Toon posts:

XP kan adres en geschiedenis Url niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor zover mogelijk alle topics bekeken met dit onderwerp, maar kan de oplossing niet vinden.

Mijn systeem:
Windows XP pro
inclusief Service pack 1 en alle upgrades

Echter sinds een korte tijd kan ik de geschiedenis niet meer wissen en blijven ook alle Url's staan in het adres vak van de Internet Explorer.

Ik heb via het tabblad Extra-internet opties geschiedenis wissen aangeklikt en het aantal dagn op 0 gezet, zonder resultaat.
Ook heb ik inmiddels diverse tweak programma's geprobeerd, echter zonder resultaat.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ook ik heb hier last van, nooit zo'n ophef over gemaakt, maar ik iwl het toch weten.

wanneer ik de history files van alles users op mijn Windows XP machine weggooi en onder elk profiel ook de geschiedenis en cookies dan nog blijven bepaalde URL's staan.

ben benieuwd naar de oplossing

[ Voor 9% gewijzigd door aardbeix15 op 08-05-2003 20:22 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-> Software Algemeen, zie ook de WOS-Policy, IE vragen horen in SA :).

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Op zich is het niet zo'n wereldschokkend probleem. Wat ik vervelend vind is dat IE kennelijk ergens iets opslaat wat (nog) niet te vinden is.

Verwijderd

Met Acronis Privacy expert kun je alles verwijderen.

www.acronis.com

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Met de standaard tools kan je eerst even eigenschappen startbalk -> advanced -> clear proberen. Zeg ik uit m'n hoofd, ik gebruik al een tijdje geen IE meer

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt F_J_K, maar helaas lost dit niets op

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 20:55:
Met Acronis Privacy expert kun je alles verwijderen.

www.acronis.com
mooi proggie, helaas blijven genoemde history dingen gewoon staan in IE. Tijdens het clean proces is Acronis het enige programma wat draait.....

blijkbaar ziet zelfs dees wat over het hoofd.

en ja ik heb het onder al mijn accounts (admin. en gast) uitgevoerd.

iemand nog een suggestie :?

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, alles blijft bij mij ook staan, mogelijk dat het iets met het bestand index.dat in de map tem. internet files te maken heeft, deze "groeit" namelijk en is niet te verwijderen

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 09:27:
Inderdaad, alles blijft bij mij ook staan, mogelijk dat het iets met het bestand index.dat in de map tem. internet files te maken heeft, deze "groeit" namelijk en is niet te verwijderen
booten onder (NTFS)DOS / in DOS mode, en dan verwijderen. Zulke bestanden worden vanzelf weer aangemaakt bij een nieuwe boot.

Verwijderd

als sjako eens verplicht wordt om IE te gebruiken en hij ook vervelend vindt dat die 'rommel' achterblijft gebruikt hij System Mechanic -> Internet -> Ensure your privacy

Mozilla!

(bij mij zijn het overigens bijna alleen url's van gathering.tweakers.net ! (hier op mijn werk))

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 09:58 ]

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 09:50:
als sjako eens verplicht wordt om IE te gebruiken en hij ook vervelend vindt dat die 'rommel' achterblijft gebruikt hij System Mechanic -> Internet -> Ensure your privacy

Mozilla!

(bij mij zijn het overigens bijna alleen url's van gathering.tweakers.net ! (hier op mijn werk))
:? bedoel je nu een menu feature in IE, Acronis Privacy Expert of in Moz. :? Als het in IE is dan snap ik niet waat dar 'Mozilla!' op slaat.

Verklaar je nader....

[ Voor 6% gewijzigd door aardbeix15 op 09-05-2003 09:59 ]

Verwijderd

sorry 8)
bedoelde dat je mozilla moet gebruiken ipv IE (maar dat was niet jullie probleem)

ik gebruik dus System Mechanic om die historie te verwijderen. zie hier

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ook het bestand index.dat verwijderen leverde geen oplossing. Ben toch heel benieuwd wie de goede oplossing heeft !!!!!!!!!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Als je nou naar je account gaat dus in uitvoeren %userprofile%\Local Settings\Geshiedenis(standaard) of het map waar je je Geschiednis hebt verplaatst. Gewoon naar vandaag en dan alle url's verwijderen. misschien helpt dit!! als het goed is verwijderd hij niet alles maar als je hierbij ook index.dat als eerder vermeld ook erbij verwijderd! en als het goed is slaat hij alles op die je in uitvoeren typt in je register misschien doet hij dat ook met jhe geschiedenis!!!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Serhat, ook dit heb ik al geprobeerd en werkt ook niet.
Wie ??

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

vreemd er moet ergens nog een file zijn waar die history in staat.

TS heb je ook al een register scan gedaan :? op de URL's die je nog steeds ziet in de IE history :? ik kan op het moment ff niet testen want heb de PC niet bij me nu.

[ Voor 6% gewijzigd door aardbeix15 op 09-05-2003 11:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik ook gedaan, ik heb zelfs alle sleutels bekeken waar Url in voorkomt. Helaas zonder resultaat

Verwijderd

system mechanic nu al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Op advies van Sjako system mechanic geprobeerd, ook dit prog lost het probleem niet op
Wie nog ??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 11:34:
Op advies van Sjako system mechanic geprobeerd, ook dit prog lost het probleem niet op
Wie nog ??
mmm, ik probeer je probleem nog eens te omschrijven om te kijken of ik denk te weten wat jij bedoeld :

na ff lekker internetten krijg je met geen mogelijkheid je historie en je url's uit de adresbalk weg.

ik heb hier hetzelfde probleem (welliswaar NT4 maar toch)
ook verschillende tooltjes geprobeerd niets werkte
system mechanic lukt het op een of andere manier wel

ik zal eens uitproberen te zoeken wat ie wijzigd....

Verwijderd

Topicstarter
Sjako schreef, na ff lekker internetten krijg je met geen mogelijkheid je historie en je url's uit de adresbalk weg.

Dit klopt niet, het zijn ook adressen waar ik in het verleden eens geweest ben

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 12:10:
Sjako schreef, na ff lekker internetten krijg je met geen mogelijkheid je historie en je url's uit de adresbalk weg.

Dit klopt niet, het zijn ook adressen waar ik in het verleden eens geweest ben
ok, die bedoelde ik daar ook bij.

heb nu eea getest (kan het probleem hier prima reproduceren) maar heb geen idee wat system mechanic doet
volgens mij wordt alleen de ntuser.dat aangepast (maar of dat door sm komt?)

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of een update van Microsoft van de Internet Explorer de boosdoener kan zijn,
dit omdat ik er eigenlijk nooit last van heb gehad maar volgens mij is het gekomen nadat ik een aantal updates gedownload heb.
Voor de volledigheid, alle veiligheidsupdates ?

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan niemand die mij van dit probleem(pje) kan verlossen ??

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Schopje omhoog!!

Omdat het probleem(pje) nog steeds geen oplossing heeft, probeer ik het nogmaals

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
Misschien een beetje laat: ik had hetzelfde probleem. Alleen met system mechanic kon ik de history in mijn run (uitvoeren) adresbalk verwijderen.

Ik ben een Firefox gebruiker, maar blijkbaar wordt er in IE toch een history opgebouwd. Volgens mij heeft dat te maken met de Media Player van Windows.

Als je in de Internet Explorer je history wist, dan is die ook weg in het adresvakje van Start>Run (Uitvoeren).
Pagina: 1