Toon posts:

[XP sp1 nl] firewire kaart; fout tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'k heb een nieuwe firewire kaart van dynalink. wordt netjes herkend als IEEE 1394 controller, maar als ie sotware/drivers wil installeren zegt hij:

fout tijdens installeren
de gegevens zijn ongeldig

en heb ik dus in apparaatbeheer een 1394 controller met een vraagteken (en dus een niet werkende kaart :( ).

heb via google in de nieuwsgroepen het probleem een paar maal gezien, bij sommigen hielp een update naar directX9 (heb ik ook gedaan, zonder resultaat).

de techneut vd winkel waar ik de kaart heb gekocht vertelde dat hij de melding ook wel eens krijgt bij installatie van modems. hij adviseert een clean install van XP (en heeft dus gewoon geen oplossing!)

jullie wel?

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

ander slot al geprobeerd ?

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
Baklap schreef op 15 januari 2003 @ 20:06:
ander slot al geprobeerd ?
ja, helpt niet...

Verwijderd

Als je voortaan de search gebruikt was het al opgelost, maar vooruit:

Ga met regedit naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI

Onder ieder VEN..... mapje staat altijd 1 mapje(soms meerdere)
In ieder mapje staat DeviceDesc.

Spoor het mapje op waar DeviceDesc PCI Mass Storage Controller
is.
Ik weet niet helemaal zeker waar een firewire controller onder valt, moet je even uitzoeken.
Ga op die DeviceDesc staat en kies voor Bewerken-Machtigingen en zet daar volledige toegang aan.
Installeer hierna de drivers opniew.

Wat voor zaak was dat? Lekkere techneuten zijn dat......

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 23:42 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:59
av>sa

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 23:40:

tweakguy....THANX A LOT _/-\o_

dit was de oplossing!
moet zeggen dat ik heb gesearched en gegoogled en het probleem wel heb gezien, maar nergens een oplossing heb gevonden.

scheelt me weer een clean install, had ik al gepland voor morgen

nog wel een vraag; ik kreeg nu de pop-up tijdens het booten of ik een netwerk wil configureren...(en dat wil niet). komt de melding door mijn aanpassing in het register. zo ja, kan ik het vinkje nu de kaart is geinstalleerd weer weghalen of was de pop-up 1-malig?

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 18:13:
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 23:40:

tweakguy....THANX A LOT _/-\o_

dit was de oplossing!
moet zeggen dat ik heb gesearched en gegoogled en het probleem wel heb gezien, maar nergens een oplossing heb gevonden.

scheelt me weer een clean install, had ik al gepland voor morgen

nog wel een vraag; ik kreeg nu de pop-up tijdens het booten of ik een netwerk wil configureren...(en dat wil niet). komt de melding door mijn aanpassing in het register. zo ja, kan ik het vinkje nu de kaart is geinstalleerd weer weghalen of was de pop-up 1-malig?
Met XP wordt er standaard bij installatie van een firewire-kaart een 1394-netwerkkaart aangemaakt(netwerk via firewire dus), als het goed is is dit eenmalig

Verwijderd

Topicstarter
opnieuw heb je gelijk! alles werkt naar behoren, wat mij betreft mag dit topic op slot!
dank voor je hulp tweakguy :)
Pagina: 1