Toon posts:

Installatie Sweex Firewire PCI kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hier snap ik dus echt even niks van |:(

AMD XP 1700 pc
msi moederbord MS-6330
windows 2000 pro
Sweex PCI firewire kaart (link )

Hierop probeer ik een firewire kaart op te installeren maar dat lukt niet. Na afronding van het instalatie proces staat er: Er is een fout opgestreden bij installatie van het apparaat. De gegevens zijn ongeldig.

Ik heb in een ander systeem (zie hieronder) ook deze kaart zitten en die doet het prima. Ook de nieuwe kaart doet het in deze pc na installatie goed.

Systeem 2:
p3 900 Mhz
Asus moederbord (Aldi PC)
Windows 2000 Pro

Wie heeft een idee wat hier aan de hand kan zijn en hoe het op te lossen? Ik heb ook al een installatie in veilige modus geprobeerd en alle mogelijke updates geinstalleerd, maar dat werkt ook niet.

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
En als je Windows opnieuw installeert op die xp1700+ ??

Of is dat iets te veel werk ivm belangrijke data bv.

Grolsch Royce!

Verwijderd

Topicstarter
Als het even kan idd liever niet:D Tenzij iemand mij kan overtuigen van het feit dat dat het probleem oplost.

Verwijderd

Is op zich best makkelijk als je erbij vermeld welke Windows versie het is. Maar aan je probleem te horen is het XP of 2000.

Je moet in ieder geval zorgen dat je als admin ingelogd bent. Als je dit al was, dan moet je regedit ff uitvoeren en je machtigingen van HKEY_LOCAL_MACHINE ff aanpassen. (niet vergeten dat je het ook moet toepassen op onderliggende objecten).

Verwijderd

Topicstarter
ehh, volgens mij staat er duidelijk vermeld bij beide machines dat het om windows 2000 Pro gaat.
Ik ben als admin ingelogd op beide machines dus dat is ook het probleem niet. En als dat het probleem zou zijn dan zou ik toch wel een melding daarvoor te zien krijgen ipv de hierboven beschreven foutmelding na installatie.

Verwijderd

oei, sorry, lezen is ook een vak, was er denk ik niet helemaal bij, maar heb je het trucje in je register al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ehh, nee. Maar zou je dat misschien wat uitgebreider willen uitleggen?

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit probleem heb ik ook een keer gehad, was met een goeie dynalink kaart. Altijd dezelfde melding, ongeacht wat voor drivers je gebruikte. Het ligt niet aan je systeem want als je windows opnieuw installeert (heb ik toen ook gedaan (was XP)) toen deed ie t gewoon perfect. Als hier een oplossing uitkomt ben ik benieuwd :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 12:52:
ehh, nee. Maar zou je dat misschien wat uitgebreider willen uitleggen?
inloggen als admin

open regedit
klik met rechtermuisknop op HKEY_LOCAL_MACHINE
klik op machtigingen
Zorg dat "system" en "adminstrators" volledige rechten hebben
Klik op geavanceerd en zorg dat "overneembare machtigingen van bovenliggend object aan dit object doorgeven" en "Machtigingen voor alle onderliggende objecten..................." aangevinkt staan.
PC opnieuw opstarten en kaart zou goed geinstalleerd moeten worden.

Verwijderd

Anders dat driver pakketje uitpakken en de REG file handmatig toevoegen (of achterhalen uit de INF wat hij precies in het register wil).

Gebruik anders RegMon/FileMon om te capturen wat die installer doet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 01:42:
[...]

inloggen als admin

open regedit
klik met rechtermuisknop op HKEY_LOCAL_MACHINE
klik op machtigingen
Zorg dat "system" en "adminstrators" volledige rechten hebben
Klik op geavanceerd en zorg dat "overneembare machtigingen van bovenliggend object aan dit object doorgeven" en "Machtigingen voor alle onderliggende objecten..................." aangevinkt staan.
PC opnieuw opstarten en kaart zou goed geinstalleerd moeten worden.
Als ik een rechtermuisklik op HKEY_LOCAL_MACHINE doe zie ik geen optie "machtigingen"is er dan iets mis? Ik ben toch echt administrator!!

Verwijderd

is je partitie ntfs ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, alle zijn FAT32

Verwijderd

dan kan je dus ook geen problemen hebben dat je niet mag schrijven naar het register

Verwijderd

dan kan je dus ook geen problemen hebben dat je niet mag schrijven naar het register
Als je een beperkte user bent of RegEdit kan niet gevonden worden kun je ook niet naar het register schrijven ook al heb je Fat32...

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een oplossing voor dit probleem? please!

Verwijderd

Wat je nog zou kunnen proberen is om je BIOS settings even na te lopen. Instellingen die zo in mij opkomen die ermee te maken kunnen hebben zijn:
- Plug and play OS
- Boot virus warning
- IRQ instellingen (gereserveerde of toegewezen)

Je kunt misschien ook even optimal of default settings laden in de BIOS, misschien dat dat werkt.

Verwijderd

Sander, ik weet niet of jouw probleem inmiddels is opgelost, maar deze hielp ( bij hetzelfde probleem ) bij mij wel!

[rml][ XP sp1 nl] firewire kaart; fout tijdens installatie[/rml] ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 12:59:
Sander, ik weet niet of jouw probleem inmiddels is opgelost, maar deze hielp ( bij hetzelfde probleem ) bij mij wel!

[rml][ XP sp1 nl] firewire kaart; fout tijdens installatie[/rml] ;)
Kijk daar heeft een mens nog een wat aan! Thanks drummerik :) handig voor een volgende x, want het probleem was al opgelost gelukkig, helaas wel door een nieuwe windows installatie........ :(

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:32

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik had het ook met een geluidskaart (precies dezelfde foutmelding). Mijn filesystem was ook FAT32... En de registertruc hierboven genoemd werkt wel! Je moet alleen niet "regedit" uitvoeren, maar "regedt32". Deze staat wel toe machtigingen in te stellen.

Hoop dat het werkt :)

edit: oops, spuit 11 :/

[ Voor 10% gewijzigd door strandbal op 16-09-2003 13:06 ]

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Graag gedaan. Alle problemen die ik heb gehad gehad met pc heb ik nog zelf op kunnen lossen door forums e.d. In de winkel weten ze vaak ook niets, want daar lopen vaak van die clowns.. :+ Om van te huilen :'(

regedit ( ipv regedit32 ) hielp bij mij wel gewoon :?

Btw: Sander, ik had ook m'n windows opnieuw geïnstall, maar tevergeefs... :|
Ik snap ook niet dat bij een installatie van een hardware-apparaat de één wel problemen heeft en de ander totaal niet ( in het geval van allebei Winxp ).

btw: Nog een vraagje:
In m'n apparaatbeheer heb ik nog een "multimedia controller" met een geel vraagteken staan. Ik zou niet weten wat dat is op m'n PC. Heb jij ( of iemand anders ) enig idee, welk apparaat dat zou kunnen zijn? En met welke handeling ik dat gele vraagteken tot het verleden kan laten behoren? :?

Gr!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 14:04 ]

Pagina: 1