[XP] Firewire gedeinstalleerd, wordt niet gedetecteerd *

Pagina: 1
Acties:

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-09 19:52
Erg slim van mezelf: ik heb in de devicemanager in de catagorie SBP2 IEEE 1394 Devices de SBP2 Compilant IEEE 1394 device weggehaald. Per ongeluk eigenlijk. En nu wil m'n Ipod niet meer connecten op deze pc :/.

Het eerste wat ik gedaan heb is om via Add Hardware die driver weer ergens terug te vinden, maar helaas... zonder succes...

Iemand nog enig idee hoe ik deze device terug kan krijgen? Heel XP opnieuw installen lijkt me ietwat rigoreus hiervoor. De driver hiervoor (sbp2port.sys in system32\drivers) heb ik nog gewoon.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:40

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Je kan in jouw BIOS die firewirepoort ook uitzetten en alles wat ermee te maken heeft de deinstalleren in Windows.
Zet nu in het BIOS de poort weer aan en start Windows. Als het goed is dan detecteert hij de poort en installeert hem. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

Als je de driver nog hebt kun je toch gewoon "choose location" of "have disk" o.i.d. kiezen bij het hardware detecten? Ik weet niet hoe dat in winXP zit, maar het zal vast nog wel ergens verstopt zitten.
bazs2000 schreef op 08 May 2003 @ 19:12:
Je kan in jouw BIOS die firewirepoort ook uitzetten en alles wat ermee te maken heeft de deinstalleren in Windows.
Zet nu in het BIOS de poort weer aan en start Windows. Als het goed is dan detecteert hij de poort en installeert hem. :)
Dat is natuurlijk nog makkelijker.

[ Voor 51% gewijzigd door bloasfist op 08-05-2003 19:13 ]

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd aan de topictitel, zie ook de WOS-Policy :).

Verwijderd

Staat PNP service wel ingeschakeld bij services ?

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-09 19:52
Basz2000: de IEEE1394 poort zelf staat nog wel gewoon in de Device Manager, dus dat gaat helaas ook niet werken.
Je ziet dat ding dat ik weggehaald heb eigenlijk alleen maar als je via command line set devmgr_show_nonpresent_devices=1 invoert en vervolgens via Device Manager View >> Show Hidden Devices aanvinkt. Dan krijg je die SBP2 IEEE 1394 catagorie te zien.

Euss, yep, PNP service staat aan :)

Bloasfist, de driver wordt standaard door XP geinstalleerd maar toch kan ik 'm nergens in de Add Hardware lijst terugvinden.

En ik heb net XP vanaf CD over bestaande install heen geinstalleerd, heeft ook niet geholpen.
Iets anders kan ik echt niet bedenken ;(
offtopic:
oei, sorry compu, ik ben vandaag lekker slim bezig...

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Cochrane schreef op 08 May 2003 @ 22:15:
Basz2000: de IEEE1394 poort zelf staat nog wel gewoon in de Device Manager,
offtopic:
oei, sorry compu, ik ben vandaag lekker slim bezig...
Alles wat met die Soundblaster kaart verwijderen uit Windows. Kast open en kaart eruit. Windows opnieuw starten, windows uitzetten, Soundblaster kaart in ander PCI slot zetten en in je BIOS reset ESCD (update resources) aanzetten.
PC aanzetten en als het goed is wordt je SB kaart herkend (ook door ander PCI slot )

Tip: zet die SB kaart (of welke andere kaart) niet naast je AGP slot, dan wordt je IRQ geshared en meestal wint de AGP kaart het :)

Suc6

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1