet kan vinden of een compleet andere website??! terwijl er in mijn adresbalkje nog wel de url staat die ik als eerste heb ingetypt

weet iemand hier meer van?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-> Software Algemeen, zie ook de WOS-Policy :).

Verwijderd

Topicstarter
Sorry _/-\o_

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik herken het probleem niet zo 1-2-3, maar ik zou beginnen met kijken of het een (Windows) DNS of een IE cache probleem is; probeer het eens op IP adres (dus http://213.239.154.35 ipv www.tweakers.net). Probeer anders ook een andere browser - iets als Phoenix Firebird hoeft niet te worden geinstalleerd om toch te gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer eens iets met je hosts-file...alle computernamen laten verwijzen naar je localhost, zou me niks verbazen als dat het e.e.a oplost. Beetje het omgekeerde van wat je met Supertrick van Kazaalite probeert te bereiken, dus.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
met ip adres werkt het dus ook niet :'(
waar vind ik die host-file?

het is zeker weten een DNS probleempje ..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 10:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm heb heel misschien het probleem gevonden: Java Plugin ??
heb daarin een aantal dingen uitgeschakeld en heb er nu geen last meer van

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 10:50:
met ip adres werkt het dus ook niet :'(
het is zeker weten een DNS probleempje ..
Die twee zinnen spreken elkaar tegen ;)
waar vind ik die host-file?
\windows\SYSTEM32\DRIVERS\ETC

Maar goed, opgelost blijkbaar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
hoezo spreken ze elkaar tegen? :)
ik ga ff gluren naar die host file ..

het is eigenlijk maar half opgelost want http://mycomp/nogwat werkt dus niet meer wel http://localhost :)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 16:09:
hoezo spreken ze elkaar tegen? :)
[rml][ windows2000] dns forwarding[/rml]
Staat een kleine uitleg over DNS, kijk verder even in bijvoorbeeld Internet & Telefonie en Network Troubleshooting over wat DNS precies is ;).
Even kort door de bocht: DNS zet de internetadressen die jij intypt (www.tweakers.net) om naar een IP-adres: 213.239.154.35. Aangezien de IP-adressen bij jou ook niet werken, is het niet logisch om te denken dat DNS niet werkt ;).
Pagina: 1