Toon posts:

Problemen webserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal dagen een domeinnaam. :)
Deze host ik zelf op m'n eigen webserver:
Windows 2000 Server met IIS 5.0

Mijn webserver staat achter een router (Draytek 2200usb), waarna ik verbinding heb met het internet door mijn alcatel modem. (Mxstream)
Deze router heeft doordat ik adsl heb een vast ip.
Laten we zeggen 80.60.XX.XX

Als ik nu op internet mijn domeinnaam intik, word ik verbonden naar mijn router en deze stuurt het door naar de webserver.
Ik heb het eergister allemaal getest en het werkt goed.
(Hij was te bereiken via het internet)

Gister en vandaag had ik echter af en toe problemen om mijn site te bereiken. Af en toe gaat het wel, maar ineens een half uur later weer niet. Weer half uur later weer wel....en dan weer niet. :(

Als hij het niet doet, en ik probeer mijn router te pingen, dan lukt dat ook niet. ?????

Ik had een firewall erop staan en die heb ik inmiddels al uitgezet.
Dsu daar kan het niet aan liggen.

Heeft een van jullie een idee hoe dit komt ???
Alvast bedankt,

Sander

P.S. geen antwoorden die je hier vaak ziet van:
- IIS is kut en onveilig
- Neem apache

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Heb je al eens in je logs gekeken of er op dat moment bijvoorbeeld iemand aan het downloaden is vanaf je server? Wanneer dat je upstream helemaal dicht trekt, kan je inderdaad timeouts en dergelijke krijgen als je je server probeert te benaderen.

En, sorry, ik wil het toch even noemen, heb je 'm goed gepatched? Nimda en dergelijke kunnen je lijn ook helemaal dicht trekken wanneer ze andere servers aan het scannen zijn.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Nee de site is nog niet af, dus niemand weet nog van zijn bestaan af.
En je kan er nog nix van downloaden.

Ik heb echt de laatste patches al geinstalleerd, dus daar zou het niet aan mogen liggen.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:14

Stewie!

Keen must die!

Bezoek je je eigen site vanaf je netwerkje of van buiten huis?

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 16:57

El Martino

Zo niet, dan toch.

Dit doet me sterk denken aan mijn probleem: [rml][ Router] Internet valt weg....[/rml]

Heb je op die momenten zelf ook problemen om van je PC op internet te komen?

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Verwijderd

Topicstarter
El Martino schreef op 08 May 2003 @ 17:32:
Dit doet me sterk denken aan mijn probleem: [rml][ Router] Internet valt weg....[/rml]

Heb je op die momenten zelf ook problemen om van je PC op internet te komen?
Nee, vandaag toen ik mijn site via het internet wilde bereiken deed hij het niet.
Toen heb ik mijn moeder :) gebeld en die kon gewoon internetten.
Dus....internet valt niet weg ofzo....

Via mijn interne netwerk (meerdere pc's) kan ik via de proxy server van planet gewoon ALTIJD mijn server bereiken.
Alleen via het internet doet hij het de ene keer wel en de andere keer weer niet.
Dit verschilt per minuut.

Sander

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er geen proggie die je installeert en die er voor zorgt dat je router telkens om de minuut een bepaald ip adres pingt. Zodat hij telkens controleert of er nog verbinding met het net is. En zodra dat niet het geval is, hij een log bij houd??

Sander

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 23:43:
die er voor zorgt dat je router telkens om de minuut een bepaald ip adres pingt.
batch file met: ping -t www.tweakers.net
Zo houd ik mijn adsl routerlijn ook open.

Verwijderd

Topicstarter
Smiley....
Ik wist inderdaad van dat commando, maar zorgt dat niet voor een
erge vertraging van je internet (up en down)
Het zijn wel "maar" pakketjes van 32k geloof ik, maar toch.....

Verwijderd

't Zijn pakketjes van 32 bytes. Uiteraard komt daar wat overhead overheen, dus laten we zeggen 60 bytes. Dan wordt er 1 per seconde verstuurd, dus heb je 't over een vertraging van 0,058kbyte/sec up en 0,058kbyte/sec down. Ik denk dat de vertraging wel mee zal vallen dan.
Pagina: 1